۷ توصیه رهبر انقلاب به نیروهای جریان انقلاب و نقش اهالی رسانه

عباس محمدیان/ رئیس بسیج رسانه کشور

۷ توصیه رهبر انقلاب به نیروهای جریان انقلاب و نقش اهالی رسانه

حضرت امام خامنه‌ای در سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی بیانات مهمی ارائه فرمودند. ایشان با تحلیل شرایط روز کشور و جهان، البته ناظر به اوضاع موجود و تلاش‌های مذبوحانه بدخواهان ملت شریف ایران هفت توصیه به نیروهای جریان انقلاب داشتند:

۱. نگذارید از انقلاب، هویت‌زدایی کنند و حقیقت انقلاب را واژگون کنند.

۲‌. نگذارید یاد امام در جامعه را کمرنگ و تحریف کنند.

۳. نگذارید رگه‌های ارتجاع، نفوذ کنند و جاگیر شوند. (مرتجع تابع سبک سیاست و زندگی غربی است)

۴. دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید. نگذارید جنگ روانی در کشور تاثیر بگذارد.

۵. از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید.

۶. نگذارید وانمود کنند کشور به بن بست رسیده است.

۷. قدرشناسی از مسئولان انقلابی در برابر تخریب های دشمن علیه آنها

معتقدم در تمام این توصیه‌ها، اهالی همیشه همراه و پیشروی رسانه، صاحب نقش و وظیفه هستند. به‌ویژه بند چهارم در موضوع القای کذبیات و جنگِ روانی دشمن علیه جامعه که ایشان تصریح فرمودند: «یک روزی بود زمان امام، نه اینترنت بود، نه ماهواره‌ها به این شکل بود؛ آنجا امام می‌گفت که دشمن با قلم با شما مبارزه میکند؛ با قلم. امام متوجّه بود. امروز بحث قلم نیست، امروز بحث فضای مجازی است، بحث ماهواره‌ها است؛ جنگ روانی است؛ جنگ روانیِ همه‌گیر و همه‌جایی. نگذارید جنگ روانی دشمن در کشور تأثیر بگذارد.»

و البته در قضیه جلوگیری از بُن‌بست‌نمایی از اوضاع کشور و مأیوس‌کردن مردم نیز مطابق بند 6 ایشان بیان داشتند که «نگذارید کسانی این‌جور وانمود کنند که کشور به بن‌بست رسیده. الان در فضای مجازی کسانی کارشان همین است -حالا آیا از روی غفلت می‌کنند یا پول می‌گیرند، من نمیدانم- می‌خواهند وانمود کنند کشور به بن‌بست رسیده؛ نه! کشور به بن‌بست نمی‌رسد. زمان امام هم این اتّفاق افتاد. آن‌وقت هم کسانی در روزنامه‌هایشان نوشتند که کشور به بن‌بست رسیده، امام گفتند نه، شما به بن‌بست رسیدید! جمهوری اسلامی به بن‌بست نمی‌رسد. گفتند شما به بن‌بست رسیدید؛ واقعش هم همین است. نگذارید مردم را مأیوس کنند.»

موارد فوق تنها گوشه‌ای از اوامر فرماندهی معظم کل قوا نسبت به دغدغه‌مندان رسانه‌ای جبهه انقلاب را مورد توجه قرار داده است. بنده نیز به‌عنوان سرباز کوچک بسیج رسانه از جانب جامعه بزرگ فعالان بسیجی عرصه خبر و رسانه در سراسر کشور معتقدم باید فرمایشات معظم‌له همچون همیشه چراغ راه ما باشد تا زیر چتر ولایت فقیه به سلامت از این مسیر نیز عبور کنیم و مدیون خون شهدا نباشیم ان‌شاءالله.

شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها