۵ واحد تولیدی در ابهر به چرخه تولید بازگشتند

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شهرستان ابهر احیای واحدهای تولیدی تعطیل است، گفت: در سال جاری پنج واحد تولیدی در به چرخه تولید بازگشتند.

۵ واحد تولیدی در ابهر به چرخه تولید بازگشتند

وجیه‌الله نوروزی با اشاره به این‌که در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و هم راستا با شعار جهش تولید گام‌های مهمی در توسعه صنایع شهرستان ابهر برداشته شده است، اظهار داشت: تا پایان سال جاری طرح توسعه 48 واحد صنعتی به بهره‌برداری خواهد رسید و در طول هفته‌های پیش‌رو نیز طرح توسعه پروژه فولاد افق‌کاران ابهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در طول روز‌های گذشته اولین محصول تولیدی ایرکو ابهر با 20 واگن مترو تحویل کلانشهر تبریز و اصفهان شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و قرارداد اولیه تولید 215 واگن‌‌ برای شرکت ایریکو ابهر با سرمایه‌گذاری 100 میلیون یورو پیش‌بینی شده است.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان این‌که خوشبختانه ظرفیت‌های صنعتی بسیار ویژه‌ای در این شهرستان ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر صنایع بسیار مهمی در شهرک‌های صنعتی ابهر مستقر بوده که نقش ویژه‌ای در زنجیره تولید در سطح کشور دارند.

وی با اشاره به این‌که شهرستان ابهر به عنوان یکی از قطب‌های صنایع فولاد، نساجی و سلولوزی در کشور مطرح است، تصریح کرد: چهار شهرک صنعتی در حال فعالیت در این شهرستان بوده با این وجود شهرک دیگری نیز در یکی از روستا‌های صایین‌قلعه در زمینی به مساحت 50 هکتار در مراحل اخذ مجوز قرار داشته که پس از انجام عملیات اجرایی و بهره‌برداری سهم به‌سزایی در اشتغال‌زایی خواهد داشت.

نوروزی گفت: در سال جاری تمام تلاش‌ها برای به چرخه برگرداندن واحد‌های تعطیل بوده و در این راستا پنج واحد راکد با بیش از یک دهه تعطیلی به چرخه تولید بازگشته‌اند و علی‌رغم عدم تعطیلی واحد صنعتی سعی بر این است تا با مساعدت‌های لازم چند واحد تعطیل دیگر احیا شده و به چرخه بازگردند.

وی با تاکید بر این‌که شهرستان ابهر در جذب سرمایه‌گذار صنعتی برای استقرار طرح‌های بزرگ تولیدی موفق عمل کرده، ابراز کرد: در حال حاضر چند طرح بزرگ تولیدی با سرمایه‌گذاری کلان در حال ادامه کار بوده و امید می‌رود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها