رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی:

کم تحرکی زنان ایرانی؛ ۶۴ درصد/ روزی به دلیل اولویت بخشی ورزشی قهرمانی بازخواست خواهیم شد!

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اینکه میزان کم تحرکی بانوان ایرانی ۶۴ درصد است، گفت: روزی ما را بازخواست می‌کنند که چرا در سیاست‌های ملی ورزش کشور، نقش اصلی را به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دادید؟

کم تحرکی زنان ایرانی؛ ۶۴ درصد/ روزی به دلیل اولویت بخشی ورزشی قهرمانی بازخواست خواهیم شد!

افشین ملایی در گردهمایی روسای هیات‌های ورزش همگانی استان‌های سراسر کشور که امروز (پنجشنبه) به میزبانی هیات ورزش همگانی استان خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تشریح برنامه های این فدراسیون در حوزه ورزش همگانی، گفت: از زمانی که کار در فدراسیون ورزش های همگانی را آغاز کردیم منافع ملی و تامین سلامت مردم و رفع کم تحرکی در بین زنان و مردان این سرزمین را در دستور کار قرار دادیم و در همین راستا طرح هایی را به مناسبت‌های مختلف به مرحله اجرا رساندیم.

وی با اشاره به نقش هیات‌های استانی در توسعه و پیشرفت ورزش همگانی، گفت: هیات‌های استانی در راس جریان همگانی کردن ورزش قرار گرفته اند و انتظار ما این است که بتوانند با برنامه ریزی در راستای توسعه ورزش همگانی در استان خود اقدام کنند.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان این که بارها در مورد کم تحرکی در جامعه صحبت کرده‌ایم، گفت: از روسای هیات های استانی می‌خواهم که در این مورد با مردم و مسئولان استان خودشان صحبت کنند و مسئولان را نسبت به کم تحرکی و تبعاتی که در آینده خواهد داشت هشدارهای لازم را بدهند و از همه پتانسیل استان برای رفع این کم تحرکی استفاده کنند.

ملایی با تاکید بر این که هدف این فدراسیون تامین سلامت مردم است، گفت: خیلی از مسئولان کشور هنوز نمی‌دانند که ۶۴ درصد از بانوان ایران دچار کم تحرکی هستند؛ این مسئولان از تبعاتی که این کم تحرکی در دو دهه آینده در مورد سلامت مردم خواهد داشت آگاهی ندارند و وظیفه همه ماست که از هم اکنون هشدارها را به مسئولان بدهیم تا برای تامین سلامت مردم فکر و اقدام کنند.

ملایی با بیان این که فدارسیون ورزش همگانی یک پنجره جدید را به ورزش کشور باز کرده است، بیان کرده است: روزی از ما بازخواست خواهد شد که چرا در سیاست های ملی ورزش کشور نقش اصلی را به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دادید؟

وی افزود: بنده هیچ مشکلی با ورزش قهرمانی ندارم، اما وقتی فرمایش مقام معظم رهبری را مطالعه می‌کنم که به ورزش همگانی تاکید می‌کنند تکلیف ما مشخص است و باید تمام توانمان را بگذاریم تا این فرمایش ایشان را نهادینه و اثبات کنیم.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به تشکیل کار گروهی در فدراسیون ورزش های همگانی، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف مان و اجرای برنامه هایی که مدنظر داریم، یک تیم قدرتمند و حرفه ای را گرد هم آورده ایم تا بتوانیم در جهت منافع ملی و تامین سلامت مردم اقدام کنیم.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها