سایه هولوکاست و کودک آزاری بر افتتاحیه المپیک توکیو/ جزئیات مراسم: از غیبت آبه تا حضور مکرون

مراسم افتتاحیه المپیک امروز ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می شود و فقط ۹۵۰ نفر حضور دارند و تحت تاثیر ابتلای برخی ورزشکاران به کرونا، اظهارات مدیر مراسم درباره هولوکاست و برکناری آهنگساز کودک آزار، قرار گرفته است.

سایه هولوکاست و کودک آزاری بر افتتاحیه المپیک توکیو/ جزئیات مراسم: از غیبت آبه تا حضور مکرون

با توجه به شیوع ویروس کرونا و طبق اعلام مسوولان برگزاری حضور تماشاگران در این دوره از بازی ها ممنوع است.

در ابتدا قرار بود مراسم افتتاحیه المپیک توکیو ساعت ۲۰ شب به وقت محلی آغاز و ساعت ۲۳ پایان یابد اما اکنون نیم ساعت زمان این برنامه تمدید شده است. حفظ فاصله اجتماعی و عبور سنتی تیم‌های شرکت کننده در المپیک که بیش از زمان مورد انتظار طول خواهد کشید باعث افزایش نیم ساعته مراسم افتتاحیه المپیک توکیو می‌شود.

هیده‌ماسا ناکامورا رئیس برگزاری مراسم افتتاحیه درباره مثبت شدن تست کرونای ۸۷ ورزشکار و مربی، گفت: رهایی از ویروس بسیار دشوار است، بنابراین شناسایی سریع و مقابله با هر گونه مورد جدید مهم‌ترین اقدام محسوب می‌شود.

گفتنی است با تمام اقداماتی که مسوولان برگزاری و کشورهای شرکت کننده در برابر ویروس کووید ۱۹ انجام داده اند اما بر تعداد ورزشکاران مبتلا به کرونا افزوده می شود. کشور گینه امروز از عدم حضور خود در بازی های المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد در این بازی ها شرکت نخواهد داشت.
نکته عجیب اینکه برگزارکنندگان بازی های المپیک توکیو در پی گزارش هایی مبنی بر اظهارات مدیر مراسم افتتاحیه المپیک در مورد هولوکاست، وی را از این سمت برکنار کردند.

سیکو هاشیموتو رئیس توکیو ۲۰۲۰، در جلسه توجیهی در این خصوص گفت: کنتارو کوبایاشی به دلیل اظهارات گذشته که یک فاجعه را مسخره کرده است، از سمتش برکنار شد.
در عین حال آهنگساز اصلی بازی‌ها به دلیل اعتراف به کودک آزادی در مصاحبه سال ها قبل خود، مجبور به استعفا و آهنگ او از افتتاحیه المپیک حذف شد.

کیگو اویامادا موزیسین ۵۲ ساله که در تیم هنری افتتاحیه المپیک بود در دهه ۱۹۹۰ گفته بود همکلاسی هایش که دچار معلولیت بودند را اذیت و آزار می کرده و «اصلا پشیمان هم نیست».

همچنین رسانه های ژاپنی خبر دادند احتمالا شینزو آبه نخست وزیر سابق این کشور غایب بزرگ مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک باشد

شینزو آبه نقش بسیار مهمی در گرفتن میزبانی المپیک ایفا کرد و توانست با ارتباطات خود در سال ۲۰۱۳ میزبانی المپیک را برای سامورایی‌ها بگیرد.

با توافق او و توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک بازی‌های توکیو به دلیل بحران کرونا یکسال به تعویق افتاد. این مقام ۶۶ ساله سال گذشته به دلایل شخصی از سمت خود کناره‌گیری کرد و با وحود تلاش‌هایی که برای برگزاری المپیک داشته در مراسم افتتاحیه غایب خواهد بود.

کاتسونوبو کاتو، دبیرکل کابینه وزیران ژاپن در یک نشست خبری اعلام کرد که سران ۱۵ کشور و سازمان‌های بین المللی در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ کشور نیز در سطح نماینده کابینه به ژاپن خواهند آمد، گفت: سفر سران و نمایندگان سیاسی به توکیو، روابط چند وجهی این کشور را تقویت می‌کند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، لوونسانامسرای اویون اردنه، نخست‌وزیر مغولستان و جیل بایدن، همسر رئیس جمهور آمریکا از جمله این شرکت کنندگان هستند.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ریودوژانیرو که در سال ۲۰۱۶ در برزیل برگزار شد، ۴۰ رهبر سیاسی جهان حضور داشتند.

در ساعات گذشته شانس اول تیراندازی تیم انگلیس و ورزشکار تنیس روی میز چک نیز با ابتلا به کرونا از دور بازی ها کنار رفتند.

منبع: همشهری آنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مسعود
    0

    لطفاً هرکس دلیل نفرت هیتلر را از یهودیان میداند بگوید تا دلیل هولوکاست را بدانیم.

  • آ
    0

    به‌امیدموفقیت‌ورزشکاران‌ایران.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها