طارمی های مشکل آب شرب دارند

فرماندار شهرستان طارم با اشاره به وجود مشکل آب شرب در این شهرستان گفت: تامین آب شرب مردم شهر آب‌بر و برخی روستاهای شهرستان با مشکل مواجه است.

طارمی های مشکل آب شرب دارند

فریدون هاشم‌نژاد شامگاه چهارشنبه در حاشیه جشنواره روستا در جمع خبرنگاران افزود: امسال ۱۳۵ طرح عمرانی اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال در این شهرستان طی هفته دولت امسال افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی ادامه داد: ۱۲۵ طرح از مجموع طرح‌های یاد شده در هفته دولت امسال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۰ طرح عمرانی و اقتصادی مهم نیز در شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار طارم بابیان اینکه رشد جمعیتی شهرستان طارم منفی است، گفت: باید زیرساخت جاده، کشاورزی و گردشگری و راه‌های مواصلاتی محقق شود تا مشکلات فراروی‌ شهرستان حل شود.

هاشم نژاد با بیان اینکه با توسعه بخش کشاورزی اقتصاد شهرستان هم تقویت می‌شود و جلوی مهاجرت معکوس روستائیان به شهرها هم گرفته می‌شود، افزود: جمعیت ساکنین شهرستان طارم ۵۰ هزار نفر است در حالی است که جمعیت طارمی‌های اصیل ۱۵۰ هزار نفر است که در استان‌های تهران؛ همدان؛ گیلان و شهرهای مجاور زندگی می‌کنند.

وی متذکر شد: آهنگ رشد جمعیت شهرستان طارم دارای ایستایی دارد و همین موضوع موجب افزایش جمعیت سالمندی شده است.

هاشم نژاد با بیان اینکه شهرستان طارم نوابغ و نخبه‌های قابل احترامی در کشور دارد که در پست‌های مدیریتی کشوری و استان مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: ۱۰ هزار نفر از جمعیت مهاجر شهرستان طارم را از طریق مهاجرت معکوس به شهرستان طارم برگرداند شاهد سرعت گرفتن آهنگ توسعه در شهرستان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان طارم با اشاره به وجود مشکل آب شرب در این شهرستان گفت: تامین آب شرب مردم شهر آب‌بر و برخی روستاهای شهرستان با مشکل مواجه است.

هاشم نژاد گفت: ۸۵ درصد روستاهای شهرستان طارم خدماتی چون برق و گاز بهره‌مند هستند و این شرایط مطلوب نیست و باید به روستاهای شهرستان توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان طارم تا دهه فجر به اتمام می رسد.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها