رئیس اورژانس اجتماعی کشور اعلام کرد

آزارهای جنسی در کشور پایین تر از میانگین جهانی/ انجام تست‌های روانپزشکی قبل از وقوع خشونت

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به اینکه آمار آزارهای جنسی در کشور نسبت به میانگین جهانی کم‌تر است گفت: خشونت انواع مختلف جسمی، روانی، جنسی و غیره دارد که تجاوز هم در دسته این خشونت‌ها جای می گیرد.

آزارهای جنسی در کشور پایین تر از میانگین جهانی/ انجام تست‌های روانپزشکی قبل از وقوع خشونت

رضا جعفری گفت: آمار آزارهای جنسی در کشور نسبت به میانگین جهانی کم‌تر است، البته موارد گزارش شده در برخی مناطق کم و محدود است و گاهی هم از سوی خانواده‌ها کتمان شده و گزارش نمی شود.

وی ادامه داد: با وجود همین آمار پایین هم، نباید چشممان را به روی تجاوزها ببندیم و اگر تعرض یا آزاری می شود بایدگزارش شود تا قربانیان آن از خدمات درمانی و روانی و حمایتهای اجتماعی برخوردار شوند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور برشناسایی و غربالگری سلامت روان افراد پیش از وقوع حادثه تاکید کرد و گفت: این غربالگری و انجام آزمایشهای سلامت روان باعث ارائه خدمات بهتربه افراد مورد آزار جنسی قرار گرفته یا در معرض آسیب می شود و با این اقدام، در صورتی که فرد یا خانواده‌ای نیاز به حمایت‌های اجتماعی داشته باشد پیش از وقوع هر آسیبی به آنها خدمات ارائه کنند.

وی غربالگری اولیه را مهم دانست و گفت: شناسایی برخی آسیبها مانند افراد در معرض خودکشی یا سوء مصرف موادمخدر و یا خشونتهای خانگی پیش از وقوع آن موجب می شود تا مداخله به هنگام داشته باشیم و از بروز آن بکاهیم.

جعفری با اشاره به توسعه اورژانس اجتماعی به 150 مرکز ادامه داد: اورژانس اجتماعی برای ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به افراد در معرض خشونت یا خشونت دیده‌ ایجاد شده است و روانپزشکان در مراکز اورژانس اجتماعی مستقرند و مشاوره اولیه رایگان ارائه می‌دهند و پس از تشخیص، حمایت اجتماعی و درمان اغاز می شود.

وی تصریح کرد: خشونت انواع مختلف جسمی، روانی، جنسی و غیره دارد که تجاوز هم در دسته این خشونت‌ها جای می گیرد.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها