اطلاعیه صداوسیما درباره‌ی پرونده تخلفات شرکت فولاد مبارکه

در پی انتشار گزارش تحقیق و تفحص کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تخلفات شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اداره کل روابط عمومی صداوسیما در اطلاعیه‌ای ضمن رد اتهامات وارد شده به صداوسیما، جزئیات قراردادهای قانونی یک دهه اخیر با شرکت فولاد مبارکه اصفهان را منتشر کرد.

اطلاعیه صداوسیما درباره‌ی پرونده تخلفات شرکت فولاد مبارکه

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، متن اطلاعیه به این شرح است:

«باسمه تعالی

طی روزهای گذشته و در پی انتشار گزارش منسوب به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اتهامات و ادعاهایی بی اساس درباره موضوع پرداخت ۲۲۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال شرکت فولاد مبارکه اصفهان به صداوسیما مطرح شده است. این ادعاها که استناد آن به گزارش نهایی تحقیق و تفحص کمیسیون صنایع و معادن از عملکرد آن شرکت است، موضوعی بدون بررسی دقیق و کارشناسی بوده که موجب تشویش اذهان عمومی و وهن رسانه ملی شده است. در این خصوص به استحضار افکار عمومی میرساند سازمان صداوسیما سال‌ها است در راستای انجام تکالیف قانونی و به منظور تأمین بخشی از بودجه مورد نیاز و در چارچوب قوانین و مقررات جاری برای تبلیغ کالا، خدمات و فعالیت های بنگاه‌های اقتصادی اقدام به عقد قرارداد با آنها می نماید. شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز همانند سایر بنگاه‌های اقتصادی مشمول این امر بوده و از سال ۱۳۹۰ تاکنون براساس قوانین، برای اطلاع رسانی فعالیت‌های خود، با رسانه ملی برای پخش آگهی قرارداد منعقد کرده که مبالغ حاصله بر اساس قرارداد، طبق قانون به حساب خزانه داری کل که از سوی وزارت اقتصاد و دارایی اعلام شده بود، واریز شده است. صداوسیما در راستای تنویر افکارعمومی، جزئیات این پرداخت ها را به شرح زیر اعلام می‌کند:

اطلاعیه صداوسیما درباره‌ی پرونده تخلفات شرکت فولاد مبارکه

مجدداً یادآور می‌شود تمامی صورتحساب‌ها در زمان مقرر، صادر و تحویل شده و شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز به صورت مستمر و از سال های قبل، آگهی‌های خود را پخش کرده است. صداوسیما ضمن اعلام شفاف جزئیات این قراردادها و مبالغ حاصله، معتقد است در انعکاس گزارش کمیسیون صنایع و معادن، نام این سازمان بدون بررسی دقیق و کارشناسی برده شده است.

از این‌رو سازمان صداوسیما حق خود را برای پیگیری حقوقی این موضوع محفوظ می‌داند.»

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • محمود...
    0

    اگردرشهرکورها رفتی توهم چشمتوببند..حالا صداوسیما خدشوتبرئه میکنه.خوب یه لقمه پرچرب وچیلی بودهمه خوردیددیگه ماراسیاه نکنید..

  • ناشناس
    0

    فولاد مبارکه چه تبلیغی برای مردم دارد که پولهای بیت المال را تحت عناوین قرارداد به صدا و سیما میدهد؟
    آیا این پولها باعث رشد و ارتقای فرهنگی مردم شده است یا چپاول شده است؟

  • محسن
    0

    ما که کور بودیم ندیدیم هرکی دیده صدا و سیما توی تلویزیون تبلیغات فولاد پخش کنه یه منفی بده

  • ناشناس
    1

    شما تا بحال یک عدد تبلیغ خشک و خالی فولاد مبارکه رو از تلوزیون دیدید؟
    میخواد گندله آهن تبلیغ کنه یا ورق فولادی که 230 میلیارد هزینه کرده؟ راستی پراید مگه از همین اوراق فولادی داخلی ساخته نمیشه؟ پس چطوری قیمت پراید رو دلاری حساب میکنید؟

  • سید
    0

    مدیرعامل قبلی گفته با رضایت سهامدارن بخشی از پول رو خرج کارهای خیر کردند تو غلط کردی بی شرف از پول مردم بدون اجازه اونها خرج کردی. سهام شما رو خریدم 1000تومان الان شده 300تومان اون وقت توی از خدا بی خبر بی وجدان بی شرف پول ما رو خرج جاهای دیگه کردی خدا لعنتت کنه. خیلی بی شرفی

  • ناشناس
    0

    نوش جانت اما عزیز چی تبلیغ می کردی جیغ بنفش خوش صدا میکردی یا ریش سربی رنگی نشان میدادی

  • ناشناس
    0

    خداوند لعنتتون کنه من فولاد هرمزگان کار می‌کنم در آرزوی یک زندگی ساده ماندم. چون دادن دست پیمانکار که از طریق پیمانکار بتوانند دزدی کنند. حق یه مشت کارگر هم مثل آب می کشند بالا.

  • ناشناس
    0

    اولا هزینه های شفاف و قانونی در گزارش نیامده اند،مضافا خیلی از بده و بوستان‌ها در ظاهری قانونی و رسمی صورت می گیرد،مثلا در پوشش آگهی پول کلانی به روزنامه مثلا کیهان داده می شود تا کیهان هم چشم خود را ببندد و در روزنامه هم تبلیغ دروغین برای شرکت و مدیران آن انجام دهد تا آنها کماکان از این سفره بخورند،تمام پول هایی که داده شده است به این نهاد و تن نهاد فقط بخاطر این است که از تداوم مدیریت خودشان مطمعن شوند،گور پدر کشور،فقط آنها سرپرست و مقام باشند و همه را در قالب های به ظاهر قانونی مثلا کمک های فرهنگی و اجتماعی و ...خریده اند،در صورتی که این کمک ها فقط بایستی به افراد عادی کشور صورت گیرد نه افراد دارای نفوذ و قدرت و صاحبان حکومت و...

  • رضا
    0

    صدا وسیما صورت حساب تبلیغات از
    شبکه هارا نشان می دهد ولی سخنی از
    پدیده ای به نام رادیو فولادنمی آوردکه در
    شرکت تاسیس نموده تا ازاین طریق به
    راحتی به رانت خود ومدیران خودوفولاد
    دست یابد.برای اجرای کوچکترین جشن
    درفولادقراردادهای میلیاردی بافولاد
    می بندید تایک مجری وچنددستیاررابه
    شرکت بیاورید.صورت حساب این هارا
    منتشر کنید.ادامه دارد.....

  • ناشناس
    1

    مانبودیم. بابانگران نباشید الان با یه اشاره حل میشه مثل همیشه .

  • 0

    شریعتمداری بیداره یا خوابه صدایی ازش در نمیاد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها