فرشاد احمدزاده: آذری‌ها پرچمدار دفاع از تمامیت ارضی ایران هستند/ کریم باقری: تبریز قلب ایران است

در پی حرکت غیرمعقول چند نفر از طرفداران منتسب به تراکتورسازی تبریز که روی خلیج همیشه فارس ایران نام جعلی گذاشتند، باشگاه تراکتورسازی، سردار آجورلو، امیر قلعه نویی و بازیکنان آذری تراکتور با مصاحبه یا ...

فرشاد احمدزاده: آذری‌ها پرچمدار دفاع از تمامیت ارضی ایران هستند/ کریم باقری: تبریز قلب ایران است

در پی حرکت غیرمعقول چند نفر از طرفداران منتسب به تراکتورسازی تبریز که روی خلیج همیشه فارس ایران نام جعلی گذاشتند، باشگاه تراکتورسازی، سردار آجورلو، امیر قلعه نویی و بازیکنان آذری تراکتور با مصاحبه یا صدور بیانیه به این رفتار واکنش نشان داده و از اهالی فوتبال درخواست کردند این رفتار را به حساب تماشاگران فهیم طرفدار تراکتورسازی و مردم خونگرم آذربایجان ننویسند.

فرشاد احمدزاده: آذری‌ها پرچمدار دفاع از تمامیت ارضی ایران هستند

این بار فرشاد احمدزاده هافبک ارومیه ای پرسپولیس هم به صف حامیان مردم تبریز پیوست و گفت: آذربایجان و مردم دلاورش همیشه در راه دفاغ از تمامیت ارضی ایران پیش قدم بودند و هیچ کس نمی تواند به صرف چند شعار که به شکل خاطی داده شد و شاید هم گروهی احساساتی شده و با افراد منظوردار همنوایی کرده باشند، آذری ها را روبروی ایران قرار بدهد. استان های آذری نشین در طول دفاع مقدس بیشترین شهید و جانباز را تقدیم ایران کردند و همیشه در دفاع از ایران سرآمد بوده اند.

احمدزاده تاکید کرد؛ آذربایجان نگین درخشان کشور ایران است و نباید به رفتار چند نفر دامن زد و تمام آذری های عزیز را زیر سوال برد. آذری ها به ایرانی بودن خود افتخار می کنند.

دفاع کریم باقری از مردم آذربایجان؛ تبریز قلب ایران است

کریم باقری را تبریزی‌ها دوست دارند. او به مفهوم واقعی کلمه اسطوره است. مردی دور از حواشی و متعصب که هر جا بوده به عنوان یک آذری غیرت و تعصب را معنی کرده است.

کریم باقری در خصوص حواشی اخیری که پیرامون بازی های تراکتورسازی پیش آمده می‌گوید؛ مردم تبریز و آذری های طرفدار تراکتورسازی به همان اندازه که تراکتور را دوست دارند، عاشق آذربایجان ایران هستند و نه ایران را بدون آذربایجان می خواهند و نه آذربایجان را بدون ایران. شما حتی یک روز هم نمی توانید ایران را بدون تبریز و آذربایجان تصور کنید چون قلب ایران همین نقطه است و مگر انسان می تواند بدون قلب زندگی کند. حالا اگر چند نفر با هدف یا بی هدف یک شعاری را مطرح کرده اند و باید هم با آنها در صورت تکرار این کار برخورد شود، شما نمی توانید بگویید آذری ها ایران را دوست ندارند. آذری ها عاشق ایران هستند. در تیم ملی همیشه بازیکنان آذری سرباز فوتبال ایران بودند و این را در سایر رشته های ورزشی هم می بینیم. ایران با عشق آذربایجان زنده است و آذربایجان هم به عشق ایران.

اسطوره فوتبال تبریز تاکید کرد؛ اگر تاریخ را خوانده باشید همیشه آذری ها در صف اول قیام های مردمی و در قدم اول خدمت به این کشور و دفاع از آب و خاک ما بوده اند. آذری ها با وجود این که گاهی اوقات در برخی شوخی ها به آنها کم لطفی شده ولی بزرگورانه از کنار این شوخی ها هم گذشته اند و برای سربلندی ایران عزیز تلاش کرده اند. مطمئن باشید نمی توان بین ایران و مردم خوب آذربایجان ایران تفرقه انداخت.

رضازاده: عده‌ای می‌خواهند اختلاف بیندازند؛ آذربایجان هوشیار است

حسین رضازاده ضمن قدردانی از تمامی بزرگان و مردم بزرگوار ایران که به مناسبت درگذشت پدرش با او و خانواده اش همدردی کردند، درباره ماجراهای اخیر و عکس ها و فیلم هایی که از برخی طرفداران منتسب به تراکتور منتشر می شود، گفت: من باور نمی کنم مردم فوتبالدوست و فهیم تبریز دنبال ساختن نام جعلی برای خلیج همیشه فارس باشند و یا پرچم کشور دیگری را به جای پرچم ایران نشان بدهند. ما در راه دفاع از ایران شهدای بسیاری تقدیم کردیم و آذری های ایران اگر چنین اعتقادی داشتند هرگز در راه حفظ خلیج همیشه فارس شهید نمی دادند و یا در جنگ تحمیلی بیشترین شهید را نداشتند. آذربایجان و ایران پیوندی ناگسستنی دارند و این کارها نمی تواند باعث ایجاد اختلاف شود.

دارنده دو طلای المپیک و دارنده لقب قوی ترین مرد جهان تاکید کرد؛ در این که عده ای می خواهند میان آذری های فهیم و سایر هموطنان ما اختلاف ایجاد کنند شکی نیست و شاید این افراد از طریق چند فریب خورده که باید با آنها برخورد شود، پرچمی هم به نمایش گذاشته و یا شعاری هم داده باشند اما شما این کارها را به پای مردم خونگرم تبریز و آذری های عزیز ننویسید. آذربایجان هرگز از ایران جدا نیست و ایرانی تر از آذری ها سراغ ندارم. چه در زمینه ورزش، چه در اقتثصاد و صنعت، چه در علم و سیاست، همیشه آذری های ایران پرچمدار خدمت به کشور عزیز ما بودند و هستند. مردم آذربایجان هوشیار هستند و قطعا اجازه نمی دهند عده ای فریب خورده باعث ایجاد ذهنیت منفی شوند.

منبع: دانا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها