بیش از اندازه به دوپینگ ووشو پرداخته شد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش گفت: قراردادهای فوتبالیست ها محرمانه نیست و بعید می دانم انتشارش مشکلی داشته باشد.

بیش از اندازه به دوپینگ ووشو پرداخته شد

مهدی علی نژاد عصر امروز شنبه در حاشیه مراسم روز جهانی ووشو در مورد تعطیلی فعالیت در این رشته گفت: رشته های پربرخورد را اجازه شروع فعالیت را ندادیم. تصمیمی که فدراسیون گرفت به این جمع بندی رسید که لیگ را تا زمان برگزاری مسابقات تمام کند. به همین خاطر برترین های لیگ معرفی شدند که تدبیر خوبی بود. این جمع بندی با موافقت همه باشگاه ها انجام شد.

وی در مورد اتفاقاتی که در ووشو رخ داد و دوپینگ و محرومیت خواهران منصوریان گفت: دوپینگ مضموم و نامبارک است که در همه ورزش دنیا رخ می دهد. در طول ۱۳ سالی که من مسئولیت داشتم هم آموزش داشتیم و هم مبارزه با دوپینگ داشتیم که ۳۱۸ تست دوپینگ داشتیم در زمان مدیریت بنده که از این تعداد ۱۳ نفر تست مثبت داشتیم که عدد اندکی است.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: در این مدت حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ تست در مسابقات بین المللی گرفته شد. از این تعداد که غیر از ۳۱۸ مورد داخلی بود، تقریبا ما در رده بزرگسالان تست مثبتی نداشتیم که ۲۰۱۸ دو نمونه و ۲۰۱۹ یک نمونه داشتیم که عدد قابل توجهی نیست. اینها آمارهای معمولی است.

رئیس پیشین فدراسیون ووشو خاطرنشان کرد: سه نفر از قهرمانان ما تست هایشان مثبت شده است که از قهرمانان و مدال آوران بودند و جزو رکودداران فدراسیون جهانی هستند. در سنوات گذشته تست داده اند. مریم هاشمی تیرماه تست داده بود که منفی بود. من هر سه قهرمان را می شناسم و بعید می دانم تعمدی بوده در آلوده شدنشان. هر چه بوده سهوی بوده. بعد از اینکه در ۲۰۱۸ دو نمونه مثبت اعلام شده بود فدراسیون جهانی مسئولیت مدیریت نتایج، محرومیت و اعلام آن را برعهده داشت. قانون برای ما الزامی ایجاد نکرده بود. این هم مسئولیت نادو بوده است.

وی افزود: مورد خانم هاشمی هم که در دو هفته پیش اعلام شده است که بنده مسئولیت نداشتم. ووشو ایران در چند سال اخیر قهرمان جهان شده است. این نشان دهنده قدرت ووشو ایران است که با وجود این اتفاقات قهرمان دنیاست. فکر نمی کنم یکی - دو نمونه تست مثبت بخواهیم این افتخارات را نادیده بگیرم.

علی نژاد تاکید کرد: در هیچ رسانه ای اشاره نمی شود که چرا یکی - دو تست شما مثبت شده است. الان در برخی فدراسیون ها ۸ تا ۱۰ تست مثبت داریم اما کسی اشاره نمی کند. شاید حضور من در معاونت وزارت ورزش برای بعضی ها سنگین باشد.

وی در مورد محرومیت خواهران منصوریان گفت: اینها ثمره مدیریت همین فدراسیون است. در همه سالهایی که این خواهران به مسابقات مختلف اعزام شده اند تحت حمایت فدراسیون بودند. اما در این چند وقت از ریل خارج شدند و کسی هم که وارد حاشیه شود تبعاتش را خواهد دید. الان هم تصمیم با کمیته انضباطی است و امیدوارم هر تصمیمی گرفته می شود به سود ووشو باشد. توصیه می کنم به ورزشکاران که وارد حاشیه نشوند چرا که این اتفاق به منزله پایان دوران قهرمانی آنها خواهد بود.

علی نژاد در مورد انتشار قرارداد بازیکنان فوتبال گفت: اگر این قراردادها محرمانه نباشد انتشارش اشکالی ندارد. موضوع این است که این قراردادها صحیح است و به چه صورتی به رسانه ها داده می شود. باید در فضایی روشن در این مورد صحبت کرد.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: تا آنجایی که من اطلاع دارم این قراردادها جنبه محرمانه ندارد. اتفاقی که آقای سعادتمند را ناراحت کرده این است که چه کسی این قرارداد را به بیرون داده است. باید افرادی که این قراردادها را به بیرون می دهند شناسایی شوند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها