استان زنجان، گورخواب ندارد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: استان زنجان پدیده گورخوابی ندارد.

استان زنجان، گورخواب ندارد

محمد محمدی‌قیداری عصر امروز در آیین افتتاح مرکز شلتر و مرکز شناسایی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی زنجان، اظهار کرد: بعد از مباحثی که در رابطه با گورخواب‌های برخی استان‌ها مطرح شد، بنا به دستور مدیریت استان این مسئله در استان پیگیری و بررسی شد.

این مسئول با بیان اینکه در استان زنجان، گورخوابی وجود ندارد، ادامه داد: پس از بررسی مشخص شد که در استان ۷۰ الی ۸۰ معتاد کارتن‌خواب وجود دارد که در حال ساماندهی این معتادان و پیشگیری در سطوح اولیه هستیم.

وی افزود: در بحث موادمخدر استان زنجان جزو استان‌های پاک محسوب شده و در محله‌های شهری و روستایی آموزش‌های متعددی برای پیشگیری انجام می‌شود.

محمدی‌قیداری خاطرنشان کرد: در استان ۱۲ کمپ وجود دارد که ۷ الی ۸ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند. همچنین مراکز متادون‌درمانی، مراکز درمان سرپایی و اقامتی نیز زیرنظر بهزیستی وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: باید معتاد بیمار تلقی شود تا راحت‌تر تحت درمان قرار گیرد و این مرکز برای افرادی که به کمپ‌ها مراجعه نمی‌کردند، مکان در دسترس‌تری است. همچنین خط ۱۲۳ این سازمان به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک اورژانس سطح یک در شهرستان زنجان، دو اورژانس سطح دو در ابهر و خدابنده و دو اورژانس سطح سه در خرمدره و طارم وجود دارد.



منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها