تذکر به روزنامه اعتماد به دلیل گزارشی درباره علی کریمی

روزنامه اعتماد به دلیل گزارشی که از علی کریمی منتشر کرد بود از هیات نظارت بر مطبوعات تذکر کتبی دریافت کرد.

تذکر به روزنامه اعتماد به دلیل گزارشی درباره علی کریمی

در روزهای پایانی شهریورماه بود که روزنامه اعتماد با انتشار گزارشی تلاش کرد به صورت منصفانه و بی‌طرفانه ریشه‌های اصلی کنشگری یکی از اسطوره‌های ورزشی کشور را مورد بررسی قرار دهد. 

در این گزارش با اشاره به برخی رفتارهای تند و خشن با چهره‌های ورزشی این پرسش طرح شده بود که چرا به جای برخوردهای سلبی و اتهامات واهی، تلاش نمی‌شود زبانی متناسب و فراگیر برای گفت‌وگو با نسل‌های مختلف و چهره‌های گوناگون کشور به کار گرفته شود. اما هیات نظارت بر مطبوعات به مدیرمسوول روزنامه اعتماد به دلیل «مضمون حمایت‌آمیز» از علی کریمی تذکر کتبی داد.

در متن این تذکر کتبی آمده است: 

«جناب آقای بهزادی مدیرمسئول محترم روزنامه اعتماد، با سلام، احتراما، مسوولیت اجتماعی رسانه‌ها ایجاب می‌کند در ایجاد انسجام اجتماعی و نیز جلوگیری از ایجاد اغتشاش و آشوب در جامعه و هدایت اعتراضات موجود در میان اقشار مردم به مسیرهای منطقی و غیر احساسی برای حل مسائل کشور اقدام شایسته و بایسته

 انجام دهند. بر این اساس انتظار این است که روزنامه اعتماد در انتشار مطالب این ملاحظه را رعایت نماید.

 با این مقدمه به آگاهی می‌رساند؛ موضوع انتشار یادداشتی با عنوان «علی کریمی خائن نیست» در شماره مورخ 31/6/1401آن روزنامه، در جلسه مورخ 2/7/1401هیات محترم نظارت بر مطبوعات مطرح و به دلیل مضمون حمایت‌آمیز یادداشت مذکور از علی کریمی که در مطالب منتشره از طرف ایشان دعوت به عبور از چارچوب‌های قانونی وجود دارد، مقرر شد، به استناد بند ۵ مفاد ماده ۶ قانون مطبوعات، به جنابعالی تذکر داده شود. انتظار می‌رود، در تهیه و تدوین مطالب و انتخاب تیترها، ملاحظات و چارچوب‌های قانونی و ملی را مورد توجه و عمل

 قرار دهید.» 

سید علاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • رزمنده 8 سال دفاع مقدس
    2

    کاش اینگونه قوانین درمورد روزنامه کیهان هم صدق بکند .به نظر من سر منشا 90% اغتشاشات و التهاب جامعه کیهان و امثال شریعتمداری هاست ولی چون جزء ارکان قدرت است کاملا در حاشیه امن قرار دارد ولی بیچاره اصلاح طلبها !!!!!!!

  • ناشناس
    2

    ببینید چقدر خفقان و دیکتاتوری بر روزنامه ها، هفته نامه ها. ماهنامه ها و مجلات و کتب و رسانه های گروهی مکتوب ما حاکم است! یک روزنامه تیتر زده فلان ورزشکار مشهور بازنشسته خائن (خیانتکار در امانت یا جاسوس) نیست که درست هم گفته چونکه هیچگونه رأی قطعی دادگاه صالح در مورد خیانتکار بودن وی به اموال مردم یا اموال عمومی یا جاسوس بودن وی صادر نگردیده است ببینید چگونه این روزنامه را تحت فشار می گذارند و بطور غیرقانونی به او تذکر کتبی می دهند!

  • ناشناس
    1

    باز خوبه ایران نیست و اگر نه تا بحال برای نیم ساعت آموزش می بردند و می مردوندنش!!!

  • ناشناس
    3

    این نشانه بزرگ منشی علی کریمی و علی کریمی هاست که زیر بار نرفتند .... ایران به علی کریمی ها نیاز دارد تا رعیت ها شریفی ها احساس خطر کنند

  • ناشناس
    2

    سید ها همه جا هستند. حتی پول به دادگاه می دهند وکیل هم می گیرند تا پسوند سید در شناسنامه انها نوشته شود. چون این عنوان الان نان و اب دارد. دقیقا همین موضوع در زمان شاه بر عکس بود و عده ای سعی می کردند که عنوان سید را از شناسنامه خود حذف کنند. چون بار منفی داشت برای پیشرفت صاحب شناسنامه.این بشر دو پا همه چیز را قربانی خواسته های مادی خود می کند. مگه به بینش و قدرت بالای علمی و فرهنگی رسیده باشد که هیچ فرقی بین بندگان خدا نذارد. سید و غیر سید با هم فرقی ندارند. در ضمن بعد از سه نسل کل دی ان ای فرد تغییر می کند. حالا چطور بعد از 1400 سال یک عده ای خودشان را به یک طایفه ای می چسبانند جهت پست و مقام و سواری گرفتن از عوام.

    نظرات شما -
    • من بارها رفتم سید رو از شناسنامم حذف کنم این اجازرو ندادند
      1

      دوست عزیز حق دارید دنیا دنیای برابری و برادریست نه دنیای برتری و نژاد پرستی ....
      ولی این و بدونید سیدو غیر سید نداره همه از سیاست و عملکرد و رفتارها ناراضی هستند.....

  • امیرازگودسیددرویش میدان شوش
    2

    کاش یکی هم پیدا میشد به آن آقایی در مشهد که به جناب کریمی تهمت زد و توهین کرد و یا آن آقایی که علی آقا کریمی را عامل اختشاشات معرفی کرد و خواستار توقیف اموال ایشان شد تذکر و اخطار میداد به نظر میرسد هر کس با آقایان موافق باشد هرچی خواست بگه مثل روزنامه کیهان و هر کس نقد داشت و مخالف نظر آقایان بود خائن میباشد که البته ما مردم متوجه هستیم که چرا اینطور برخورد میکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها