علی‌نژاد: اگر کسی می‌گوید نامزد وزارت است، حتما دروغ می‌گوید

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: نمی‌گویم انتخابات فوتبال قطعا برگزار نمی شود. شاید در یکی دو روز آینده تحولاتی رخ دهد و ممکن است با یک نامه و یک گفت‌وگویی انتخابات برگزار شود.

علی‌نژاد: اگر کسی می‌گوید نامزد وزارت است، حتما دروغ می‌گوید

مهدی علی‌نژاد بعد از مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی و اعتراض کیهانی در جمع خبرنگاران گفت: 4 ماهی بود که فدراسیون را با سرپرستی اداره می‌کردیم. زمینه برگزاری انتخابات صورت گرفته و ثبت‌نام هم انجام شده بود. زمان مجمع را از قبل تعیین کرده بودیم.

وی افزود: با بحث شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم بنابراین 2 راه بیشتر نداشتیم؛ یکی اینکه انتخابات را برگزار نکنیم دیگر اینکه برگزار کنیم. اگر به واسطه کرونا برگزار نمی‌کردیم معلوم نبود این ویروس تا کی در ایران ادامه داشته باشد بنابراین نمی‌توانستیم زمان دیگری را تعیین کنیم چون 7 اردیبهشت هم ماه مبارک رمضان شروع می‌شد و نمی‌توانستیم هیات‌ها را به تهران بیاوریم، بنابراین باید تا اواسط خرداد صبر می‌کردیم که یک ماه و نیم قبل از المپیک بود.

علی‌نژاد با اشاره به المپیکی بودن دوومیدانی، خاطرنشان کرد: این رشته در المپیک سهمیه گرفته و امیدواریم که ورزشکاران این رشته روی سکو بروند بنابراین منطقی نبود یک ماه و نیم قبل از المپیک تغییر مدیریت دهیم در نتیجه باید سرپرستی را تا شهریور یا مهر ادامه می‌دادیم.

معاون وزیر ورزش یادآور شد: به نظرم آمد این ویروس نابسامانی در یک فدراسیون و سرپرستی طولانی‌مدت خطرناک‌تر از ویروس کروناست که اگر رعایت بهداشت در برگزاری جلسه 30 نفره صورت بگیرد، خطری شامل کسی نمی‌شود. شما دیدید مجمع با رعایت بهداشت برگزار شد و محل برگزاری مجمع ضدعفونی و پلمپ شده بود. تمام کسانی که وارد مجمع شدند تب‌سنجی شدند و به همه ماسک و دستکش داده شد.

علی‌نژاد ادامه داد: الان جلسات متعددی با این ابعاد برگزار می‌شود مثل هیات وزیران، یا حتی تلویزیون دورهمی را نشان می‌دهد که جمعیت زیادی می‌آید که ضروری هم نیست. پنجشنبه نماینده سازمان بهداشت جهانی با سفرای خارجی جلسه داشت که 90 نفر حضور داشتند که کارهایی که ما کردیم آنها انجام ندادند. ترس زیاد از این ویروس شاید از نظر روانی جامعه را بهم بریزد. اعتقاد ما این بود مجمع را باید برگزار کنیم.

وی با اشاره به رای غیابی یکی از اعضای مجمع، عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از اعضای مجمع مریض بود ما پذیرفتیم او رای خود را غیابی بدهد. این موضوع منعی ندارد و در گذشته هم رخ داده است. سال 86 زمانی که رئیس شدم 5 رای به همین صورت داده شد چون شرایط کشور خاص است و می‌توانیم تدابیر خاصی بیندیشیم. دوسوم مجمع حضور داشتند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه کیهانی ایرادات قانونی داشت، تصریح کرد: او دیدگاه‌های خود را گفته و ضرورتی ندارد من هرچه که گفته دوباره تکرار کنم. من درباره حرف‌های خودم صحبت می‌کنم، کسی که مسئولیت مجمع را برعهده دارد من هستم. تهمیدات لازم دیده و چک شده است. نایب‌رئیس هیات و عضو هیات رئیسه می‌تواند با معرفی انجام شده در مجمع شرکت کند و هیچ منع قانونی ندارد. اینها در آیین‌نامه دیده شده است. اگر آقای کیهانی ایرادی می‌بیند می‌تواند اعتراضش را به مراجع نظارتی اعلام کند.

وی درباره اینکه کیهانی گفته معرفی‌نامه‌ها از ادارات کل است نه هیات‌رئیسه، عنوان کرد: از این حرف‌ها تعجب می‌کنم، تاکید می‌کنم من باید این چیزها را چک کنم. طبیعی است او در دبیرخانه مجمع حضور ندارد که ببیند چه کسی به چه شکلی معرفی شده است. او در مجمع حضور داشت، انصراف هم نداد و 8 رای گرفت. خوب است به اکثریت احترام بگذاریم. در این شرایط سخت کمک کنیم کارها راحت انجام شود نه اینکه سنگ بیندازیم. شما در رسانه می‌گویید سرپرستی‌ها باید کوتاه باشد وقتی انتخابات را برگزار می‌کنیم این سوال‌ها را می‌پرسید.

معاون وزیر ورزش درباره اینکه انتخاب سرپرست مشکلی ندارد، گفت: در اساسنامه فعلی سرپرستی منع قانونی ندارد چنانچه در اساسنامه از سالی که تصویب شده هم این موضوع را داشتیم. وقتی دوره ریاست تمام می‌شود وزیر از اختیارات خود استفاده می‌کند و سرپرست می‌گذارید.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها