تکلیف سکانداری شطرنج کشور چگونه خواهد شد؟

مهلت ثبت نام در انتخابات فدراسیون شطرنج، بدون حضور برخی چهره‌های نامدار، به اتمام رسید.

تکلیف سکانداری شطرنج کشور چگونه خواهد شد؟

همان طور که پیش بینی می شد، عده‌ای از نامزدها تا آخرین روز، صبر کرده و سپس برای ثبت نام مراجعه به فدراسیون مراجعه کردند. از دیگر نکات قابل توجه، حضور نیافتن مهرداد پهلوان زاده (ریئس سابق فدراسیون شطرنج) برای ثبت نام در انتخابات است؛ البته پهلوان زاده، هنوز درباره محل مصرف بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی مسابقات جام ستارگان، به طور کامل شفاف سازی نکرده و این موضوع همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

اساسنامه انتخابات که نیازمند بازنگری جدی بوده، دارای مفادی است که مانع حضور بسیاری از چهره‌های مطرح و شاخص شطرنج کشورمان در این انتخابات می‌شود.

در بین اسامی کاندیدا‌های انتخابات فدراسیون شطرنج، نام شادی پریدر، نائب رئیس فعلی بانوان فدراسیون، به چشم می‌خورد؛ اگرچه پریدر از شطرنج بازان مطرح بانوان است، اما حائز حداقل، یکی از شروط آئین نامه مذکور نیست، شرطی که دارا بودن سابقه ۴ ساله مدیریتی در مناصب مورد تائید را ذکر می‌کند. حال آن که پریدر، سابقه حضور کمتر از ۴ سال در مناصب مدیریتی را دارد.

از دیگر نکات قابل توجه و تامل، حضور افرادی در این انتخابات است که در منصب روابط عمومی فدراسیون‌های دیگری حضور داشته و یا دارند. این موضوع خود جای بررسی دارد که چگونه فردی که مدیریت روابط عمومی فدراسیونی به غیر از شطرنج را در کارنامه دارد، می‌تواند سکان داری توانمند و نکته سنج در شطرنج کشور باشد.

تمامی نکات مطرح شده، ابهاماتی قابل بررسی هستند؛ چرا که سرنوشت رشته ورزشی مهمی برای ۴ سال به یکی از افرادی سپرده خواهد شد که یا حائز تمام شرایط مطرح شده در آئین نامه نیستند و یا با شطرنج، یگانگی زیادی ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها