تعداد تخت های آی سی یو در زنجان افزایش می یابد

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از افزایش ۲۰ تخت آی سی یو طی هفته آینده خبر داد و گفت: اضافه شدن این تعداد تخت آی سی یو، تعداد تخت‌های اضافه شده درزنجان به ۸۰ تخت می‌رسد.

تعداد تخت های آی سی یو در زنجان افزایش می یابد

محمد رضا صائینی، ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل همایش‌های بین ا لمللی روزبه زنجان، با بیان اینکه قطع زنجیره کرونا به رفتار مردم بستگی دارد، گفت: در ایامی که فاصله‌گذاری‌های اجتماعی رعایت شد تعداد بیماران کاهش یافت و باید این مهم حفظ می‌شد که با وجود همه تاکیدات صورت گرفته برخی از شهروندان به این امر توجه نکردند.

وی، اظهار کرد: از نیمه خردادماه امسال با برداشته شدن فاصله گذاری اجتماعی و برگشت برخی از فعالیت‌ها بستری‌های کرونا در استان افزایش یافت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان زنجان ۶۱۴ نفراست و مراجعات سرپایی مردم کاهش یافته است.

صائینی، با بیان اینکه کو وید ۱۹ یک بیماری جهانی است، تاکید کرد: در بررسی انجام شده در خردادماه ۱۱.۷ درصد جمعیت استان زنجان با بیماری مواجه شدند و در حال حاضر ما در پیک بیماری هستیم و هنوز از این وضعیت خارج نشدیم.

وی، افزود: براساس بررسی‌ها مراسم عزا و عروسی باعث افزایش بیماری کرونا در استان شدند و در واحدهای تولیدی و صنعتی کار گران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از افزایش ۲۰ تخت آی سی یو طی هفته آینده خبر داد و گفت: اضافه شدن این تعداد تخت آی سی یو، تعداد تخت‌های اضافه شده درزنجان به ۸۰ تخت می‌رسد.

صائینی، با بیان اینکه تا پایان سال امکان تولید واکسن کرونا وجود نداردف ابراز کرد: ایران هم مانند دیگر کشورها در حال کار بر روی تولید واکسن کووید ۱۹ هستند و تست انسانی واکسن کرونا نتیجه خوبی نداشته است.

وی، بررعایت بیشتر بهداشت فردی و اجتماعی در استان تاکید کرد و افزود: مردم برای قطع زنجیره این بیماری همکاری کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها