بهترین کشورها برای خرید ملک در اروپا 2023-2024

سرمایه گذاری در املاک در کشورهای خارجی می‌تواند معامله‌ای پر سود باشد، اما نیاز به مطالعه دقیق و تصمیم‌گیری با آگاهی دارد. در این راهنمای جامع، با تمرکز بر پرتغال، اسپانیا، فرانسه، یونان، مجارستان و قبرس شمالی قصد داریم به بررسی بهترین کشورها برای خرید ملک و سرمایه گذاری بپردازیم.

بهترین کشورها برای خرید ملک در اروپا 2023-2024

این کشورها فرصت‌ها و مزایای منحصر به فردی را برای سرمایه گذارانی که به دنبال کسب بازدهی پایدار هستند، ارائه می‌دهند. در این مطلب از موسسه مهاجرتی اندیشه کو به شما در انتخاب بهترین مقصد برای سرمایه گذاری در املاک کمک خواهیم کرد و ویژگی‌های منحصر به فرد هر کشور را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در ملک

امروزه سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف طرفداران زیادی پیدا کرده است به گونه‌ای که افرادی که سرمایه‌‌ای دارند ترجیح می‌دهند آن را در دیگر کشورها توسعه داده و به سود برسند. یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت و سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف از طریق خرید املاک و مستغلات می‌باشد.

می‌توان گفت بهترین کشورها برای خرید ملک آن‌هایی هستند که می‌توان از این طریق اقامتشان را به دست آورد. سرمایه‌گذاری براساس اهداف شخصی افراد انجام می‌شود. لذا کشورهای مختلفی می‌تواند مقصد سرمایه‌گذاران باشد.

خرید خانه یا آپارتمان در پرتغال

می‌توان گفت پرتغال بهترین کشور برای خرید ملک می‌باشد. شما میتوانید با خرید خانه، اقامت پرتغال از طریق خرید ملک هم داشته باشید. پرتغال از کشورهای حوزه شینگن محسوب می‌شود و اقتصاد پویا و امن، این کشور را به یکی از مقاصد عالی سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است. از طرفی می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در این کشور ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای اخذ اقامت اروپا است.

این کشور برای سرمایه‌گذاران خود شرایطی ازجمله ارائه مدارکی دال بر وجود منابع خارجی سرمایه، گواهی عدم سو پیشینه، عدم وجود املاک و اموالی که قبلا در اتحادیه اروپا توقیف شده باشد، پرداخت هزینه‌هایی برای بررسی کردن پرونده، نیاز به ویزای شینگن معتبر برای ورود اولیه به این کشور و همچنین خرید ملکی با ارزش حداقل 500 هزار یورو و یا حداقل 350 هزار یورو برای خرید ملک در منطقه کم برخوردار و قدیمی یا خرید ملکی با بافت فرسوده در نظر گرفته است.

مالکیت ملک در اسپانیا

اسپانیا یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که می‌توان از طریق اقامت اسپانیا با خرید ملک، اقامت آن را به دست آورد. برای سرمایه‌گذاری در اسپانیا که یکی از بهترین کشورها برای خرید ملک است شما می‌توانید مبالغ مختلفی را سرمایه‌گذاری کنید. برای مثال شما می‌توانید ملکی به ارزش 150 هزار یورو را خریداری کنید و اقامت این کشور را دریافت کنید اما در این صورت لازم شما 184 روز از هر سال را در این کشور زندگی کنید تا اقامت شما به صورت سالانه تمدید شود و بعد از گذشت 5 سال هم اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

11

اما اگر شما ملکی با مبلغ 500 هزار یورو در این کشور خریداری کنید می‌توانید از مزایای گلدن ویزای اسپانیا بهره‌مند شوید و همچنین اقامت دائم این کشور را پس از گذشت مدت زمان 5 سال بدون نیاز به حضور سالانه 184 روز در این کشور، دریافت کنید.

فرانسه

فرانسه نیز مانند سایر کشورهای نام برده شده بهترین کشور برای خرید ملک است و هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاران خارجی ندارد. شما به آسانی می‌توانید با حداقل مبلع 90 هزار یورو در این کشور ملکی را خریداری کنید و بدون نیاز به اقامت در آنجا آن ملک را اجاره دهید. سالانه و به مدت 5 سال شما باید اقامت خود را تمدید کنید تا اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

لازم به ذکر است، اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک کمی پیچیدگی دارد. شما برای زندگی در این کشور که یکی از بهترین کشورها برای خرید ملک است به مدارک شناسایی معتبر، ویزای قانونی و حساب بانکی فرانسوی نیاز خواهید داشت و پس از خرید ملک خود نیز برای ورود به فرانسه باید ویزای توریستی شینگن 90 روزه داشته باشید و پس از آن نیز باید کارت اقامت استان را از استان محلی که ملک شما در آن قرار دارد دریافت کنید.

یونان

سرمایه‌ای که شما برای خرید ملک در یونان نیاز دارید به مراتب کمتر از سایر کشورهایی است که در بالا ذکر کردیم. لذا می‌توان گفت یونان ارزان‌ترین و بهترین کشور برای خرید ملک محسوب می‌شود. با خرید ملک در این کشور شما می‌توانید گلدن ویزا آن را دریافت کرده و پس از گذشت 7 سال نیز شهروندی یونان را اخذ نمایید؛ که این مدت زمان اخذ شهروندی نسبت به سایر کشورها مثل اسپانیا و ایتالیا که 10 ساله است یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

22

سرمایه‌گذار تنها با خرید ملکی به ارزش 250 هزار یورو می‌تواند اقامت این کشور را برای خود، همسر و فرزندان زیر 21 سالش و همچنین والدین خود و همسرش با ارائه مدارکی برای اثبات، اخذ نماید. در صورتی که سرمایه‌گذار ملک خود را نفروشد اجازه اقامت مادام‌العمر را در این کشور خواهد داشت.

قیمت ملک در یونان متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله موقعیت مکانی، وضعیت خانه، مبلمان و غیره. اما میانگین قیمت هر متر مربع ملک در این کشور 1500 یورو است. با توجه به تحقیقات انجام شده متوجه شدیم که شما تنها با داشتن 220 هزار یورو سرمایه می‌توانید یک ویلا یا آپارتمان مجلل در مرکز یکی از شهرهای خوب این کشور و یا سه اپارتمان نیازمند تعمیرات را در آتن خریداری کنید.

خرید خانه در مجارستان

ملکی که برای اخذ اقامت مجارستان باید خریداری شود حتما باید مسکونی باشد و سرمایه‌گذار اجازه خرید مغازه یا زمین را بدین منظور ندارد. همچنین مساحت ملک مهم است و به ازای هر نفر که قرار است در آن زندگی کند باید 6 متر مربع فضا داشته باشد. همچنین سرمایه‌گذار اجازه، اجاره دادن ملک خود را ندارد.

33

اما با اخذ اقامت مجارستان از طریق خرید ملک می‌توانید بدون نیاز به ویزا در منطقه شینگن سفر کنید و از امکانات تحصیل رایگان نیز بهره‌مند شوید. همچنین بهره‌مندی از مراقبت‌های بهداشتی ارزان قیمت و حمل‌و‌نقل عمومی درجه یک نیز از دیگر مزایای زندگی در این کشور اروپایی می‌باشد. به طور کلی هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است و پروسه زمانی کوتاه‌تری را برای اخذ اقامت اروپا طی خواهید کرد.

قبرس شمالی

از چند نظر می‌توان گفت که قبرس بهترین کشور برای خرید ملک است. قیمت و مساحت ملکی که سرمایه‌گذار در این کشور خریداری می‌کند برای دریافت اقامت آن مدنظر نیست. سرمایه‌گذار پس از خرید ملک خود در این کشور باید اثبات کند که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در این کشور یا درآمد قانونی دارد و مبلغ 30000 یورو نیز در یکی از بانک‌های این کشور سپرده‌گذاری کند که به مدت 3 سال بلوکه خواهد شد.

44

و همچنین باید گواهی پزشکی و گواهی عدم سو پیشینه برای اثبات قانونمند بودن خود نیز ارائه دهد. ویزای قبرس هر ساله به مدت 8 سال قبل از اقامت دائم تمدید می‌شود و شرط حضور سالانه نیز ندارد. لازم به ذکر است سرمایه‌گذار و خانواده او از جمله همسر و فرزندانش اجازه کار کردن برای شخص دیگری را در این کشور ندارند.

اقامت بعد از خرید ملک

پیش‌تر شرایط و قوانین اقامت در بهترین کشور برای خرید ملک را بررسی کردیم و متوجه شدیم که روش‌ها و شرایط مختلفی برای اخذ اقامت پس از خرید ملک در کشورهای مختلف وجود دارد. عوامل مختلفی از جمله قوانین و مقررات این کشورها تعیین کننده این شرایط هستند که باید کاملا به آن‌ها مسلط باشید.

بهترین زمان برای خرید ویلا یا آپارتمان در کشورهای اروپایی

امروزه سرمایه‌گذاران به دنبال روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت در کشورهای خارجی و اروپایی هستند که بهترین و آسان‌ترین روش آن خرید ویلا و آپارتمان در این کشورهاست. اگر شما هم قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی و سرمایه کافی برای خرید ملک در این کشورها را دارید الان بهترین زمان است تا با در نظر گرفتن شرایط خود اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

مشاوره با اندیشه‌کو برای انتخاب بهترین کشور جهت خرید ملک

شما برای پیدا کردن بهترین کشور برای خرید ملک در خارج از ایران و متناسب با هدف خود پیش از هر چیز باید با شرایط و قوانین خرید ملک در این کشورها آشنایی کامل داشته باشید. زیرا همه کشورها به شما اقامت و ویزا با خرید ملک نمی‌دهند و در برخی از آنها نیز اجازه، اجاره دادن ملک خود را ندارید. در برخی از آنها باید مدت زمان مشخصی را برای تمدید اقامت خود در آنجا زندگی کنید و در برخی دیگر نیاز به حضور شما نیست.

کشورهای فرانسه، اسپانیا، یونان و پرتغال جزو کشورهایی هستند که به راحتی با خرید ملک در آن‌ها می‌توانید اقامتشان را دریافت کنید. هزینه‌ای که برای خرید ملک در این کشورها باید بپردازید از 100 هزار یورو تا 1 میلیون یورو بسته به نوع ملک، مساحت و موقعیت مکانی آن متفاوت است. لذا اگر به دنبال خرید ملک و سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی هستید پیشنهاد می‌شود در این مسیر برای کاهش ریسک و مشکلات احتمالی حتما با مشاوران با تجربه و خبره اندیشه کو(Andisheco.com) در این زمینه مشورت کنید.

سوالات متداول

  1. بهترین کشورها برای سرمایه گذاری خرید ملک کدام کشورها هستند؟

اسپانیا، فرانسه، یونان، پرتغال و قبرس شمالی، برترین کشورها برای خرید ملک محسوب می‌شوند.

  1. بهترین کشورها برای خرید ملک چه امکانات و ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

امکان کسب اقامت دائم و مدت زمان لازم برای کسب این اقامت، امکان اقامت اعضای خانواده، حداقل ارزش سرمایه‌گذاری برای کسب اقامت و خدمات رفاهی و امکاناتی که به اعضای خانواده در طول زمان اقامت موقت تعلق می‌گیرد، از جمله مهمترین نکات در انتخاب یک کشور برای سرمایه گذاری خرید ملک محسوب می‌شوند.

  1. برای خرید ملک جهت سرمایه گذاری در کشورهای خارجی، چه نکات و قوانینی را باید در نظر گرفت؟

امکان کسب اقامت و شهروندی کشور مقصد، اجباری نبودن اقامت در کشور مقصد در مدت زمان کسب اقامت، امکان اجاره دادن ملک، مدت زمان کسب اقامت دائم و حداقل ارزش ملک خریداری شده برای کسب اقامت و نوع ملک و مکان آن، جزو مهم‌ترین قوانینی هستند که بایستی پیش از اقدام برای خرید ملک، به‌درستی در موردشان تحقیق کنید تا به مشکل برنخورید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها