مدیر مرکز مطالعات زمین‌لرزه دانشگاه "آفیون قره‌حصار" ترکیه‌:

بناهایی که روی زمین مناسب احداث شده بودند، در زلزله ترکیه پابرجا ماندند

مدیر مرکز مطالعات زمین‌لرزه دانشگاه "آفیون قره‌حصار" ترکیه‌ گفت: ساختمان‌هایی که دور از خط گسل و روی زمین مناسب احداث شده بودند در برابر زلزله مقاومت کرده و پابرجا ماندند.

 بناهایی که روی زمین مناسب احداث شده بودند، در زلزله ترکیه پابرجا ماندند

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پروفسور "چاغلار اوزکایماک"، مدیر مرکز مطالعات زمین‌لرزه دانشگاه آفیون قره‌حصار ترکیه که به دنبال وقوع زلزله‌های مهیب در جنوب شرق این کشور برای بازدید و بررسی وضعیت بناها به منطقه رفته بود در این زمینه گفت: بناهایی که دور از خط گسل و روی زمین مناسب احداث شده تخریب نشده بودند.

وی با اشاره به این که اکثر بناها در مناطق مسکونی روی خطوط گسل و زمین‌ نامناسب و آبرفتی ساخته شده‌اند، گفت: این علل متاسفانه موجب فروریختن اکثر بناها شده است.

دوشنبه ۶ فوریه زلزله‌ مهیبی به بزرگی ۷.۸ ریشتر ۱۱ استان در جنوب شرق ترکیه را لرزاند و شمار تلفات این حادثه ویرانگر و دردناک تاکنون در این کشور بیش از ۴۳ هزار نفر گزارش شده است.

این زمین‌لرزه همچنین با تعداد زیادی پس‌لرزه‌ همراه بوده که چندین مورد از آنها، ریشتر بالایی داشته‌ از جمله زلزله‌ای دیگر که روز ۲۰ فوریه در مقیاس ۶.۴ ریشتر مناطقی از استان هاتای را به لرزه درآورد و بسیاری از بازماندگان از بازگشت به زندگی عادی در شرایط فعلی ناامید کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    یا خدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها