اصراری برای بازگشایی مدارس در مهرماه نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اصراری برای بازگشایی مدارس در مهرماه نداریم.

اصراری برای بازگشایی مدارس در مهرماه نیست

بهرام عین‌الهی عصر امروز (۱۸ شهریورماه) در قرارگاه پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس استان زنجان، با اشاره به اینکه زنجان شهر شور و شعور حسینی بوده و مراسم و آیین هشتم محرم زبانزد محافل دینی در جهان است، اظهار کرد: مردم این شهر به عاشقی امام حسین (ع) شهره هستند و در سال‌های دفاع مقدس با تقدیم شهدا، شهر شدند.

وی با بیان اینکه زنجانی‌ها در ایامی که کشور با کرونا درگیر است و پنجه نرم می‌کند، با رعایت پروتکل‌های ابلاغی نشان دادند که همراه مسئولان بوده و بسیار وظیفه‌شناس هستند، تصریح کرد: خوشبختانه در این ایام شاهد آن بودیم که در استان با تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و بخش‌های مختلف، بیماری‌یابی به خوبی انجام شده و قطعا موفقیت در این بخش حاصل همکاری مردم است. باید بپذیریم که هر کاری در کشور توسط مردم حمایت شود، موفقیت به همراه دارد و نتیجه خوب این همکاری، آمار پایین مرگ و میر نسبت به بسیاری از شهرها است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تلاش برای بهبود وضعیت ادامه دارد و در این راه نیازمند ادامه همراهی همه مردم و تلاش مضاعف مسئولان هستیم، افزود: امروز در یک پیچ تاریخی شرایطی که شاهد مرگ روزانه ۶۰۰ هموطن قرار داریم. باید برای خروج از این وضعیت تلاش مضاعف کنیم و در این راه وظایف ما دوچندان است.

عین‌اللهی به تاکید رییس‌جمهور در کاهش مرگ و میر اشاره کرد و یادآور شد: اولویت اول دولت، جلوگیری از مرگ و میر کرونا است. در این راه با توجه به اینکه گام نخست واکسیناسیون عمومی است تلاش شده واکسن مورد نیاز از مبادی مختلف تامین شود و در این راستا هر هفته شاهد ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور هستیم که همین امر روند واکسیناسیون را تسریع می‌کند.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت در امر واکسیناسیون نیاز به همکاری مردم داریم و مراکز نیز با همه ظرفیت در دو شیفت در حال ارایه خدمات هستند. البته در گام نخست ۹۵ درصد کادر درمان واکسینه شده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری با اشاره به اینکه عمده امکانات دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار کرونا بوده و امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد کاهش بیماران باشیم، افزود: کرونا همانند زلزله است و تلفات پس از آن مشکلات زیادی را به همراه دارد. در هفته‌های آتی تعداد بیماران کاهش یافته و تا موج بعدی ۶ تا ۸ هفته فاصله است که این ایام زمان طلایی واکسیناسیون محسوب می‌شود و پس از آن قرنطینه هوشمند است و باید محدودیت‌ها برطرف شود و افراد واکسینه شده به زندگی عادی خود بازگردند که همان قرنطینه هوشمند است.

وی با اشاره به رسیدن رکورد واکسیناسیون کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار دز در روز گذشته، افزود: باید بدانیم کسی که واکسن تزریق کند احتمال ابتلا به این بیماری را دارد ولی منجر به مرگ و میر نمی‌شود.

این مقام مسئول همچنین به موضوع بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش دچار صدمات شده و باید بپذیریم آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین هموزن حضوری شود و باید به سرعت دانشگاه‌ها آغاز به کار کنند. اساتید واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون دانشجوها نیز آغاز شده است. علاوه بر دانشجوها، باید برای خانواده آنان نیز امکان واکسیناسیون وجود داشته باشد. خانواده کادر درمان هم باید واکسینه شوند.

عین‌اللهی ادامه داد: دانشگاه‌ها به طور قطع بازگشایی شود. در آینده نزدیک واردات واکسن کودکان انجام می‌شود ولی تاکیدی بر بازگشایی مدارس از مهرماه نیست.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها