کشف و ضبط اشیا دوران ایلخانی در زنجان

یحیی رحمتی امروز اظهار کرد: در طول فصل پاییز حدود 20 شیء تاریخی شامل اشیاء مختلف اسلامی در استان زنجان کشف و ضبط شده است.وی با اشاره به اینکه آثاری از معماری‌های دوره ایلخانی همچون کاشی‌های آن دوران و...

کشف و ضبط اشیا دوران ایلخانی در زنجان

یحیی رحمتی امروز اظهار کرد: در طول فصل پاییز حدود 20 شیء تاریخی شامل اشیاء مختلف اسلامی در استان زنجان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه آثاری از معماری‌های دوره ایلخانی همچون کاشی‌های آن دوران و تکه‌هایی از گچبری‌ها به شیوه‌های مختلف در استان زنجان کشف شده است، تصریح کرد: این آثار و اشیاء کشف شده بیانگر تاریخ، فرهنگ و هویت ما هستند و گوشه‌ای از معماری اصیل ایرانی، اسلامی را نشان می‌دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه موزه‌های زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان سالانه بازدیدکنندگان زیادی را از نقاط مختلف کشور و جهان پذیرا هستند، اضافه کرد: در طول فصل پاییز بیش از 15 هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

رحمتی با اشاره به اینکه تعداد گردشگران ورودی خارجی به استان زنجان در طول سال جاری با رشد مواجه بوده است، ادامه داد: تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان طی 9 ماه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 600 نفر افزایش داشته است.

وی گردشگری را صنعتی رو به جلو و در حال پیشرفت دانست و خاطر نشان کرد: در استان زنجان هم برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان توجه به گردشگری روستایی را از اولویت‌های مهم و امری اشتغالزا اعلام کرد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها