تولید بیش از ۳۱۵ تن از انواع محصولات گیاهی در زنجان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته در استان بیش از ۳۱۵ تن انواع محصولات گیاهان دارویی تولید شده است.

تولید بیش از ۳۱۵ تن از انواع محصولات گیاهی در زنجان

جواد تاراسی، با اشاره به اجرای طرح تغییر الگوی کشت در زنجان، اظهار کرد: طرح تغییر الگوی کشت در زنجان، از جمله سیاست‌های مهم جهادکشاورزی برای کاهش مصرف آب در استان است.

وی با بیان اینکه زنجان جزو پنج استان برتر در بحث تغییر الگوی کشت است، افزود: کشت گیاهان کم آب در استان توسعه پیدا می‌کند به‌طوری‌که تاکنون هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

این مسئول در رابطه با هدف اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در استان، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، تولید محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار و متناسب با شرایط اقلیمی و آب‌ و خاک در مناطق مختلف است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه گیاهان دارویی جزو گیاهان کم توقع و کم آب‌بر بوده و در شرایط آب و هوایی مختلف و در خاک نامرغوب و کم آب رشد می‌کنند، ادامه داد: در استان طی سال گذشته بیش از ۳۱۵ تن انواع محصولات گیاهان دارویی تولید شده است.

تاراسی با بیان اینکه در زنجان کشت گیاهان دارویی رشد خوبی داشته، به‌طوری که تا پایان سال گذشته توسعه ۵۵۰ هکتار گیاهان دارویی را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: از این میزان ۱۸۵ هکتار مربوط به کشت گل‌محمدی که محصولی مهم و پر سودی است، بوده و قابل ذکر است جهادکشاورزی استان برای تهیه نهال گل محمدی یارانه می‌دهد و استقبال مردم نیز بسیار مطلوب است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها