رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

اگرها را در شورای شهر زنجان حذف کنید

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با انتقاد از ایجاد خلل در روند امور به کسانی که مانع انجام پروژه‌های شهری، از جمله المان ۱۵ خرداد هستند، هشدار داد.

اگرها را در شورای شهر زنجان حذف کنید

عباس راشاد در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان، با اشاره به اجرای المان ۱۵ خرداد در محل مورد نظر، اظهار کرد: متاسفانه در ماه‌های گذشته روند انتخاب طرح و اجرای کار با مشکلات عدیده‌ای مواجه و همین امر باعث شد تا کار معطل بماند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح نهایی انتخاب و منتظر ادامه روند اداری هستیم، هر چند عده‌ای دوست ندارند کارها پیش برود، به همین خاطر اعلام می‌کنیم از این پس اسامی این افراد را اعلام خواهیم کرد؛ چراکه مردم باید بدانند مشکل از کجا است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر ایجاد همدلی برای توسعه شهر، افزود: از این پس هر جلسه مختص به یک طرح خواهد بود تا کارها به نتیجه برسد و شهروندان نیز در جریان امور قرار گیرند.

راشاد ادامه داد: نباید اجازه دهیم سرمایه اجتماعی شهر از بین برود. عده‌ای فقط انتقاد کرده و به دنبال ایجاد مشکل هستند، در حالی ‌که ما می‌خواهیم پروژه را با سرعت اجرا کنیم.

وی یادآور شد: در شورای اسلامی شهر زنجان باید «اگرها» را حذف کرده و کارها باید خصوصاً در رابطه با پروژه ۱۵ خرداد پیش برود.

احمد نصیری، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه بهتر است طرح‌ها قبل از عنوان شدن در جلسه علنی، در جلسات کمیسیون‌ها به سمع و نظر اعضای دیگر برسد، گفت: درخواست من از رییس شورای اسلامی شهر زنجان، بیان اسامی کسانی است که مانع از اجرای طرح‌ها هستند.

رزاق محمدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز اظهار کرد: روند اجرای پروژه‌ها در زنجان بیش از حد نیاز است. باید ارگان‌های دست‌اندرکار وارد کار شوند و با هم‌فکری کار کنند. اعتقاد داریم که ما برای حل مشکل، نباید جزیره‌ای عمل کنیم تا پروژه‌ها بلاتکلیف نماند.

شهردار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به شرایط این مجموعه در یک سال گذشته، اظهار کرد: امسال ۲۴۵ میلیارد تومان از ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای کار عمرانی در نظر گرفته شده بود، هر چند بودجه مصوب مشکلاتی داشت و جابه‌جایی رخ داد.

اگرها را در شورای شهر زنجان حذف کنید

حبیب‌الله ملایی‌یگانه تصریح کرد: در بودجه به موضوع دیون توجه نشده بود که سعی شد به این مورد توجه ویژه شود. همچنین در بودجه مصوب ملاحظه شد که دارای اشکالاتی است و اولین اشکال بحث پرداخت دیون و مطالبات بود که در بودجه امسال در نظر گرفته نشده بود. جابه‌جایی ۵۵ میلیارد تومان در بودجه، ما را در ابتدای سال با چالش‌هایی روبه‌رو کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون جدید برای اجرای طرح‌ها نیاز به تامین اعتبار در ابتدای کار هستیم، افزود: معنی این بخشنامه این است که ما ابتدا باید درآمدها را در سال‌جاری محقق و بعد از آن پروژه‌های عمرانی را اجرا کنیم. ما امسال به دلیل افزایش نرخ ارز در اکثر کدها با کسری بودجه و اعتبار مواجه شدیم. در پروژه سبزه‌میدان برای احداث، ۳۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده بود ولی مجبور شدیم بعد از نیمه اول سال به خاطر کسری بودجه، مجدد درخواست ۲۰ میلیارد تومان اعتبار کنیم و بر اساس قانون باید درآمد را کسب می‌کردیم تا اعتبار در نظر گرفته شود.

شهردار زنجان در ادامه با تشریح روند طراحی المان ۱۵ خرداد و مشکلاتی که در این راستا پیش آمد، گفت: با کارهایی که انجام شد، طراحی به اتمام رسیده و آماده اجرا است اما مشکل فعلی این است که بر اساس قواعد، اجرای طرح باید از سوی پیمانکار با گرید مشخص انجام شود که طراح دارای این گرید نیست، به همین خاطر راهکاری برای این امر در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم به زودی شاهد اجرای این طرح باشیم.

در این جلسه که صرفاً برای بررسی و بیان مشکلات پیش رو در راستای اجرای المان ۱۵ خرداد برگزار شد، در پایان مقرر شد تا با انتخاب پیمانکار، زمان‌بندی برای اجرای طرح اعلام شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها