هزینه تمام شده هر واحد مسکن ملی ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی هزینه تمام شده ساخت و ساز هر واحد مسکن ملی را با احتساب هزینه ساخت و قیمت زمین ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

هزینه تمام شده هر واحد مسکن ملی ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شد

محمود محمودزاده در آئین افتتاح طرح ملی وزارت راه و شهرسازی که صبح امروز دوشنبه ۲۱ تیر با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید گفت: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۲۰ ماه به طول انجامید و تمام مراحل مورد نظر اعم از برنامه ریزی، پروانه ساخت، نظام مهندسی، تعیین پیمانکار و … در همین ۲۰ ماه انجام شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: علیرغم و مشکلات اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در طرح‌ها داریم.

محمودزاده یادآور شد: امروز از یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد برنامه ریزی برای ساخت مسکن، ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در دست اجراست که امروز بیش از ۵۱ هزار واحد آن افتتاح می‌شود.

معاون مسکن وزارت راه با تاکید بر اینکه از تجربه‌های قبلی در پروژه‌های ساخت مسکن استفاده کردیم، گفت: به عنوان مثال پروژه‌ای که امروز در پرند افتتاح می‌شود در طول ۱۴ ماه ساخته شده و با کیفیت خوب مراحل ساخت آن از ابتدای سال ۹۹ آغاز شد و امروز به بهره برداری می‌رسد.

محمودزاده به استفاده وزارت راه و شهرسازی از حداکثر توان سازنده‌ها، تعاونی‌ها و واگذاری‌های عمومی اشاره کرد و گفت: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر واگذاری گروهی زمین به متقاضی را داشتیم تا خود مردم واحدها را بسازند. همچنین با احتساب پروژه‌های مشارکتی ۳۵ درصد بیشتر از ۴۰۰ هزار واحد متعهد شده در حال ساخت است. ساخت ۵۰۰ هزار واحد نیز در حال ورود به پروژه است.

وی یکی از ویژگی‌های طرح اقدام ملی مسکن را تأمین همزمان خدمات روبنایی و زیربنایی دانست و یادآور شد: از توان اقتصادی بخش خصوصی نیز حداکثر استفاده را کردیم به گونه‌ای که ۷۰ هزار واحد مشارکتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است.

معاون وزیر راه تاکید کرد: امروز ۱۱ هزار و ۶۳۳ واحد نیز در بافت فرسوده تهران افتتاح می‌کنیم ومجموعا از ۵۳۰ هزار واحد در دست ساخت، ۸۰ هزار واحد به نوسازی بافت فرسوده اختصاص دارد.

به گفته محمودزاده هزینه تمام شده ساخت هر واحد مسکن ملی شامل آورده مردم، تسهیلات بانکی و هزینه زمین ۷۰۰ میلیون تومان است.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • اریا
    0

    احمدی نژاد هزینه تمام شده ۳۲ میلیون تحویل مردم دادشما ۷۰۰ میلیون میدین پس فرق احمدی نژاد وحسن روحانی تو اینه الا برکت الله ....

  • ستم‌دیده
    0

    دزدان‌دروغگو

    نظرات شما -
    • باسط
      0

      سلام موضوع با اهمیت تر از قیمت تمام شده مسکن نکته ظریفی است که موضوع مهم تر واساسی را ثابت میکند طی حدود ۱۰ سال از سال دوم دوره دوم آقای احمدی نژاد تا امروز مبلغ ۳۲ میلیون به ۷۰۰ میلیون ۲۲برابر شدن تورم در کشور است اگر درآمد ها هم طی حدود۱۰یال گذشته ۲۲ برای شده باشد ما امروز درمقایسه با آن زمان باید ناراحت باشیم که درجا زده ایم درصورتی که باید پیشرفت میکردیم اما متاسفباشیم که درامدمان ۲۲ برابر شده که درجا زده باشیم وامااگر درامد۲۲برابرنشده باشد کجا هستیم همین جا که امروز هستیم زیر خط فقر وگرسنکی ورشکستگی همینجا ما شرمنده فرزندان به دلایلی وفرزتدان شرمنده ما به نوعی دیگر وحاکمان کذاب وحراف که سالها نان از قبل حرافی خورده‌اند حاکم بر سرنوشت ما با بی وقاحتی وبی حیایی ندای پیروزی بردنیا وجهان در دنیا و آخرت سر می دهند آف برآنان که نان ازسفره جماعت می دزدند

  • arad
    0

    مگه طرف مغز خر خورده 700 میلیون بده به مسکن ملی که فقط چهاردیواری لخت تحویل میدین با همین مبلغ داخل شهر یک خانه مناسب حال خودش اونم به سلیقه خودش میخره میره با لذت زندگی میکنه نه اینکه در حاشیه شهر بیاد با این قیمت چرند اونم به اسم مسکن ملی بخره زشته از این حرفها نزنید بچه 3ساله به این حرف و طرح شما خندش میگیره فکر میکنی در حاشیه شهر باغ ویلایی چنده که قیمتی اینچنینی برای مسکن ملی مطرح میکنی بیا با این پول دو باغ خوشگل حاشیه شهر خود شما من برات بخرم اینقدر غصه مردم رو نخور عزیزجان بر داخلش زندگی کن

  • قلندر واقعی
    0

    ما انقلاب کردیم تا کشور مثلآ به مستضعفان برسه طبق قانون اساسی بایستی خانه به مستضعفان رایگان بدهند اما الان قبض یک ماه آب برابر با یک خانه سال 57 شده چرا ؟چون بی لیاقتی و ندانم کاری و اختلاس رانت هزاران آفت دیگه بر ما نازل شده

  • کاربر ناشناس
    0

    بهتره هرچه زودتر این دولت گورش را گم کنه چون هیچ کار مثبتی در این 8 سال برای 5مسکن انجام نداد بجز گرانی وبد بخت کردن مردم ومستاجران وپولدار کردن عده ای از خودشان خدا لعنت شان کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها