سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان زنجان:

۶۸ درصد معتادان در زنجان تریاک مصرف می‌کنند

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: طبق گزارش و بررسی سال گذشته نشان می‌دهد بیشترین ماده مخدر مصرفی در این استان تریاک به میزان ۶۸ درصد است و ماده صنعتی شیشه با ۲۷ درصد در رده دوم قرار دارد.

۶۸ درصد معتادان در زنجان تریاک مصرف می‌کنند

سکینه بیگلری افزود: بیشترین نوع ماده مصرفی بصورت ترکیبی نیز در استان "هروئین و شیشه" و سپس ماده " تریاک و شیشه" قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۸۳ درصد معتادان در استان متاهل و ۱۷ درصد آنان مجرد هستند اضافه کرد: بیشترین گروه سنی معادل ۷۴ درصد مبتلایان به مصرف موادمخدر در گروه سنی ۳۱ تا ۴۱ ساله هستند.

این مسوول با اشاره به اجرای طرح مدیریت مورد گفت: در این طرح افراد بهبود یافته و یا در معرض آسیب، مددکاری می شوند که در سال گذشته ۳۴ نفر گروه هدف دفترچه بیمه دریافت کرده و تحت درمان قرار گرفتند و ۹۱ نفر نیز بصورت مددکاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ۹۱ نفر پرونده مددکاری شده، برای ۲۷ نفر اشتغال از طریق مدیریت مورد انجام شده است، اظهار داشت: برای ۶۰ نفر آماده سازی شغلی انجام گرفته، ۱۳ نفر مشکل سوء پیشینه داشتند که از این تعداد و با پیگیری انجام شده مشکل هشت نفر برطرف شده و در کارگاه‌ها مشغول به کار شدند.

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به توانمند سازی بهبود یافتگان اعتیاد ادامه داد: در این خصوص نسبت به اشتغال زایی و جامعه پذیری آنان اقدام می شود.

وی اظهار داشت: برخی معتادان بهبود یافته به ویژه بی بضاعت بوده و یا با خانواده قطع رابطه کرده اند که در این خصوص مدیریت مورد وارد عمل شده و با توجه به اولویت ها و نیازها، با خانواده فرد هدف ارتباط گرفته و مشکلات مختلف به ویژه اشتغال آنان ر امورد بررسی قرا می دهد.

بیگلری خاطرنشان کرد: برخی معتادان بی بضاعت فاقد مسکن هستند که تلاش می شود طی سال آینده مرکز توانمند سازی و صیانت از افراد بهبود یافته در استان راه اندازی شود که گروه هدف بدون مسکن و سرپناه هدایت و اسکان داده خواهند شد که طی ۶ ماه رایگان تحت پوشش قرار می گیرند تا مسائل آنان به لحاظ شغلی و مسکن برطرف شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها