معاون صنایع‌ دستی استان زنجان:

فراموش شده‌ های صنایع‌ دستی زنجان احیا می‌شود

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان زنجان، بر ضرورت احیای صنایع‌ دستی فراموش شده تاکید کرد.

فراموش شده‌ های صنایع‌ دستی زنجان احیا می‌شود

الناز خدایی­‌فرد، در بازدید از کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی در طارم، اظهار کرد: با ارزیابی و پایشی که توسط معاونت صنایع‌دستی استان انجام شد، با هدف احیا و معرفی رشته‌های پرده‌بافی، جاجیم‌بافی و لباس­‌های محلی و رسیدن صنعت‌گران به مهارت لازم و نیز تربیت مربی، این دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در روستاهای آستاکل، پاوه‌رود و هارون‌آباد از ابتدای خردادماه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه هر دوره آموزشی دو تا سه ماه به طول می‌انجامد، بیان کرد: در هریک از این دوره‌های آموزشی ۱۲ نفر ثبت‌نام کرده­‌اند که متقاضیان بعد از طی این دوره‌ها برای دریافت تسهیلات لازم برای فعالیت در رشته‌ای که آموزش دیده‌اند، به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند.

این مسئول با تاکید بر این‌ مطلب که احیا و معرفی این هنرها که در حال منسوخ شدن هستند بسیار ضروری است، ادامه داد: مربیان این دوره‌ها از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و با تایید صلاحیت فردی و کیفیت کار آن‌ها انتخاب شده‌اند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان افزود: با آموزش و مستندسازی می‌توان نحوه اجرای این رشته‌های اصیل و ریشه‌دار را به نسل جوان علاقه‌مند انتقال داد تا حداقل به فراموشی سپرده نشود.

در ادامه سلسله فعالیت‌های آموزشی به‌منظور توسعه و ترویج صنایع‌دستی و توازن بخشی اعتبارات، این برنامه سه دوره‌ آموزشی کوتاه‌مدت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در رشته جاجیم‌بافی در سطح شهرستان‌ طارم برگزار می‌شود که دو دوره‌ در روستای پاوه‌رود و یک دوره در شهر آب‌بر شهرستان طارم بوده و همه این دوره‌ها رایگان است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها