آمادگی فرودگاه زنجان برای حمل بار

استاندار زنجان گفت: فرودگاه زنجان آمادگی انتقال بار از خطوط هوایی را دارد.

آمادگی فرودگاه زنجان برای حمل بار

فتح‌الله حقیقی در جلسه کارگروه حمل و نقل، اظهار کرد: در بخش اقتصادی و تولیدی فعالیت‌هایی که در استان زنجان پیگیری می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و واحدهای تولیدی که به بهره‌برداری می‌رسد، جزو تولیدات حیاتی به شمار می‌رود.

وی دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین با امکان حمل ۷ میلیون تن بار را از پروژه‌های مهم استان برشمرد و گفت: تلاش داریم محور زنجان - بیجار - همدان نیز هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا زمان عبور و مرور در شمال‌غرب یک ساعت کوتاه‌تر و علاوه بر آن موجب توسعه عمران و اشتغال برای استان شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فرودگاه زنجان آمادگی پرواز هواپیماهای باری را دارد، تصریح کرد: می‌خواهیم مرکز لجستیک شمال‌غرب را در زنجان ایجاد کنیم و در صورت تحقق این امر، گشایش اقتصادی خوبی برای استان ایجاد می‌شود. همچنین نقشه راه توسعه اقتصادی استان را ترسیم کردیم و به اهداف نزدیک می‌شویم.

نماینده عالی دولت در استان، به ارائه پیشنهاد و راهکار برای ایجاد تحول در حوزه حمل و نقل تاکید کرد و افزود: حوزه حمل و نقل یکی از محورهای توسعه به‌شمار می‌رود و باید مشکلات فعالان این عرصه برطرف شود و مسئولان مربوطه نکاتی را که در این جلسه مطرح شد، پیگیری کنند.

حقیقی با تاکید بر برخورد جدی با محتکران و مسئولان بخش‌های دخیل در این موضوع، ادامه داد: هیچ‌گاه نباید کسی به خود اجازه ایجاد اخلال در سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی بدهد و نباید جرئت داشته باشد که لاستیک را انبار کند و از قیمت ۳ میلیون تومان آن را به قیمت ۶ میلیون تومان به فروش برساند و در این خصوص باید هم نمایندگی‌های خاطی و هم مدیر مربوطه تنبیه شوند.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا یادآور شد: اگر روند گسترش این ویروس مثل اواخر آبان‌ماه ادامه می‌یافت، اکنون هفته‌ای بیش از ۱۳۰ فوتی داشتیم و شاهد بودیم اعمال محدودیت‌ها تا حدودی این وضعیت را کنترل کرد و همچنان باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور جدی پیگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: استان زنجان ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی و ۴۲۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد که مجموع طول راه‌های آن بیش از ۵۸۴۰ کیلومتر است.

عبدالحسین علی‌اکبری، اعتبارات عمرانی این اداره‌کل را ۱۱۷ میلیارد تومان برشمرد و افزود: تا امروز ۸۷ میلیارد تومان آن وصول شده است. همچنین سرجمع اعتبارات عمرانی و جاری ۱۵۲ میلیارد تومان بوده که ۱۰۴ میلیارد تومان وصولی داشتیم.

وی با اشاره به نصب نیوجرسی در آزادراه زنجان - قزوین، گفت: این پروژه در راستای ارتقای ایمنی مسافران و رانندگان در این مسیر انجام می‌شود که ۱۱۰ کیلومتر قرارداد نصب بلوک‌های مفصلی در این مسیر منعقد شده و از اوایل پارسال تاکنون ۵۷ کیلومتر از این مسیر تکمیل شده است.

این مسئول اظهار کرد: نصب نیوجرسی در آزادراه زنجان به قزوین تاکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار داد نصب نیوجرسی ۴۸۰ میلیارد ریال است. احداث روشنایی به طول ۱۵ کیلومتر در این محور از برنامه امسال است که ۷ کیلومتر آن انجام شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها