واکنش رکاب زن المپیکی به انتقاد از نحوه انتخابش: برخی دچار توهم شده‌اند

رکاب زن المپیکی گفت: کسی نمی تواند سهمیه را به نام خود کند و در مسابقات انتخابی و اردوها فاصله من با بقیه به قدری بود که خیالم راحت شده بود.

واکنش رکاب زن المپیکی به انتقاد از نحوه انتخابش: برخی دچار توهم شده‌اند

سعید صفرزاده درباره انتقاداتی که گنج‌خانلو نسبت به نحوه انتخابی المپیک داشت، بیان کرد: اول اینکه وقتی متوجه شدم که تیم ملی قرار نیست در مسابقات ترکیه شرکت کند، شوکه و ناراحت شدم و حتی ناراحتی خود را نیز ابراز کردم و گفتم، می خواهم در المپیک شرکت کنم و چگونه می توانم بدون حضور در مسابقه بین المللی در خط شروع المپیک قرار بگیرم. همچنین بدون حضور در مسابقه بین‌المللی چگونه می توانم از لحاظ روانی و جسمی آماده باشم. از این رو پیشنهاد دادم که با هزینه شخصی خودم در این مسابقات شرکت کنم. در نهایت فدراسیون من را به همراه رامین مهربانی آذر به عنوان مربی به این مسابقات اعزام کرد. البته رکابزنان دیگری هم از ایران با هزینه خود در این مسابقات حضور خواهند داشت.

صفرزاده در ادامه در مورد گلایه ها نسبت به انتخاب رکابزن المپیکی، گفت: یکی از رکابزنان درحالی از نگرفتن تست CBC و کنترل دوپینگ ایراد گرفته است که وقتی قرار بود برای گرفتن تست دوپینگ بیایند، از اردو رفت در حالی که من بدون هیچ ترس و مشکلی رفتم و تستم را دادم.

او با اشاره به اینکه واقعاً مبتلا به بیماری کرونا شده بود، تاکید کرد: همه ورزشکاران شاهد بودند که من مریض بودم و حتی صدایم هم عوض شده بود و حتی تب و لرز هم داشتم و بقیه نفرات چند روز شاهد شروع علائم بیماری‌ام بودند. حتی به درستی هم نمی توانستم تمرین کنم و چون احتمال این را می دادم که شاید مبتلا به کرونا باشم، بنابراین در راهروها و سالن غذاخوری هم تردد نمی کردم تا اینکه از من تست کرونا گرفتند و خود پزشک نتیجه را به همه ورزشکاران نشان داده بود که من مبتلا به کرونا شده‌ام. سپس به خانه رفتم و پس از یازده روز استراحت، تمریناتم را شروع کردم در آخرین روزی که در شهرم بودم، تمرین گروهی با دیگر رکابزنان انجام دادم و یک روز بعد نیز دوباره به اردوی تیم ملی برگشتم.

رکابزن المپیکی ایران در مورد اینکه گفته شده حتی در بازی‌های آسیایی هم نتیجه نگرفته است، تصریح کرد: در بازی‌های آسیایی هفتم شدم و همان رکابزنی که اکنون می گوید من نتیجه نگرفتم ۱۰ دقیقه بعد از من به خط پایان رسید. نکته دیگر اینکه سایت های معتبر دوچرخه سواری وجود دارند که تمام نتایج و عملکرد های ما در آن سایت ها موجود است و یک روز هم نبوده که او بتواند در مسیرهای سربالایی از من جلو بیفتد. در مسابقات انتخابی و اردو هم فاصله من با نفرات پشت سرم به قدری بود که خیالم را راحت کرده بود، بنابراین فشار را کم می کردم چون حساسیتی نبود. همین مسئله باعث شده که برخی دچار توهم بشوند که فقط یک دقیقه از من عقب تر بوده اند در صورتی که فاصله من با آنها بیشتر بوده است‌.

او افزود: از طرفی مسیر مسابقات قهرمانی ایران هم کاملاً کفی بود و من در آن مسابقه هم اول شدم و این در حالی است که فردی که تخصصش مسیر کفی است حدود یک دقیقه و نیم بعد از من به خط پایان رسید. همچنین اگر قرار بود آن فرد که گفته می‌شود تخصصش مسیرهای کفی است، به المپیک توکیو برود مانند این بود که یک والیبالیست را به مسابقات فوتبال اعزام کنیم. درست است که او در مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا اول شد اما مسیر آن مسابقه کفی بود و به هر حال فدراسیون هم کمیته فنی دارد و می داند که مسیر المپیک ۴۸۰۰ متر صعود دارد و با پروفایل مسابقه قهرمانی آسیا که دو، سه سال پیش برگزار شد، قابل مقایسه نیست. من در ماده تایم تریل انفرادی قهرمانی کشور هم توانستم او را بگیرم و یک دقیقه و ۱۰ ثانیه بعد از من به خط پایان رسید و مستنداتش موجود است. واقعا وقتی این صحبت ها را می شنوم، نمی‌دانم به حال این افراد بخندم یا گریه کنم.

صفرزاده در مورد اینکه این دوچرخه سوار عنوان کرده امتیاز زیاد این سهمیه را او به دست آورده است، گفت: من هم در تور های زیادی شرکت کرده ام و اگر گنج خانلو در یک مرحله اول شده، من امتیاز زیادی در مجموع تور به دست آورده‌ام و او نمی تواند این سهمیه را به نام خود کند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها