روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها از دیدگاه فنگ شوییمعمولا در فنگ شویی وقتی سوال می شود که دیوار خانه را چه رنگی کنیم؟ در پاسخ می گویند چه رنگی برای شما جذاب تر است؟ پس به این مسائل دقت و توجه زیادی کرده و آن را در ذه...

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها از دیدگاه فنگ شویی
معمولا در فنگ شویی وقتی سوال می شود که دیوار خانه را چه رنگی کنیم؟
در پاسخ می گویند چه رنگی برای شما جذاب تر است؟
پس به این مسائل دقت و توجه زیادی کرده و آن را در ذهن بسپارید: چه رنگی را بیشتر دوست دارید و مهم ترین نیاز شما در زندگی چیست؟

قرمز - صورتی
قرمز یکی از ساده ترین رنگ ها و مربوط به انرژی آتش است. این رنگ شور و اشتیاق و شعله های آتشین وحی و الهام را فرا می خواند. قرمز رنگی است قوی و مهیج و بهتر است در خانه برای بالش ها و تابلوها استفاده شود.
در فنگ شویی قرمز رنگ خجستگی و محافظت است.

صورتی نوع ملایم، رمانتیک و زنانه قرمز است. صورتی می تواند عشق و دوستی را به زندگی جذب کند و یک انرژی دخترانه را انتقال می دهد. صورتی برای کسانی که می خواهند لطافت بیشتری را به زندگی بیاورند کمک بزرگی است.


زرد - نارنجی - قهوه ای
این سه رنگ در فنگ شویی رنگ های زمینی و مربوط به استحکام و پایداری هستند.
زمین همیشه زیر پاهای ماست تا ما را حمایت کند. وقتی نیاز به استحکام و قدرت داریم باید در پیرامون خود از این رنگ ها زیاد به کار ببریم.

این رنگ های گرم رنگ هایی از طبیعت مثل قوی بودن تنه یک درخت، غنی بودن یک خاک حاصلخیز را منعکس می کنند. ما امروزه به این نوع شیوه های زندگی مستقل نیاز داریم.

سبز - آبی
سبز و آبی مربوط به طبیعت هستند. ارتعاش رنگ های آبی و سبز منعکس کننده گیاهان سبز و گونه های آسمانی است. طبیعت و آسمان، این دو بسیار شفابخش هستند. آن چه در طبیعت وجود دارد گیاهان و درختان هستند. آن ها از ما چیزی نمی خواهند اما نعمتهای زیادی را در اختیارمان قرار می دهند. مثل: اکسیژن، هوا، تنفس.

شکی در این نیست که سبز و آبی رنگ های شفابخش و درمانی هستند. این رنگ ها به چشم نیز آرامش می دهد. می توانید دیوار خانه را سبز یا آبی نقاشی کنید اما بهتر است از گل ها و گیاهان واقعی برای آوردن این رنگ ها در خانه استفاده کنید.


بنفش
بنفش در فنگ شویی رنگی است فرخنده و مرتبط با ثروت، فراوانی و معنویات.
بنفش رنگ چاکرا تاج (اصطلاحی در فنگ شویی که مربوط به بالای سر مرکز ورود انرژی های روحانی و معنوی است.) است. سلطنت اغلب مرتبط با رنگ بنفش است. بدین ترتیب از دیدگاه فنگ شویی این رنگ رنگ ثروت نیز می باشد.

بنفش ترکیب قرمز و آبی است که حفاظت و آتش را با وسعت مکان و درمان مرتبط می سازد. من خودم دوست دارم این رنگ را با کریستال های یاقوت ارغوانی به خانه بیاورم. می توانید این رنگ را در لباس ها یا در دکوری ها به کار ببرید تا کامیابی و نجابت را به زندگی بیاورید.

سیاه - خاکستری
سیاه در واقع تنها یک رنگ نیست. تمام رنگ ها را جذب می کند. اگر تمام رنگ هایی که در بالا اشاره کردم با هم ترکیب کنید به رنگ سیاه می رسید.
سیاه نشان دهنده دانایی است و دربردارنده تمام جنبه های همه رنگ هاست. در آیین فنگ شویی تمام انرژی های منفی غیر سالم تبدیل به دودهای سیاه می شوند.

سیاه تمام منفی گرایی ها را به خود جذب می کند.
این رنگ را هم می توان در خانه به کار برد و هم در البسه.
من بیشتر دوست دارم کهربای سیاه استفاده کنم که انرژی منفی را تغییر داده و حفاظت را ایجاد می کند.
طیف های خاکستری ملایم تر هستند اما می توانند دانش و خرد را به زندگی بیاورند.

سفيد
رنگ سفید در بیشتر فرهنگ ها، فلسفه ها و به خصوص در فنگ شویی نشان دهنده پاکی و طهارت است.
این رنگ درست مثل مشکی تنها یک رنگ نیست.
سفید رنگدانه ای ندارد و فضا، فراخی و پوچی را نشان می دهد. سفید می تواند تون تمام رنگ هایی که در بالا اشاره کردم را ملایم تر کند.
رنگ سفید وقتی می خواهیم درون خودمان را کاملا پاک کرده و با یک لوح کاملا سفید دوباره شروع کنیم پر کاربرد است.

منبع: ژوان

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها