نگرانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجاری زنجان/ ضرورت رفع مشکلات حوزه های برگزاری کنکور در استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، به مراجعه مردم به مراکز خرید و پاساژها اشاره کرد و گفت: نگرانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز وجود دارد.

نگرانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجاری زنجان/ ضرورت رفع مشکلات حوزه های برگزاری کنکور در استان

محمدرضا صائینی، شامگاه دیروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه استفاده کم از ماسک در مناطق حاشیه نشین شهر یکی از دغدغه های اصلی است، گفت: لازم است تا فرهنگ استفاده از ماسک به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با شیوع کرونا نهادینه شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، استان زنجان در بحث کرونا در وضعیت نسبتاً ثابتی قرار داشته و روند نزولی شیوع کرونا در این استان به صورت قطره‌چکانی است.

این مقام مسئول بهداشتی درمانی در استان زنجان، با یادآوری اینکه استان زنجان بیش از دو ماه در وضعیت پیک بیماری کرونا قرار داشت، گفت: به همت کادر درمان امروز وضعیت نسبتاً بهبود یافته است.

صائینی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را یکی از عوامل پیک بیماری در استان خواند و گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، دستگاه‌ها و سازمان‌های استان به ۹۰ درصد، مساجد ۸۶ درصد، نانوایی‌ها ۷۶ درصد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۷۷ درصد، پایانه‌های مسافربری ۵۳ درصد، رستوران‌ها ۸۱ درصد و آرامستان ۸۵ درصد رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به مراجعه مردم به مراکز خرید و پاساژها اشاره کرد و گفت: نگرانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز وجود دارد.

به گفته وی، با توجه به بازدیدهایی که از محل‌های برگزاری کنکور در استان به عمل آمده، مشکلاتی در برخی از حوزه‌های امتحانی به لحاظ رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی مشاهده شده است که باید قبل از برگزاری این آزمون رفع شود.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها