شمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا در زنجان به ۳۷ هزارو ۸۳۶ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به ۳۷ هزارو ۸۳۶ نفر رسید که ۸۷ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

شمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا در زنجان به ۳۷ هزارو ۸۳۶ نفر رسید

دکتر پرویز قزلباش روز پنجشنبه افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۴۴ هزارو ۶۵۰ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای ۶ هزارو ۸۱۴ نفر به کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده است و پنج هزارو ۶۲۶ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

قزلباش ادامه داد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی به کووید- ۱۹ همچنین مشکوک ۱۹ هزارو ۲۱۶ نفر است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر با توجه به روند تدریجی کاهش ابتلا به کرونا در استان ۱۵۲ بیمار در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند که هشت مورد از این آمار مربوط بستری های روز گذشته است.

قزلباش افزود: طی مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزار و ۱۳۹ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که ۲ نفر از آنان مربوط به آمار روز گذشته است.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان‌های این استان روند نزولی به خود گرفته که برای کنترل هر چه بهتر این بیماری، همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عموم امری مهم و ضروری است.

این مسوول یادآوری کرد: پیش از این با اقدامات انجام گرفته حداکثر یک هزارو ۲۰۰ تخت برای این بیماران در نظر گرفته شد که در زمان حاضر مجموع ظرفیت تخت های بیمارستانی به حدود ۲ هزارو ۲۰۰ تخت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط کرونایی کنونی استان شکننده بوده و در صورت بی توجهی و غفلت به پروتکل های بهداشتی اوج بیماری را شاهد خواهیم بود از عموم مردم خواست همچنان به نکات بهداشتی توصیه شده پایبند باشند تا از وقوع پیک بعدی بیماری جلوگیری شود.

گفتنی است بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه شهرهای استان زنجان به جز شهر زنجان که همچنان شرایط زرد کرونایی دارد، آبی اعلام شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها