انتقاد امام جمعه گرماب از تخریب منابع‌طبیعی

امام جمعه گرماب از تخریب منابع‌طبیعی در این منطقه انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه گرماب از تخریب منابع‌طبیعی

حجت‌الاسلام سید اسحاق موسوی، منابع‌طبیعی و درخت‌کاری را در حفظ محیط زیست مهم دانست و گفت: منابع‌طبیعی یکی از نعمت‌های گران‌سنگ خداوند سبحان به بندگان است که در طول تاریخ به وسیله حفاظت و حراست نسل‌های مختلف به دست نسل فعلی رسیده است، نسل فعلی هم باید همه تلاش و کوشش خود را برای حفظ و نگه‌داری از آن انجام دهد.

وی در خصوص اهمیت درختان، تصریح کرد: درختان به عنوان طلای سبز به منزله ریه‌های یک شهر تلقی می‌شوند و نقش مهمی را در تامین سلامت اعضای جامعه ایفا می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: در دنیای امروز، به دلیل افزایش فعالیت کارخانجات صنعتی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شخصی و به تبع آن افزایش آلاینده‌ها و گازهای مهلک و خطرناک و اثرات آن بر تهدید سلامتی، نقش حیاتی درخت را بیش از پیش افزایش داده است.

موسوی با بیان اینکه در چنین شرایطی مسئله درخت و درخت‌کاری راه‌حلی مناسب برای مبارزه با آلودگی‌های مذکور به شمار می‌آید، افزود: ایجاد جنگل‌های مصنوعی و فضای سبز در اطراف شهرهای بزرگ به مثابه تاسیس کارخانجات تولید اکسیژن است.

وی اضافه کرد: متأسفانه امروزه به خاطر پیشرفت علم و صنعت مخاطراتی در طبیعت ایجاد شده و این در حالی است که دین اسلام با صراحت در روایت‌های مختلف نسبت به قطع کردن حتی شاخه‌ای از درخت به ما هشدار می‌دهد.

امام جمعه گرماب درباره محیط زیست در این منطقه، گفت: متأسفانه در منطقه ما تخریب منابع‌طبیعی به صورت گسترده انجام می‌گیرد، هر جایی که وسیله کشاورزی می‌تواند زمین را شخم بزند، هر جایی که امکانش هست را شخم زده‌اند و به زمین زراعی تبدیل کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه این منطقه با وجود توریستی بودن، درختان بسیار کمی دارد، متذکر شد: بنابراین تصمیم گرفته شد با همکاری شهرداری بعد از نمازجمعه که مصادف با روز درختکاری بود در گلزار شهدا به همراه نمازگزاران نهال‌هایی را بکاریم تا به پوشش گیاهی این منطقه کمک کنیم، امیدواریم با تداوم و تکرار این فعالیت‌ها در سال‌های آینده شاهد تحولی در عرصه محیط‌زیست و منابع‌طبیعی باشیم.

گرماب یکی از شهرهای ایران در استان زنجان است. این شهر مرکز بخش افشار شهرستان خدابنده شناخته می‌شود.

جمعیت این شهر بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۳۸۲۳ نفر بوده ‌است.

غار کتله‌خور در این منطقه واقع شده ‌است، چشمه بالیخلی بولاغ و باغات اسکی گریم نیز از جاذبه‌های دیگر این منطقه به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها