مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

کاهش ورودی سدهای زنجان ناقوس خشکسالی را به صدا درآورد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ورودی آب سدهای استان به میزان زیادی کاهش یافته است.

کاهش ورودی سدهای زنجان ناقوس خشکسالی را به صدا درآورد

علیرضا جزءقاسمی در رابطه با شرایط آبی استان، اظهار کرد: میزان بارندگی‌ها در این استان به شدت کاهش یافته و وضعیت آب استان زنجان اصلاً خوب نیست. آمار نشان می‌دهد که میزان بارندگی‌ها در این استان نسبت به پارسال ۵۲ درصد کاهش داشته که این میزان کاهش نشان از تاثیرات عمیق تغییرات اقلیمی دارد.

وی با بیان اینکه میانگین بارش در استان زنجان از متوسط بلندمدت ۳۰۶ میلی‌متر به ۱۸۶ میلی‌متر در سال‌جاری رسیده است، افزود: میانگین بارش‌ها در استان زنجان نسبت به بلندمدت نیز ۳۹ درصد کاهش داشته و این در حالی است که ۷۵ درصد از مصارف آب شرب و بهداشت در این منطقه از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود.

این مسئول، سدهای تهم و کینه‌ورس را تنها منابع تامین آب سطحی در استان زنجان عنوان کرد و گفت: ورودی آب سدهای تامین‌کننده آب شرب استان، امسال ۶۹ درصد کاهش داشته و این در حالی است که اگر همراهی و مساعدت مردم در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و مصرف بهینه داشته باشیم، مشکلات کمتری را تجربه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه با راهکارهای ساده می‌توان میزان مصرف را تا حد چشم‌گیری کاهش داد و امکان بهره‌مندی از آب آشامیدنی پایدار را برای همگان مهیا کرد، ادامه داد: ساکنان مناطق روستایی باید در این ایام از آبیاری باغچه و باغ با آب شرب خوددداری کنند. شرب دام نیز باید از چرخه آب آشامیدنی خارج شود. معتقدیم با مدیریت می‌توان شرایط را پشت سر گذاشت، هر چند ما به وظایف خود در امر آب‌رسانی به مناطق روستایی نیز باید توجه لازم را داشته باشیم تا همه افراد بتوانند به آب شرب سالم و بهداشتی دسترسی داشته باشند.

جزءقاسمی یادآور شد: از آنجایی که بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی شهرهای استان زنجان از سدها تامین می‌شود، از مردم درخواست می‌شود تا با متعادل‌سازی مصرف آب خود، این شرکت را در ارائه آب شرب پایدار یاری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها