سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان:

نسخ بیمه سلامت الکترونیکی می‌شود

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: نسخ بیمه سلامت به صورت تدریجی الکترونیکی می‌شود.

نسخ بیمه سلامت الکترونیکی می‌شود

یعقوب شیویاری در نشست خبری، اظهار کرد: با توجه به استمرار شیوع بیماری کرونا و لزوم کاستن از مراجعات بیمه‌شدگان به دفاتر پیشخوان، پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و ایرانیان (صرفا بیمه‌شدگان بیمار خاص) که تا پایان سیستمی آن‌ها از اول فروردین‌ماه امسال به بعد است، به صورت خـودکار تا ۳۱ شهریورماه امسال در سامانه معتبر شد.

وی افزود: در راستای توسعه خدمات الکترونیک سازمان و اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک و به منظور تسهیل انعقاد قرارداد با مطب پزشکان متقاضی همکاری با سازمان اعم از عمومی، متخصص و فوق‌تخصص دارای پروانه مطب فعال در سطح استان در صورت مشارکت در اجرای نسخه الکترونیک می‌توانند با خوداظهاری در سامانه به آدرس eservices.ihio.gov.ir/psc و اعلام تلفنی به شماره ۳۳۱۳۴۲۵۲ قرارداد خود را ثبت نهایی کنند.

این مسئول ادامه داد: در راستای توسعه خدمات الکترونیک سازمان و اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک، پزشکان غیرطرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه به آدرس eservices.ihio.gov.ir/psc نسبت به ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور بدون قرارداد، در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک مشارکت کنند.

شیویاری با اشاره به اجرای طرح حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت، تصریح کرد: در راستای بند «ج» و «ز» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال‌جاری برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌ها، بدین صورت است که چاپ دفاتر بیمه سلامت صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستائیان از ابتدای خرداد و سایر صندوق‌ها از ابتدای تیرماه متوقف می‌شود.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان یادآور شد: برای اطمینان و آگاهی بیمه ‌شده از وضعیت بیمه‌ای خود، جلد دفترچه حاوی اطلاعات هویتی بیمه ‌شده در اختیار وی قرار می‌گیرد.

برای بیمه‌شدگان دارای دفترچه در صورت امکان نداشتن نسخه‌نویسی به صورت الکترونیکی، استفاده از سربرگ مراکز با درج کدملی، نام و نام‌خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک در چارچوب این دستورالعمل مجاز است.

نسخ بیمه سلامت الکترونیکی می‌شود

وی با بیان اینکه داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران هستند، عنوان کرد: در موارد قطعی سامانه و نبود دفترچه، پزشکان می‌توانند از طریق شماره‌گیری #۱۶۶۶* نسبت به استحقاق‌سنجی بیمه‌ شده اقدام و نسخه ویزیت بیمار را تا پایان همان روز ثبت کنند.

این مسئول اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک این طرح در سطح مراکز تابعه دانشگاه علوم‌پزشکی، مطب دندان‌پزشکان و مراکز فیزیوتراپی از ابتدای امسال نیز آغاز شده است.

شیویاری با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، گفت: ۵۱.۸ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت بوده و ۹۰ درصد مراکز ارائه خدمات پزشکی، درمانی و ... طرف قرارداد اداره‌کل بیمه سلامت استان هستند و باید مطب همه پزشکانی که طرف قرارداد هستند، بر اساس الزامات قانونی به سامانه این اداره‌کل برای صدور نسخه‌های الکترونیکی متصل شوند.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان از وجود ۹۰۰ بیمار خاص تحت پوشش در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: بیشترین فراوانی بیماران خاص مربوط به ام‌.اس بوده و بیماران دیالیزی و پیوند کلیه نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

وی با بیان اینکه پارسال ۶۲۱۳ نفر از افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان به عنوان بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شده و یا سایر خدمات را دریافت کردند، یادآور شد: هزینه بستری هر بیمار به طور میانگین ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است که این مبالغ به بیمارستان‌ها پرداخت شده و یا بر اساس تخصیص منابع در حال پرداخت است.

علاوه ‌بر آن، سال گذشته در مجموع ۱۹۲ میلیارد تومان بابت هزینه درمانی همه افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان، پرداخت شده و یا پرداخت خواهد شد.

این مسئول از گسترش چتر حمایتی بیمه سلامت بر سر بیماران اوتیسمی خبر داد و درمانگاه هلال‌احمر را پیشتاز همکاری در این امر در استان اعلام کرد.

نسخ بیمه سلامت الکترونیکی می‌شود

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها