فعالان اقتصادی استان مکلف به ثبت انبار کالاهای خود در سامانه جامع انبارها هستند

رئیس سازمان صنعت استان زنجان گفت: همه فعالان اقتصادی در استان اعم از افراد حقیقی و حقوقی مکلف به ثبت انبار کالاهای خود در سامانه جامع انبارها هستند.

فعالان اقتصادی استان مکلف به ثبت انبار کالاهای خود در سامانه جامع انبارها هستند

فغفوری رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان گفت : همه فعالان اقتصادی در این استان اعم از افراد حقیقی و حقوقی مکلف به ثبت انبار کالاهای خود در سامانه جامع انبارها هستند و تعداد انبارهای ثبت شده در استان باید به 20 تا 30 هزار انبار برسد.

فغفوری با بیان اینکه هدف دولت از راه اندازی این سامانه مبارزه با قاچاق کالا، رصد کالاهای شرکت ها و کارخانه های تولیدی درباره فروش این تولید به بنکداران، عمده فروشان و مقصد آن است.

وی افزود: شناسایی هر کالایی خارج از این شبکه و با قیمت نامتعارف با عنوان های قاچاق، احتکار، گرانفروشی و عدم توزیع در شبکه های مناسب تلقی می شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در فاز دوم این طرح نیز صدور بارنامه برای شرکت ها و افرادی است که انبارهای خود را در این سامانه ثبت کرده اند افزود:چنانچه شخص حقیقی و حقوقی انبار خود را در این سامانه ثبت نکرده باشد برای جابجایی کالا بارنامه صادر نمی شود.

گفتنی است :در حال حاضر فاز دوم طرح سامانه جامع انبارها به صورت نمونه در استان فارس اجرا می شود و تا 2 ماه آینده سایر استان های کشور نیز تحت پوشش زنجیره سامانه جامع انبارها قرار خواهند گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها