چطور از تلگرام برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

برای آشنایی بیشتر با راه‌های افزایش فروش با تلگرام به سایت دی‌ام برد مراجعه نمایید.

چطور از تلگرام برای افزایش فروش خود استفاده کنیم؟

با رشد تکنولوژی و ورود پلتفرم‌های مختلف به زندگی جامعة کنونی، بسیاری از فرایندهای بازاریابی به این بسترها انتقال‌یافته است؛ به‎‌گونه‌ای که امروزه تلگرام به یکی از کارآمد‌ترین بسترهای بازاریابی بدل گشته است. یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی که منجر به جذب کاربر و برجسته‌شدن یک برند می‌شود، ارائه محصولات براساس نیاز و تقاضای مشتری است؛ چرا که دیده‌شدن یا عدم دیده‌شدن کسب‌و‌کار شما وابسته به نظر کاربران است.

این فرایند در ظاهر سهل جلوه می‌کند؛ اما ملزم به رعایت برخی اصول کلیدی است تا بتوانید ثمرة آن را ببینید؛ به همین جهت سعی کرده‌ایم با ارائه برخی استراتژی‎‌ها و اصول بازاریابی، شما را به سمت افزایش فروش و جذب حداکثری کاربران هدایت کنیم.

 

مزایای تلگرام برای کسب‌و‌کارها

پس از فیلترشدن تلگرام، انتظار می‌رفت که دیگر مثل سابق جایی در زندگی شخصی و حرفه‌ای افراد نداشته باشد؛ اما واقعیت خلاف این موضوع را ثابت کرد؛ بنابراین اگر بازاریابی در این بستر به نحو اصولی انجام گیرد، می‌تواند تعداد کثیری از کاربران را جذب خود کرده و روزانه، شیرینی افزایش فروش با تلگرام را تجربه کنید.

پیش از هر چیز باید نسبت به مزایای تلگرام علم کافی داشته باشید تا بتوانید در فرایند فروش با تکیه ‌بر آن‌ها، بهترین عملکرد را داشته باشید؛ به همین منظور در این قسمت به مهم‌ترین مزایای تلگرام پرداخته‌ایم.

محبوبیت تلگرام

ازآنجایی‌که تقریباً نیمی از ایرانیان نه‌تنها کاربران این پلتفرم هستند؛ بلکه بسیار فعال نیز هستند؛ این موضوع مهری است بر محبوبیت تلگرام در ایران؛ به همین سبب می‌توان تلگرام را به‌عنوان بستری کارآمد جهت افزایش فروش به‌شمار آورد.

توجه به اصول دیجیتال مارکتینگ

یکی از مهم‌ترین اصول دیجیتال مارکتینگ فعالیت پررنگ در رسانه‌های اجتماعی است؛ چرا که این امر منجر به آشنایی افراد بیشتری با کسب‌و‌کار شما و درنتیجه جلب‌اعتماد آن‌ها خواهد شد؛ همچنین قابلیت‌های تلگرام بستری را فراهم آورده‌اند تا از این طریق بازدید سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی را بالا ببرید.

دسترسی‌های بین‌المللی

این قابلیت فرصتی را فراهم می‌آورد تا محصولات خود را به تمامی کاربران تلگرام در سراسر جهان ارائه کنید و تنها محدود به جغرافیای مکانی خود فعالیت نکنید.

درآمدهای جانبی

محبوبیت تلگرام منجر به شکل‌گیری کانال‌هایی با تعداد اعضای بالا جهت تبلیغات نیز شده است؛ به‌گونه‌ای که به شما این امکان را می‌دهد علاوه بر فروش محصولات خود، از تبلیغ برخی کسب‌و‌کارهای کوچک، درآمد قابل‌توجهی را کسب کنید.

11

راه‌اندازی کسب‌و‌کار تلگرامی

به‌منظور پیشبرد این هدف، تنها ساخت یک کانال تلگرامی نمی‌تواند شما را به موفقیت برساند؛ زیرا بازاریابی تلگرامی ملزم به رعایت برخی نکات در همان ابتدای ایجاد کانال است؛ به همین سبب در این قسمت تعدادی از نکات کلیدی که شما را به‌سوی افزایش فروش با تلگرام هدایت می‌کند را بررسی کرده‌ایم.

نام کانال

نام کانال اولین چیزی است که در همان ابتدای امر می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند؛ بنابراین می‌بایست نامی را انتخاب کنید که در عین سادگی و کاربرپسند بودن، نوع محصولات و خدمات شما را نیز نشان دهد.

 پروفایل کانال

عکس پروفایل کسب‌و‌کارتان علاوه بر کیفیت مناسب باید به‌ دور از هرگونه شلوغی آزاردهنده باشد تا به‌خوبی نشان‌دهندة خدمات شما باشد و کاربران را جذب کند. بسیاری از افراد نیز لوگوی کسب‌و‌کار خود را جایگزین این‌گونه عکس‌ها می‌کنند که تجربه ثابت کرده است این تدبیر در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق است.

توضیحات

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کانال، قسمت توضیحات آن است؛ چرا که اکثر کاربران پیش از خرید، این اطلاعات را مطالعه می‌کنند. این قسمت جهت جذب حداکثری کاربران، می‌تواند شامل لینک اکانت پشتیبان و لینک سایت باشد؛ زیرا این دو مورد در جلب‌اعتماد کاربران و درنتیجه افزایش فروش با تلگرام بسیار مؤثر است؛ همچنین از این طریق می‌توانید افزایش بازدید سایت خود را امکان‌پذیر نمایید.

افزایش فروش از طریق تلگرام

برای اینکه بتوانید افزایش فروش با تلگرام را تجربه کنید، می‌بایست به رعایت برخی نکات در کانال کسب‌و‌کارتان توجه کنید؛ به منظور آشنایی بهتر شما با بازاریابی تلگرامی، برخی از کلیدی‌ترین نکات را در ادامه بررسی کرده‌ایم که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند تلاش‌های شما را بی‌ثمر باقی گذارد.

 تعیین هدف

اگر در همان ابتدای کار ندانید که از راه‌اندازی کانال تلگرام دقیقاً چه هدفی دارید، با قاطعیت می‌توان گفت احتمال چندانی برای موفقیت شما وجود ندارد؛ چرا که تعیین هدفی مشخص است که به محتوا و استراتژی شما جهت می‌بخشد.

تبلیغ کانال تلگرام در شبکه‌های اجتماعی

این امر امکان جذب مخاطبان بیشتر را از سایر پلتفرم‌ها فراهم می‌سازد و روزانه به تعداد اعضای کانال شما می‌افزاید.

تعیین زمان پاسخگویی

یکی از مهم‌ترین عواملی که منجر به جلب رضایت مشتریان می‌شود، پاسخگویی درست به آن‌ها است؛ بنابراین اگر همیشه در دسترس مشتریان نیستید، بهتر است یک بازة زمانی مشخص را به این کار اختصاص داده و به مخاطبان خود نیز اطلاع دهید.

تولید محتوای مناسب

تولید محتوای کاربردی و باکیفیت می‌تواند به افزایش فروش شما در تلگرام کمک کند؛ چرا که امروزه تولید محتوای گیرا باعث رقابت و برتری کسب‌و‌کارها نسبت به یکدیگر می‌شود؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که نگاهی جدی‌تر به تولید محتوا داشته تا حداکثر کاربران را به کسب‌و‌کارتان جذب کنید.

تصاویر جذاب

تصاویر جذاب می‌توانند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند؛ بنابراین باید به انتخاب عکس‌ها بسیار توجه کنید تا از کیفیت و کاربردی‌بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود؛ یکی از رایج‌ترین روش‌ها که می‌تواند تصاویر باکیفیتی در اختیار شما قرار دهد، سرچ عکس در پینترست است. 

برگزاری نظرسنجی

برگزاری نظرسنجی به شما این امکان را می‌دهد تا از سلیقة کاربران خود مطلع شوید تا محتوا و محصولات را بر همان اساس ارائه کنید. 

برگزاری مسابقات

با این استراتژی می‌توانید تعداد اعضای کانال خود را بالا برده و رضایت حداکثری آن‌ها را جلب کنید.

تبلیغات در دیگر کانال‌ها

در ابتدای شروع به کار می‌توانید با تبلیغات در تلگرام سرعت روند عضوگیری خود را بالا ببرید و بسیاری را از این طریق با کسب‌و‌کار نوپای خود آشنا کنید.

منتشرکردن پیام رضایت مشتریان

یکی از مؤثرترین استراتژی‌های جلب‌اعتماد مخاطبان جدید، انتشار سابقة فروش و رضایت مشتریان است.

22

جمع‌بندی

امروزه ورود حداکثری مشاغل به بستر فضای مجازی، عرصة رقابت را بسیار کوچک کرده است؛ به همین سبب باید همواره در پی یافتن بهترین استراتژی‌ها جهت افزایش فروش با تلگرام باشید تا از رقبای خود عقب نمانید؛ اما لازم به ذکر است که یکی از ملزومات موفقیت در بازاریابی تلگرامی، داشتن صبر کافی است تا با رعایت نکات مذکور، بهترین ثمرها را دریافت کنید.

به‌منظور پیشبرد این هدف، مجموعة دی ام برد به‌عنوان یک رسانة تخصصی بازاریابی، تلاش کرده است با آموزش‌های کاربردی و ارائه مطالب تخصصی، صاحبان کسب‌و‌کارهای مختلف را جهت تجربة افزایش فروش با تلگرام یاری کرده و رضایت حداکثری کاربران را جلب کند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها