بذرپاش: اقتصاد دریا اولویت است و آماده واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی هستیم

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح رمپ فلزی شناور بندر خمیر اعلام کرد: اقتصاد دریا در الویت برنامه های این وزارتخانه است و آمادگی کامل داریم تا پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

بذرپاش: اقتصاد دریا اولویت است و آماده واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی هستیم

مهرداد بذرپاش در ادامه افزود: زنجیره اصلی ما حمل و نقل ترکیبی است.

وی  گفت: وقتی اولویت کار ما اقتصاد دریا می‌شود طبیعتا تمام بخش‌های زنجیره برای ما مهم است. زنجیره اصلی ما حمل و نقل ترکیبی است و فعالان حوزه حمل و نقل ترکیبی بیشترین اثر را در توسعه فعالیت بندرگاهی دارند.

وی افزود: در فرصتی که برای توسعه ظرفیت بندری فراهم است، شرکت ها  کمک کنند چرا که هم سوددهی بالاتری دارد هم کمک به مردم می شود.

افتتاح هاب صادرات جنوب کشور 

به همت مهندسین جوان و نخبگان گروه صنعتی مکین دریا قشم  طراحی، ساخت و نصب اسکله رمپ فلزی چند منظوره بندر خمیر با بهره مندی از ظرفیت متخصصان داخلی در مدت زمان 45 روز به اتمام  رسید و هاب صادرات جنوب کشور آماده بهره برداری شد.

مهدی زارع، مدیر عامل گروه صنعتی مکین دریا قشم در جمع  خبرنگاران با بیان اینکه صفر تا صد این پروژه توسط این گروه صنعتی  و با استفاده از توان متخصصان این مجموعه  انجام شده، اظهار داشت :  طراحی، ساخت و نصب اسکله رمپ فلزی چند منظوره بندرخمیر و همچنین شمع کوبی این پروژه که یک  پروژه  6 ماهه بود در بازه زمانی 45 روزه به اتمام رسیده که یک دست آورد زمانی بی نظیر  در اجرای کامل این بندر بوده است.

مدیر عامل گروه صنعتی مکین دریا قشم تصریح کرد: این پروژه نیاز به شمع کوبی در 28 نقطه و به تعداد 84 عدد داشت که توسط تجهیزات اختصاصی شمع کوبی این شرکت اجرایی شده و از مهم ترین ویژگی های این پروژه سرویس دهی در جهت تخلیه و حمل مصالح عمرانی در بدترین شرایط جزر و مد می باشد.

زارع ادامه داد: این گروه صنعتی موفق شده تا امروز در طراحی و ساخت و راه اندازی اسکله های فولادی و آلومینیومی از شرقی ترین  تا غربی ترین نقطه سواحل با هدف سهمیم بودن در توسعه دریایی کشور سهمی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت مکین دریا قشم در ادامه با بیان اینکه تا پیش از این در بخش اسکله های آلومینیومی کشور وارد کننده بود اما امروز به همت اقدامات انجام شده در این شرکت و استفاده از ظرفیت جوانان متخصص خود در طراحی و ساخت اسکله های آلومینیومی خودکفا شدیم و توقع حمایت از دولت داریم برای اینکه این ظرفیت ایچاد شده از بین نرود و علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخل دارای مشکلاتی از طرف سازمانها هستیم . 

photo_2023-03-11_17-09-35

  حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از شرکت های فعال در حوزه دریایی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان نیز با اشاره به وجود شرکت های خوشنام در حوزه دریایی در این استان گفت: مشکلات این شرکت ها با هدف ارایه خدمات هرچه بیشتر و تسهیل سازی در روند فعالیت آنها از جمله صدور مجوز، تامین مالی و ثبت سفارش ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان به صورت مرتب بررسی می شود.

خلیل قاسمی با بیان اینکه پشتیبانی از این شرکت های تولیدی از مهم ترین اهداف سازمان است افزود: امسال با حمایت های صورت گرفته شاهد رشد ۲۳ درصدی در حوزه تعمیرات و ساخت شناور و سازه های دریایی در این استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم.

مدیر  گروه صنعتی مکین دریا قشم  در مورد مشخصات فنی این پروژه گفت: طول این سازه 30 متر و ارتفاع آزاد 2.1 متر و مساحت سطح 362 متر مریع می باشد  که در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  تماما با استفاده از مواد اولیه تولید داخلی شامل ورق ها و پروفیل های فولاد گرید دریایی   تحت نظارت و تایید موسسه رده بندی ساخته شده است.

وی افزود: همچنین شمع های استفاده شده در این پروژه 30 اینچ به ضخامت ۱۲/۷ میلیمتر می باشد.

اعطای وام به فعالان بخش خصوصی در  حوزه دریا 

در این مراسم علی اکبر صفایی معاون وزیر و رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز خاطرنشان کرد :  در ارتباط با بخش‌های خصوصی بویژه در حوزه دریا و شناورهای مسافری ، وجوه اداره شده در اختیار آنها قرار می‌دهد و مالکان می‌توانند برای ساخت داخل کشور از سازمان بنادر تقاضای وام کنند که همزمان با فرآیند ساخت این وام پرداخت می‌شود. 

صفایی در خصوص همکاری بین دستگاهی و تسریع در روند ثبت سفارش  اظهار داشت:  ثبت سفارش برای برخی قطعات انجام می‌شود که تولید آن در داخل مقرون به صرفه نیست. در این فرآیندها هم هیچ مشکلی وجود ندارد و هماهنگ هستیم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بخش خصوصی یا بخش شخصی ؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها