ترافیک سنگین در جاده چالوس، هراز و فشم

براساس آخرین گزارشهای رسمی منتشرشده هم اکنون در محورهای شمالی از جمله چالوس و هراز و جاده فشم به تهران ترافیک سنگینی وجود دارد و به نظر می‌رسد در ساعات باقیمانده از تعطیلات نوروزی این ترافیک سنگین‌تر خواهد شد.

ترافیک سنگین در جاده چالوس، هراز و فشم

بر اساس آخرین گزارشهای اعلام شده از سوی مرکز مدیریت راههای کشور هم اکنون ترافیک سنگینی در محور چالوس- کرج حدفاصل میانک تا مجلار و ارنگه تا وینه و در محور هراز  در مسیر شمال به جنوب و در محدوده گزنگ وجود دارد اما در محور فیروزکوه، آزادراه تهران- شمال و آزادراه قزوین- رشت در مسیرهای رفت و برگشت تردد روان بوده و در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

براساس همین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور در سایر محورهای ترافیکی مشکلی از نظر مداخلات جوی و ترافیک وجود ندارد و تنها در محور فشم- تهران در محدوده گردنه قوچک ترافیک سنگین گزارش شده است.

همچنین آخرین گزارش نوروزی این مرکز نشان می دهد که از ابتد ای طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا دیروز ۱۲ فروردین به صورت متوسط دو میلیون و ۲۱۰ هزار و ۵۹۷ وسلیه نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی تردد کردند و تردد بین استانی روز گذشته دو میلیون و ۳۳۸ هزار و ۳۰۰ وسیله نقلیه بوده است.

این میزان ترددهای بین استانی نسبت به همین بازده زمانی در نوروز سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است. تردد در قیاس با مدت مشابه نوروز سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۳۱ درصد و در مقایسه با همین بازده زمانی در نوروز سال ۱۳۹۸ حدود ۱۹ درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین در روزهای گذشته از تعطیلات نوروزی بیشترین ترددهای بین استانی و سفرهای جاد ه ای در روز ۵ فروردین امسال رخ داده است که بیش از دو میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۰۰ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی تردد کردند.

استانهای خوزستان، بوشهر، اصفهان، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین افزایش ترددهای بین استانی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده اند که به ترتیب ۱۱۶ درصد، ۱۱۱  درصد، ۷۸ درصد، ۷۴ درصد و ۷۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

از سوی دیگر تعداد پلاکهای ثبت شده در دوربینهای پلاک خوان از ۲۵ اسنفد سال گذشته تا دیروز به بیش از ۱۲ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۰۰ پلاک با ترکیب مبدا استانهای مختلف رسیده که از این تعداد ۱۱ میلیون  و ۷۴۸ هزار و ۹۰۰ پلاک مربوط به خودروهای شخصی مردم بوده و سهم تهران و البرز همچنان با بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو بیشتر از سایر استانها است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فرزند جانباز
    0

    مردم از درد نداری و پذیرایی نکردن از مهمون ها فرار کردن نه از خوشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها