اتصال ۲۴۲ متقاضی طرح مشاغل خانگی به بازار در زنجان

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: تاکنون ۲۴۲ نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی به بازار فروش متصل شدند.

اتصال ۲۴۲ متقاضی طرح مشاغل خانگی به بازار در زنجان

کامران جعفری اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های اشتغال حمایتی ذیل برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی است که با هدف ایجاد اشتغال پایدار و به‌ منظور کمک به رونق اقتصادی خانوارها و تبیین و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در ۳۱ استان و به تبع آن در زنجان در حال اجرا است.

وی افزود: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

این مسئول ادامه داد: پایین بودن هزینه راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی، کاهش هزینه رفت و آمد و اجاره‌بهای محل کار، امکان رسیدگی به چند شغل به طور همزمان، استفاده از بازارهای فروش اینترنتی برای اتصال به بازار و بهره‌وری و بازدهی سریع، از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌رود.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به اتصال متقاضیان مشاغل خانگی به بازار در زنجان، تصریح کرد: تاکنون ۲۴۲ متقاضی از حوزه‌های قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، خیاطی، قلم‌زنی و ملیله‌سازی با همکاری پیشران‌ها برای فروش محصولات به بازار متصل شدند و این روند برای دیگر رسته‌ها و متقاضیان نیز ادامه دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: برای معرفی محصولات تولیدی در حوزه مشاغل خانگی باید برندسازی انجام شود؛ چرا که برندسازی محصولات موجب شناخته شدن آن و در نتیجه جلب مشتری می‌شود و اجرای طرح مشاغل خانگی برای حل مشکلاتی مانند اتصال به بازار موثر است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها