انواع اختلالات روانی و نشانه‌هایش که هر فرد باید بداند

اختلال شخصیت های چند گانه یکی از بیماری های روانی است که مانند یک بیماری خاموش مغز انسان را دچار پیچیده گی های یک بیماری سخت و دشوار می کند.

انواع اختلالات روانی و نشانه‌هایش که هر فرد باید بداند

چند گانگی شخصیت در انسان سبب بروز اختلالاتی در روان می شود. آلیس در سرزمین عجایب نمونه بارز یک سندرم چند شخصیتی است. ممکن است سایر اختلالات روانی و مرموز در مغز یک انسان ظاهر شود، که این خود یک بیماری پیچیده و مرموز به شمار می رود.

این بار در نت نوشت می توانید چند مورد شایع اختلال شخصیتی را مطالعه کنید.

شخصیت چند گانه

چندین شخصیت متفاوت در یک بدن سبب پیدایش اختلال شخصیتی می گردد. شخصیت یک انسان از چندین بخش تشکیل شده است که شامل ملیت، جنس، مزاج، توانایی ها فیزیکی و ذهنی است.

تمامی این بخش ها مربوط به ضربه های عاطفی شدیدی است که در طول دوران کودکی رخ می دهد. یک کودک توانایی تحلیل آنچه را که اتفاق می افتد نخواهد داشت.

به این ترتیب آنچه که برایش رخ می دهد سبب پیدایش ذهنیت و روحیه یک شخصیت دیگر می شود. با این تفاسیر دوران کودکی حساس ترین دوره زندگی یک فرد محسوب می شود.

سندرم Quasimodo

سندرم Quasimodo یا همان کاراکتر معروف داستان گوژپشت نتردام است. این وسواس فکری اختلال بدشکلی بدن می باشد یا به نحوی نقص فیزیکی که اغراق زیادی در آن صورت می گیرد.

بیماران مبتلا به این اختلال ممکن است مدام جلوی آینه باشند تا نقصی قابل توجه از بدن خود پیدا کنند. این افراد با مشاهده عکس یا تصویر خود عزت نفس خود را از دست می دهند. این اختلال روانی در مراحل پیشرفته بسیار خطرناک و تخریب کننده است.

Erotomania یا ترس از خیانت

Get-Someone

کسانی که از این حالت روانی رنج می برند مدام فکر می کنند که شخص دیگری در تقابل عشق او قرار گرفته است. این افراد معمولا اشخاصی که موقعیت اجتماعی بالاتر از خود دارند مانند یک هنرمند مشهور را جانشین خود می پندارند. پزشکان در حالات این بیماری معتقدند که بیماران سیگنالهای روانی را از علائم خاص مانند پیامهای رمزی در رسانه ها دریافت می کنند. بیماران در این حالت مدام فکر می کنند آن شخصیت برتر در حال پر کردن قلب شریک عشقی او می باشد.

توهم

توهم به نوبه خود یکی از اختلالات روانی رایج و مشکل ساز است. افراد مبتلا به توهم بر این باورند اطرافیان یا خودشان یک همزاد دارند. مبتلایان به توهم، واقعیت اطرافیان و شخصیت خود را نمی بینند و مدام با همزاد آنها ارتباط برقرار می کنند. نشانه های کاپگراس اقدامات غیر اخلاقی است که توسط همزاد بیمار را اذیت می کند.

توهم در حالت پیشرفته به اسکیزوفرنی تبدیل می شود.

بدروانی

بدروانی بیماری است که از ترکیب دو حالت روانی هذیان و بزرگ نمایی به وجود می آید. بیماران مبتلا به این حالت تجربه توهم هایی که توام با خاطرات نادرست است را دارند. آنها نظریه های متفاوتی از خود دارند مثلا خود را از یک منشا الهی یا حاکم جهان می دانند.

Fregoli یا توهم شدید

این اختلال روانی بسیار شدید و نادر بوده و معمولا یک ضایعه مغزی به شمار می رود. کسی که به Fregoli مبتلا است اطرافیانش را زیر یک ماسک می بیند و آنها را غریبه می پندارد. این افراد مدام در حال تغییرات ظاهری خود هستند و دیگران را مخفیانه دنبال می کنند.

سندرم آلیس در سرزمین عجایب

Image result for ‫آلیس در سرزمین عجایب‬‎

مبتلایان به سندرم آلیس تجربه تغییر اشیا و اطرافیان و فضا را دارند. معمولا بیماران این سندرم رنج بسیاری از این حالت می برند. همه چیز حتی خودشان را به اندازه های کوچکتر یا بزرگتر حس می کنند. چشم این افراد سالمتر از دیگر اعضایشان می‌باشد.

سندرم کریپتومنسیا

این اختلال نوعی بیماری حافظه به شمار می رود. باعث می شود فرد هیچ خاطره ای که از یک رویداد کسب کرده را به یاد نیاورد. در صورتی که خاطرات فراموش نشوند یک نوع رویا در ذهنشان است. فرد در این بیماری منبع اطلاعات را به طور کلی از دست می دهد و تعیین تشخیص یافتن را ندارد.

بیماری های روانی مشکلات جدی در عین حال ناپیدایی هستند که مغز انسان را دچار عملکرد نادرست می کنند.

با دقت در ذهنیت خود و اطرافیان می توان در صورت بروز مشکل به موقع جلوی پیشرفت آن را گرفت.

منبع: نت نوشت

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها