آلودگی هوای بوشهر و برازجان بیش از ۳ برابر حد مجاز است

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: ریزگردها برخی نقاط استان بوشهر را فرا گرفته است و میزان آلودگی هوای بوشهر و برازجان بیش از ۳ برابر حد مجاز است.

آلودگی هوای بوشهر و برازجان بیش از ۳ برابر حد مجاز است

حسین یگانه از وقوع پدپده ریزگرد در برخی نقاط استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: ریزگرد شهرستان‌های مختلف استان از جمله برازجان، دیلم، گناوه و بوشهر فرا گرفته و رو به افزایش است.

وی غلظت گرد و غبار در شهرستان دشتستان را مورد اشاره قرار دادو افزود:اکنون این آلودگی در برازجان به 579 میکروگرم بر متر مکعب رسیده که بیش از 3.5 برابر حد مجاز است.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر استاندارد ریزگرد را 150 میکروگرم بر متر مکعب دانست و تصریح کرد: اکنون که میزان آلودگی شهر بوشهر به 500 میکروگرم بر مترمکعب رسیده که 3.2 برابر حد مجاز است.

یگانه وضعیت آلودگی هوای کنگان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در پی وقوع پدیده گرد و غبار در استان بوشهر، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت 9:15 صبح امروز میزان ذرات ریزگرد در هوای کنگان 130 میکروگرم بر مترمکعب بوده که رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه این ریزگردها برای افرادی که دچار بیماری تنفسی و قلبی هستند مشکل ساز است تاکید کرد: گروه‌های سنی خاص مانند کودکان و افراد مسن و بیماران قلبی و ریوی باید به‌طور جدی در نقاطی که دارای هوای آلوده است از بیرون رفتن از منزل پرهیز کنند.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه آلودگی هوا بین 50 تا 150 میکروگرم بر مترمکعب نشان‌دهنده سالمی هوا است افزود: آلایندگی هوا بیش از 150 میکروگرم بر مترمکعب ناسالم است.

یگانه از افزایش غلظت و آلودگی‌‌ها ریزگردها در سایر نقاط استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: افرادی که ناچار به خارج شدن از خانه در این شرایط نامساعد جوی هستند باید از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست در 5 نقطه استان بوشهر دارای دستگاه پایش هوا است افزود: تنها سه ایستگاه بوشهر، برازجان و کنگان فعال است که نیاز به بازسازی دارد.

منبع:تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها