پروفسور کردوانی در گفتگو با خبرفوری هشدار داد

صدای پای یک فاجعه / راه آهن تهران _ مشهد در معرض فرونشست است! / ویدئو

یک جغرافی‌دان برجسته و متخصص مسائل زیست محیطی گفت: به علت حفره ۴۰۰ چاه در ورامین، راه آهن تهران_مشهد در خطر نشست قرار دارد.

صدای پای یک فاجعه / راه آهن تهران _ مشهد در معرض فرونشست است! / ویدئو

پروفسور پرویز کردوانی در گفتگو با خبر فوری تاکید کرد: چاه‌هایی که در سیرجان حفر شده است باعث شده دستگاه‌ها دو نیم بالاتر از سطح زمین آیند و زمین نشست کند.

استاد جغرافیا ادامه داد: نشست زمین ناشی از برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی است. در ورامین و کرمان برخی از کلیدهای برق و پل‌ها کج شده حتی در برخی از شهرهای کرمان قطار به علت نشست زمین از ریل خارج شد.

طبق گفته پروفسور کردوانی، به علت حفره ۴۰۰ چاه در ورامین راه آهن تهران _ مشهد در خطر نشست قرار دارد.

مشروح گفتگو را در ادامه بشنوید.

منبع: خبر فوری

38

حجم ویدیو: 3.01M | مدت زمان ویدیو: 00:02:46 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • على
    0

    جالب تر اینکه با ویرانه ای که از مملکت ساختیم ، ادعای مدیریت جهانی هم داریم .

  • عیب نداره
    0

    فاجعه سراسری

  • دن کیشوت
    0

    مسوولین نظام که ادعا می کنند،ملت امام حسین هستند،آیت الله العظمی علم الهدی هم فرمودند که مسوولین نظام معصومند،بنابراین مسبب اصلی نشست زمین در ایران ، یا مردم هستند و یا آمریکا و اسرائیل!

    نظرات شما -
    • آیت الله العظمی
      0

      مرگ بر مسببین

  • حسنی
    0

    استاد کردوانی عزیز خودتان را به زحمت نیاندازید در این مملکت چیزی که ارزش ندارد علم است حضرتعالی سالیان سال است با فریاد به این مدیران مملکت تذکر میدهید کو گوش شنوا اساتید و محققین اعلام کردند این خشکسالی در ایران پدیده اقلیمی جهانی نیست بلکه شیطنت های علمی توسط قدرت های بزرگ است کو گوش شنوا تازه خودشان هم بخاطر اینکه مردم نروند به جهنم و تلویزیون های خارجی را تماشا نکنند انواع پارازیت های بلند و کوتاه در فضای ایران میفرستند و کمک به ان شیطنت ها میکنند غافل از اینکه اکثر مردم مشتاق به تماشای این تلویزیونها با اینتر نت انها را تماشا میکننداین پارازیت ها علاوه براینکه جلوگیری از باوری ابر ها میکند که باران نبارد سونامی و بانی انواع سرطان های رنگ و وارنگ است مردم ایران نود در صد بخاطر این پارازیت ها عصبی پرخاشگرو بیمار روحی هستند و ناامیدانه به حیات خودشان ادامه میدهند.استاد کردوانی تا تحجر و خرافات و بی خردی در این مملکت است علم جایگاهی ندارد مدیران ضعیف النفس خانواده های خود را از این مملکت به دیار کفر فرستادن و خیالشان از این بابت راحت است و در صورت وخیم شدن اوضاع زندگی در این مملکت که عنقریب رخ خواهد داد با پاسپورت های جعلی سه سوته میروند نزد خانواده هاشان مدیران ما اگر کوچکترین عرق وطن در وجودشان است بدانند و اگاه باشند ضربه و خسارت همیشه از ناحیه کسانی به ما وارد میشود که ادعای دوستی با ما دارند . فعلا مملکت به حال خودش رها شده هدف از این بی تفاوتی ها چیست خدا داند

  • سعید
    0

    فاجعه ای رخ بده که تو دنیا تک بشیم

  • افسوس
    0

    ایشان پروفسور کردوانی هستند. ایشان طی سال‌های متمادی به دولت های گذشته و مسوولین هشدارهای زیست محیطی دادند. حتی طرح ها و پیشنهادهای زیادی در زمینه مهار خشکسالی استفاده بهینه و اقتصادی از کویر ایران و طرح های علمی برای توسعه و پیشرفت کشاورزی و منابع آبی کشور و استفاده از انرژی های پاک مثل انرژی خورشیدی داده بودند اما به گفته خود ایشان متاسفانه هیچگاه به ایشان محل نگذاشتند.

  • آلن
    0

    یکی از همین مسئولین در یک سخرانی در سال های قبل گفته بود که: هویدا به عمد روی کشاورزی سرمایه گذاری نمی کرد و گندم را از امریکا می خرید !! تاریخ مشخص کرد چه کسی می فهمد و چه کسی نمی فهمد!!

    نظرات شما -
    • رضا..
      0

      بله آلن گذشت زمان یکم یکم ابرهای نادانی و دروغ را کنار زده و حالا حقایق بر همگان آشکار شده.زمانی که گفتند 13 سال خودکار یک تومان بود به او خندیدند وحالا به صورت ساعتی و دقیقه قیمت‌ها جابه جا می‌شود و تازه طلبکار هم هستند.

  • غ
    0

    فاجعه با تکرار سال کم بارش رخ میده. فاجعه ای که مسوولین با دادن مجوز حفر چاه عمیق با فاصله حداکثر 300 متر ،خشکاندن چشمه ها ،قنات‌ها و نهایتا ابهای زیر زمینی که طی میلیارد ها سال جمع شده بود ظرف 40 سال.آوارگی کشاورزی که در کنار کشاورزی و دامداری هیچ کاری یاد نگرفته، و هنوز هیچ مدیریتی انجام نمیشه! !!!

  • داروغه
    0

    داعش وقتی یک کشور را فتح میکنه نفت و تمام ذخایر اون کشور را به تاراج میبره وبعد زیر سازها و تاسیسات اون کشور و نابود میکنه .هرکسی هم که بخواد اعتراض کنه اعدام میکنه .داعش خیلی بده

  • ااف
    0

    حرفتی اینذاقارو زیاد جدی نگیریدذاین همون ادمیه که میگفتذدریاجه ارومیه باید خشک بشهذبعد بیان توش منطقه گردشگری نمکزار ایجادذکنند یا میگفتذایرانذبه زودی غیر قابل سکونت میشه.معلوم نیست این لقب های گنده و‌دهن پرکن رو کی به این دیوانه داده.

  • دن کیشوت
    0

    افسوس که آقای کردوانی سردار نیستند که اگر بودند الان علاوه بر صاحب منصب بودن و ابو المشاغل بودن و سهامدار عمده کارخانه های متعدد بودن،از سوی مسوولین نظام به این القاب و عناوین ملقب می شدند: نابغه علمی،مغز مدیریتی،یکی از سه دانشمند برتر اعصار و قرون،افتخار کشور و نظام،و ...

  • کریمی قدوسی
    0

    در نظام مقدس جمهوری اسلامی کسی به صحبت های دانشمندان و محققین ارزشی قائل نمی شود .نصر من الله و فتح قریب

    نظرات شما -
    • علی
      0

      از آلبانی چه خبر؟پولتو دادن!!!؟؟؟!

  • رضا..
    0

    زمین نشست داره گرما و بی برقی و خشکسالی بیداد میکنه و کرونا در حال کشتار مردم است گرانی و بیکاری و اعتیاد و پدیده مهاجرت و فرار مغزها هم که به شدت ادامه دارد. رشد اقتصادی هم که منفی بوده و سایه تحریم و انزوا و فشار جهانی هر لحظه مردم را در استرس نگه داشته. مردم در بدیهی ترین امکانات زندگی عادی که شغل و مسکن و تشکیل خانواده است مانده اند.این بود وعده های زندگی آرمانی؟

  • متفاوت
    0

    نگران نباشید،بزودی کنارکاخ سفید هم چاه میزنند.

  • دلسوز
    0

    به خدا اگر وضعیت آب مخصوصا در مصرف کشاورزی مدیریت نشه همه مایحتاج مردم باید وارد کشور بشه. خدا نکنه امسال مثل سال گذشته خشکسالی بشه اونوقت عمق فاجعه مشخص میشه. آبی که طی میلیارد ها سال جمع شده بود ظرف مدت 40 سال با دادن مجوز حفر چاه عمیق به میانگین فاصله 300 متر از یکدیگر در مناطق مستعد.

  • ا ح
    0

    مردم درحال فرونشست هستند

  • امیر
    0

    ما می گویم 40 میلیون نفر گرسنه هستند خانه ندارندکار ندارندبا تحصیلات بالا بی کارند شما می گویید زمین در آیند یک متر نشست می کند خوب مرد حسابی بکند به جهنم

    نظرات شما -
    • مصطفی
      0

      بیایید همه با هم، نفهم نباشیم!

    • امیر به مصطفی
      0

      آقا می دونم این آقا چی ميگه ولی بچه کوچک از بی آبی گریه میکندفقر بیداد میکند حالا شما نگران یک متر نشست زمینید که قرار ه در آینده اتفاق بیفتد تازه هم اگر بیفتد

    • سعید
      0

      افکار اینگونه کشور را به نابودی و بدبختی می کشاند. نشست زمین، یعنی اینکه زیرساخت های راه آهن، فرودگاه، جاده، ابنیه و حتی شهرها نشست خواهد کرد و از بین میرود، یعنی کشاورزی در آنجا نابود میشود، یعنی سفره زیرزمینی و چاه آب آنجا دیگر احیا نخواهد شد.

  • رضا
    0

    دعا کنید بارون بیاد....فکر کنم تقصیر آمریکا و اسراییل باشه خشکسالی.. مدتی هست مردم کمتر مرگ بر آمریکا و اسراییل میکن بخاطر همینه...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها