واکنش فیروزجا به پیروزی عجیبش مقابل شطرنج‌باز ارمنستانی

برد عجیب فیروزجا مقابل لوون آرونیان باعث شد که نابغه شطرنج جهان به آن واکنش نشان دهد.

واکنش فیروزجا به پیروزی عجیبش مقابل شطرنج‌باز ارمنستانی

علیرضا فیروزجا که در مسابقات سوپرتورنمنت شطرنج نروژ شرکت کرده است موفق شد با پیروزی بر حریفان در صدر این رقابت ها قرار گیرد. این صدر نشینی در حالی به دست آمده که نفر اول و دوم شطرنج جهان در این مسابقات حضور دارند.

فیروزجا شب گذشته موفق شد در بازی های آرماگدونی لوون آرونیان، شطرنج باز مطرح ارمنستانی را شکست دهد و صدر نشینی خود را در این رقابت ها حفظ کند. این پیروز به شکل جالبی برای علیرضا رقم خورد. دو شطرنج باز در ثانیه های آخر بازی حرکات بسیار زیادی انجام دادند. در پایان لوون آرونیان با تمام شدن زمانش مغلوب فیروزجا شد.

فیروزجا در همین رقابت‌ها مقابل مگنوس کارلسن در حالی که پیش بود به دلیل از دست دادن زمان، شکست خورد که تجربه تلخی برای او شد.

علیرضا که تجربه تلخی از تمام شدن زمان و شکست در مقابل کارلسن داشت در باره تمام شدن زمان لوون آرونیان (حریف شب گذشته اش) گفت: فکر می کنم که اگر یک بار به زمان ببازی آن وقت خواهی فهمید که یک ثانیه یعنی چه! شما فقط باید دکمه ساعت را بزنید. فکر می کنم آرونیان حواسش به ساعت نبود.

او ادامه می دهد: متوجه شدم که حریفم به زمان دقت نمی کند. بازی سختی داشتم و البته توانستم به پیروزی برسم.

نابغه شطرنج جهان درباره صدرنشینی در این رقابت ها می گوید: من سه بازی دیگر دارم و در خصوص آن بازی ها تمرکز و تفکر خواهم کرد.

فیروزجا درباره احساسش در خصوص تمام شدن زمان آرونیان گفت: با تمام شدن زمان آرونیان متعجب نشدم. البته من از پیروزی در این دیدار خوشحال هستم.

در این رقابت‌ها شش شطرنج باز به مصاف یکدیگر رفتند. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، فابیانو کاروآنا، لوون آرونیان، آنیش گیری و آرین طاری در این رقابت‌ها حضور دارند. هم‌چنین علیرضا فیروزجا ستاره بی چون و چرای شطرنج جهان در این رقابت‌ها دست به مهره شده است.

این سوپرتورنمنت بعد از ماه‌ها برگزاری شطرنج آنلاین به صورت حضوری در نروژ پیگیری می شود.

مجموع جوایز این رقابت‌ها ۱۶۲ هزار یورو پیش بینی شده که نفر اول این رقابت ها ۶۳ هزار یورو و نفر دوم ۳۳ هزار یورو جایزه دریافت می کنند. نفر آخر این رقابت ها هم ۱۴ هزار یورو به خانه می برد.

این رقابت‌ها با تفسیر و به صورت زنده از تلویزیون نروژ بخش می شود. علاقه‌مندان نیز می‌توانند این رقابت‌ها را به صورت آنلاین تماشا کنند.

این سوپرتورنمنت که از ۱۴ مهر آغاز شده، تا بیست و پنجم این ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها