نماینده مردم اصفهان (لنجان) در مجلس در دفاع از افزایش بودجه صداوسیما:

صداوسیما یک تنه با بیش از ۳۰۰ شبکه بیگانه مقابله می کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به رد صلاحیت حسن روحانی گفت: تایید و رد صلاحیت روحانی یک موضوع تخصصی است.

صداوسیما یک تنه با بیش از ۳۰۰ شبکه بیگانه مقابله می کند

در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ نمایندگان مجلس تصویب کردند که دولت مکلف است، «اعتبارات سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را معادل دویست و چهل هزار میلیارد (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول بخش دوم بودجه ارائه نماید.» البته پیشنهاد اولیه دولت ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که کمیسیون تلفیق آن را به ۲۴ هزار میلیارد تومان رساند.

در این‌باره حسین رجایی عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم اصفهان (لنجان) در مجلس شورای اسلامی گفت: در این سال‌های اخیر کشور ما دچار هجمه‌های بسیار سنگین رسانه‌ای شده است. در خیلی از کشورها، شبکه رادیویی تلویزیونی دولتی و خصوصی وجود دارد که تلاش می‌کنند در حوزه‌های مختلف در مسائل کشور تبیین‌هایی برای مردم داشته باشند و عملکرد دولت‌های خود را در حوزه تبیین و انتقاد منعکس می‌کنند. 

وی اضافه کرد: رسانه ملی ما بر اساس قانون اساسی که مردم به آن رأی داده‌اند، کاملا مشخص و دارای چهارچوب‌های خاص خود است و می‌بینیم که امروز صدا و سیمای ما یک تنه در مقابل بیش از ۳۰۰ شبکه بیگانه که خیرخواه مردم ایران نیستند و روز به روز در حال افزایش دشمنی خود با کشور ما هستند مقابله می‌کند. 

رجایی به بودجه صداوسیما پرداخت و گفت: یک رسانه در برابر این حجم از ورودی اطلاعات غلط قاعدتاً باید پشتیبانی خوبی داشته باشد و یک اقدام خوبی که مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۳ انجام داد و از وضعیت صدا و سیما و کارهای سنگینی که بر دوش دارد، شناخت کافی داشت و در اقدامی بودجه این سازمان را به عدد نسبتا خوبی که می‌تواند عدد قابلی نباشد اما می‌تواند تا حدودی بعضی از مشکلات صدا و سیما را برطرف کند، به این نتیجه رسید که افزایش بودجه در ردیف صدا و سیما را انجام دهد و ما از دوستان خودمان و از مجموعه صدا و سیما می‌خواهیم که به نحو احسن از حمایتی که مجلس از این سازمان انجام داد بهره‌گیری کند و بتواند این هجمه‌های سنگینی که رسانه‌های بیگانه و فشاری که بر روی مردم ما دارند، به صورت بسیار خوب تبیین کنند که بتوانند در برابر سیاه‌نمایی‌ها و اقدامات خصمانه‌ای که این رسانه‌ها انجام می‌دهند بتوانند اقدامات موثری را در حوزه جهاد تبیین انجام دهند.

وی در خصوص تأثیر صداوسیما بر میزان مشارکت گفت: اینکه برخی از افراد رأی ندادن را نوعی راه حل می‌دانند که به نظر بنده برداشت نادرستی است. افرادی که با الفبای سیاست آشنایی دارند و می‌دانند اگر در کشوری مشکلی وجود داشته باشد و یا بین مردم نارضایتی های وجود داشته باشد حل این موضوعات و مشکلات با رأی ندادن و عدم مشارکت سیاسی اجتماعی نیست. جامعه مانند یک خانواده است زمانی که مشکلی در خانواده ایجاد می شود افراد می‌تواند به هم پشت کرده و هر کسی راه خود را برود و یا اینکه با یکدیگر هم‌فکری کرده و مشکلات پیش آمده را حل کنند.

نماینده مردم لنجان ادامه داد: اگر ما امروز در کشورمان مشکلاتی وجود دارد، نباید عدم مشارکت را یک راه حل بدانیم چرا که اتفاقاً با رأی ندادن و نه تنها هیچ کاری درست نخواهد شد؛ بلکه بر مشکلات مردم افزوده‌تر خواهد شد و چه بسا طبعات جبران ناپذیری را جامعه ایران متحمل شود. نمونه بارز آن بعد از ناامنی‌های سال گذشته بود که دیدیم که به همان اندازه تبعات منفی ناامنی‌ها در حوزه اقتصاد ورود کرد دلار از ۶۰ هزار تومان هم عبور کرد؛ در حالی که دلار ۳۰ هزار تومان بیشتر نبود. کنش‌های اجتماعی و سیاسی آنچنان با مسائل اقتصادی کشور آمیخته است که اگر یک رفتار نادرست و یا تصمیم غلط گرفته شود ممکن است تبعات جبران ناپذیری در حوزه اقتصادی داشته باشیم و من به تمامی مردم کشور می گویم که عدم مشارکت در انتخابات یک راه حل نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: آرایش انتخاباتی که امروز وجود دارد از همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی هستند و این فرصتی است برای مردم که اگر انتقادی دارند از فرصت ایجاد شده استفاده کنم و اراده و نظرات خود را عنوان کنند.

رجایی در واکنش به رد صلاحیت حسن روحانی گفت: تایید و رد صلاحیت روحانی یک موضوع تخصصی است، چون مجلس خبرگان موضوعات تایید صلاحیت آن با ریاست جمهوری کاملا متفاوت است؛ چه بسا اگر ایشان برای ریاست جمهوری ثبت نام کنند تایید شود، ولی ما نمی‌توانیم تایید صلاحیت‌های مجلس خبرگان را با مجلس یا ریاست جمهوری مقایسه کنیم؛ چرا که تائیدیه‌های نظارتی کاملا با یکدیگر متفاوت است. قطعاً شورای نگهبان در حوزه تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی خبرگان رهبری نظرات تخصصی خود را دارند. شاید مردم ما بخواهند مقایسه کنند که چرا یک رئیس دولت در انتخابات ریاست جمهوری تایید می‌شود، ولی در انتخابات خبرگان تایید نمی‌شود. این تصمیمیات به سطح و نوع مسئولیت‌ها و اینکه هر انتخاباتی گزینه‌های مربوط به خود را دارد، مربوط است.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • رابی
    1

    با ۳۰۰ شبکه بیگانه!🥶🥶🥶
    لعنتی مگر جنگ جهانی است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      معلوم پول خوبی گرفته یا قول مقام خوبی .

    • ناشناس
      1

      خاک بر سر اونی که بهت رای داده تا بشی نماینده مردم

  • امیر
    1

    این بودجه رو میشه بگید از کجا تامین میکنید ؟؟ از جیب مردم با افزایش مالیات گرانی و تورم کم کمر اکثریت رو شکسته صدا سیما دقیقا چطور میجنگه عجب بهونه مضحکی اخه فرض کنید مخاطبین که مردم هستند خود این حرف توهین به شعور اکثریته چرا که هر مخاطب با عقل و شعور ومنطق خود تشخیص میده صدا سیمارو نگاه کنه یا شبکه خارجی رو اگر کل بودجه رو هم خرج صدا سیما کنید خودتون هم میدونید کوچکترین تاثیری برای تغییر نظر انتخاب مخاطب ندارد اگر شما نصف همین پول رو برای تامین رفاه مردم مثل درمان رایگان یا کارو مسکن خرج کنید اگر هدف جلب رضایت ملته مردم راضیتر خواهند بود حال فکر کنید خانوادها در تامین مایحتاج و گرانی هر روز رنج ببرند بعد شما بهترین و گرانترین برنامه ها رو هم بسازید انهم با محدودیت های مشخصی که دارید آیا بجز نفرت بیشتر از اینکه بیننده حتی مجبور بشه اون برنامه رو نگاه کنه آیا بخودش نمیگه من دارم تو بدبختی زندگی میکنم اونوقت با پولی که میشه من کمی راحتی زندگی کنم خرج دکور و برنامه های پرخرج میکنند بنظرم فهمیدن این چیزها اصلا سخت نیست همین الان در کوچه و خیابان حرف بودجه بیخود صدا سیما و افزایش مالیات حرف اعتراض مردم عادیه در آخر شما این پولها رو برای رفاه مردم کشور خرج کنید بعد شک نکنید خود من مخاطب تلوزیون دولتی میشم که برای من آرامش آسایش و رفاه رو هدیه داده نه اینکه تو سن ۳۸ سالگی من و امثال من باوجود زحمت و کار در کل عمرم به علت نداشتن توان خرید خانه و خرج زندگی حسرت کمی آسایش رو بخورم جالبه دهک رفاهی ماه هم با وجود نداشتن خانه و کار و بی پولی این ماه از ۷پریده به دهک ۹ اما نمی‌دونم برچه اساسی

  • ناشناس
    1

    مثل مقابله یعقوب با فرشته . که بعدش آخر، یعقوب لنگ و چلاق شد.

  • ناشناس
    1

    واقعاً فکر می‌کنید مقابله می‌کند؟ حتی دور و بریهای خودتان، نفری دوتا دیش ماهواره در حیاط یا بام خود دارند. همچنان‌که کانادا و آمریکا را به مملکت خود ترجیح ميدهند، سریالهای ترکی را هم به فیلمهای سانسور شده و نخ‌نما و برنامه‌های خنک مهران رجبی و امثالهم، ترجیح می‌دهند. خواهشاً کمی واقع‌بین باشید. اکثر مردم دیگر حتی از جناب خان هم خوششان نمی‌آید.

  • شیلا
    1

    این حرفای مفت چیه میزنی اصل صدا و سیما اینه بگه کل دنیا اه
    ما به به
    کلا سازمانش به یه قسمت سریال های خارجی نمی ارزه حیف پول که اونجا صرف میشه

  • ناشناس
    0

    کنتورنداره که بگو۳۰۰۰هزارتا

  • ناشناس
    0

    این شیکه های که شما می گویید یک صدم کل صدا و سیما میلی شما نیرو و هزینه ندارند.

  • ناشناس
    0

    صدا سیما یک تنه نصف بودجه کشورو به باد نه میسوزونه .. خروجی نداره لامصب .

  • Milad
    0

    نظر سنجی کنید تا متوجه بشین چقدر رسانه ملی مخاطب دارد.

  • ناشناس
    0

    شما که مبارزه نمی کنید جومونگ و یوسف مبارزه میکند یقه اخوندی

  • ناشناس
    0

    صدا سیما یک تنه اعصاب ۸۰ میلیون ایرانی رو با پول خودشون داغون کرده
    از این دست هنرها بسیار دارد

  • مادر سه بچه
    0

    یک موضوع تخصصی یعنی چی؟ یعنی به مردم‌ربط ندارد چون تخصص ندارند؟ خب برادر من ماهم به همین دلیل میگیم رای نمیدیم چون تخصص لازم رو نداریم هر وقت فکر کردیم یکی خوبه و بهش رای دادیم توزرد از آب دراومد..
    تخصص ما در همین حد که توسایت خبر فوری نظرمون رو مینویسیم ‌و در اداره امور هیچ نقشی نداریم.به ملت ظلم نمیکنیم و با تشخیص غلطمون اونها رو بدبخت تر نمیکنیم وحضرات هم به لفت ولیسشون مشغولند

  • ناشناس
    0

    صدا و سیما رو هم که اصلا نگا نمیکنیم که ببینیم پیروز جنگ توهمیه یا شکست خورده

  • ناشناس
    0

    اگر شبکه های لنجان و تیران و کرون و و و را نیز اضافه کنی به ۴۰۰ تا میرسه

  • ناشناس
    0

    تو تحریم از داخل از ترس جرات یک کلمه حرف نداشته مشکل ۷۰ میلیون را نادیده گرفته فقط چادر نشینی و اواره مستضعفهای آمریکا را نشان داده اصلا انقلابی نبوده مطرح کنه بخشی از تحریمها از داخل کشوره من اصلا این که تلویزیون انقلابیه رو اصلا و ابدا قبول ندارم بیشتر برای بی خانمان های نیویورک آره برای اونها انقلابی بوده نه برای مردم داخل کشور براشون متاسفم بیش از ۴۰ ساله مردم تحت تحریم کشور خودش هستند تلویزیون مرده بود کجا بود تا حالا بگذار اضافه کنم از کم کاری یه سری جاها رسانه خودمونیم مردم خودشون باید مواظب امنیت شون باشن خیلی چیزهاست مثل همین که نمیگم

  • مهرداد سربندی
    0

    خب غلط کرده که یک تنه مبارزه می کند. یک تنه پولها را بالا نکشد اجازه بدهد پولها عادلانه بین رسانه های صوتی و تصویری تقسیم بشه . اجازه بده چند و تا شبکه خصوصی راه اندازی بشه بعد گروهی در مقابل دشمنان مقابله کنند.از صدا و سیما فقط یک اسکلت باقی مونده اما حاضر نیست یک تنه اش دو تنه بشه.

    نظرات شما -
    • فضول باشی
      0

      بهترین نظری بود که خواندم درود بر شما

  • ناشناس
    0

    ماشاالله چقدر دشمن داریم.......

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      خداوند تمام دشمنان ایران و مردم ایران زمین را تا آخرین مزدور نابود و نسلشان را از بین ببرد

  • ناشناس
    0

    مبارزه؟ با پایتخت و جومونگ ومختار و بقیه سریالهای تولید ده دوازده سال پیش که سلسله وار بعد از پایان پخش از یک شبکه شبکه دیگه پخشش رو شروع میکنه؟ نصف بودجه مملکت خرج چی میشه؟ با توجه به محتوای پخش صدا وسبما فکر کنم بودجه کلان صرفا به نام‌صدا وسیماست و جای دیگه هزینه میشه

  • آمر
    0

    باشه قبول .در دنیای خردمندان رسمه که از مخاطبان باخورد میگیرن .اصلا تو بگو با کل کهکشان راه شیری مفابله میکنه اما اثر بخش نیست چه فایده ؟آقای نماینده منتخب با همین دید به بقیه مسایل جامعه نگگاه میکنید؟

  • سیامک
    0

    تنها چیزی که مخاطب یک رسانه رو زیاد میکنه صداقت ،راستگویی،و عدم تملق گویی هست که متاسفانه بعد از انقلاب علیرغم شعارهای اول انقلاب به وضوح در صدا وسیمای ایران یافت میشود و به همین دلیل رسانه ملی ایران به مراتب مخاطب کمتری از رسانه های خارجی دارد

  • ناشناس
    0

    مصداق بارز حرف مفت

  • ناشناس
    0

    زور بیخود می زنه چون فقط ارزشیها تلویزیون ایران را می بینن که بخش زیادی از آنها هم در حال ریزش هستن

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    و همچنین با مردم ایران و خواست و نظر و رای واقعی مردم مقابله می کند ...

  • ناشناس
    0

    صدا وسیما خودش ۳۰۰ شبکه درست کرده .کجا یک تنه است ‌.؟ از المنار بگیر تا پامنار .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها