استاندار زنجان خبر داد:

معرفی مقصران انسانی سیل زنجان به مراجع قضایی

استاندار زنجان گفت: مقصران انسانی سیل به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

معرفی مقصران انسانی سیل زنجان به مراجع قضایی

فتح‌الله حقیقی اظهار کرد: مناطق آسیب‌دیده شهرستان‌های زنجان، ایجرود و ماه‌نشان، ۱۳ مردادماه بازدید می‌شود تا با حضور ادارات مرتبط، مشکلات مردم حل شود.

وی با تاکید بر ارزیابی از مناطق حادثه‌دیده، افزود: پنج شهرستانی که دچار خسارت سیل شدند باید ارزیابی و جبران خسارت شود که در همین راستا مدیریت بحران استان باید تا پنج‌شنبه میزان خسارت وارده را به مرکز برای جبران ارائه کند.

این مسئول ادامه داد: پس از ارزیابی مشکلاتی که در استان می‌توان آن را حل کرد، احصا و حل شود تا مشکلات مردم سریع‌تر مرتفع شده و زندگی آنان به روال عادی بازگردد. همچنین ادارات‌کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز مکلف به بررسی مشکلات مددجویان خود در این حوادث هستند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: چنانچه کسی در مشکلات پیش آمده در سیل اخیر قصور عمدی داشته باشد، باید به قوه قضائیه معرفی شود. همچنین عملکرد دستگاه‌ها در این قضیه بررسی می‌شود و هیچ قصوری از فرد حقیقی و حقوقی پذیرفته نیست.

استاندار زنجان بر ضرورت لای‌روبی رودخانه‌ها با کمک دهیاران تاکید کرد و گفت: آب شرب روستایی تحت هیچ شرایطی نباید دچار مشکل شود و همه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران باید در آماده‌باش کامل قرار داشته باشند.

حقیقی خاطرنشان کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز ۱۳ مردادماه به مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر شهرستان خدابنده برای بررسی و حل مشکل مردم با حضور معاونان دستگاه‌های ذی‌ربط اعزام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز، اظهار کرد: در هر کدام از شهرستان‌های زنجان، خدابنده و ایجرود چهار روستا و در شهرستان ماه‌نشان هشت روستا درگیر حادثه بارش باران و جاری شدن سیل بود که از این تعداد در چهار روستا مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آمده است.

صفی‌الله کرامتی با بیان اینکه در مجموع ۲۰ روستای استان در این بارش‌ها دچار حادثه شده بودند، ادامه داد: در روستای وننق، دست‌کاری‌های انسانی علت حادثه بوده و در روستای بهرام‌بیگ نیز نیاز است از محل اعتبار دهیاری‌ها کانال حفر شود. همچنین برای حل مشکلات در گلابر نیازمند لای‌روبی رودخانه هستیم.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها