درآمد یک میلیارد تومانی مددجویان زنجانی از طرح فرش بافی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، گفت: از محل فروش ۲ هزار و ۳۱۶ متر فرش و تابلو فرش بافته شده توسط مددجویان در هشت ماهه امسال، بیش از یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان عاید مجریان طرح های اشتغال این نهاد شده است.

درآمد یک میلیارد تومانی مددجویان زنجانی از طرح فرش بافی

هدایت صفری در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از تولیدات طرح‌های اشتغال فرش بافی این نهاد، گفت: یکی از مهمترین برنامه های اجرایی کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغالزایی برای خانواده های تحت حمایت بهره گیری از ظرفیت ها و مزیت های نسبی مناطق مختلف در ایجاد طرح های اشتغال برای جامعه هدف این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با بیان اینکه طرح های اشتغالزایی کمیته امداد با بهره گیری از دو الگوی منحصر به فرد هدایت شغلی و راهبری شغلی برای گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت ایجاد می شود، افزود: تلاش می کنیم با راهبرد بهبود فضای کسب و کار، توسعه همکاری فعالان بخش کسب و کار و توسعه زنجیره ارزش بخش های ویژه خروجی فعالیت های اشتغالزایی این نهاد در یک بازه زمانی کوتاه منجر به درآمدزایی برای خانواده های تحت حمایت، توانمندسازی و استقلال اقتصادی آنها شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به توسعه مشاغل خانگی با راهبرد ایجاد کسب و کارهای کوچک، خانگی و زودبازده از اقدامات دیگر این نهاد در حوزه اشتغالزایی برای خانواده های تحت حمایت است، تصریح کرد: ایجاد و توسعه طرح های اشتغال فرش بافی از برنامه های اجرایی کمیته امداد استان زنجان در بخش توسعه مشاغل خانگی بوده و با همین رویکرد در حال حاضر هزار و 841 مجری طرح اشتغال فرش بافی در بین مددجویان تحت حمایت این نهاد در این رشته فعالیت دارند.

صفری، از تولید هزار و 317 تخته فرش و گلیم فرش از طریق مجریان طرح های اشتغال فرشبافی این نهاد در هشت ماهه امسال خبر داد و افزود: بر اساس آمارهای موجود دو هزار و 316 متر فرش و تابلو فرش در هشت ماهه سالجاری توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بافته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با بیان اینکه فروش محصولات تولیدی مجریان طرح های اشتغال فرش بافی یکی دیگر از خدمات این نهاد در حوزه پشتیبانی از طرح های اشتغال است، ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده از محل فروش فرش های بافته شده، بیش از یک میلیارد و 30 میلیون تومان در هشت ماهه امسال عاید مجریان طرح های اشتغال فرش بافی این نهاد شده است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها