چرا در بازار املاک ترکیه سرمایه گذاری کنیم؟

بزرگترین سوال همین است! چه‌ مزیت‌های در سرمایه‌گذاری ملک در ترکیه وجود دارد؟

چرا در بازار املاک ترکیه سرمایه گذاری کنیم؟

شاید بزرگترین مزیت خرید ملک و خانه در ترکیه، به دست آوردن اقامت این کشور باشد. همه ما ترکیه را با آب و هوای خوب، جاذبه‌های گردشگری، وضعیت جغرافیایی میان‌قاره‌ای و سطح بالای رفاه زندگی می‌شناسیم. تمام این‌ها حقیقت دارند. شما با خرید ملک و زندگی در شهرهای مختلف ترکیه، هم تجربه‌ی شیرین بودن در یک کشور اروپایی را خواهید داشت و هم از پیامدهای مثبت این نوع سرمایه‌گذاری بهره‎‌مند خواهید شد. 11 مزیت مهم سرمایه‌گذاری در بازار املاک و مسکن ترکیه را برایتان لیست کرده‌ایم.

اخذ شهروندی ترکیه برای خریدار ملک و اعضای خانواده او (همسر به همراه فرزندان زیر 18 سال) عدم نیاز به مشخص کردن دارایی‌ها: زمانی‌که برای گرفتن اقامت ترکیه اقدام می‌کنید، نیازی ندارد که دارایی و درآمدهای خود از دیگر کشورها را اعلام کنید. امکان فروختن یا عوض کردن ملک یا بازگردان سرمایه به کشور خود بعد از سه سال: شما تنها تا سه سال مجاز به فروختن ملک یا خانه خریداری شده خود ندارید. سفر بدون ویزا با پاسپورت ترکیه: یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن ترکیه، دریافت پاسپورت ترکیه است. قدرت پاسپورت ترکیه به گونه‌ای است که شما به از 111 کشور جهان می‌توانید بدون ویزا سفر کنید. حال انواع ویزای ورود (VISA ON ARRIVAL) و ویزای الکترونیکی (eVisa) نیز مراتب سفر به برخی از کشورهای دیگر را نیز آسان‌تر کرده‌اند. نیازی به اقامت دائم نیست: شما با سرمایه‌گذاری به ارزش 250 هزار دلار در ترکیه، اقامت موقت دریافت خواهید کرد که با همان می‌توانید در این کشور ساکن شوید. امکان تجارت آزاد بدون محدودیت و اعمال تحریم‌ها با جهان امکان افتتاح حساب بانکی بین‌المللی در بانک‌های معتبر جهانی دریافت وام‌های بانکی برای خرید خودرو، خرید ملک، خرید مستغلات و ... با بهره بسیار کم 1 تا 4 درصد امکان تحصیل ارزان در دانشگاههای برتر ترکیه: تعدادی از دانشگاههای ترکیه در لیست 100 دانشگاه برتر اروپا و جهان قرار دارند. فرصت یک زندگی شاد، ایمن و مرفه هزینه‌های جانبی پایین: در کنار هزینه‌ای که برای خرید ملک پرداخت می‌کنید، هزینه‌های جانبی از جمله حق کمیسیون، مالیات، بیمه و ... نیز وجود دارد که تا 6 درصد ارزش ملک برآورد می‌شود. سرمایه‌گذاری ملک در ترکیه

خرید خانه در استانبول ، از پرطرفدارترین انتخاب‌های سرمایه‎گذاران خارجی است. البته این مسئله اصلا جای تعجب ندارد! استانبول پرجمعیت‌ترین و زیباترین شهر ترکیه است. سالانه میلیون‌ها نفر تنها به قصد بازدید و گردش به این کلان‌شهر می‌آیند. قطعا خرید ملک و سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف آن از جمله بشیکتاش، شیشلی، اسن یورت، بلیلیک اوزو، ماسلاک، باسین اکسپرس و ... با نرخ سوددهی زیادی همراه خواهد بود. 29 منطقه‌ی مختلف از لاکچری و سوپرلوکس تا محله‌های ارزان در استانبول وجود دارند. هرچه از سمت قسمت‌های مرکز شهر به سمت بخش‌های ساحلی برویم، قیمت اراضی و املاک نیز بیشتر خواهد شد. انواع املاک مسکونی (خانه، آپارتمان، برج، پنت‌هاوس، ویلا، عمارت و ...)، تجاری، اداری، زمین و ... را می‌توانید در استانبول خریداری کنید. هر دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول شامل منطقه‌های لوکس تا ارزان می‌باشد.

چرا در بازار املاک ترکیه سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه‌گذاری در بخش اروپایی استانبول: از جمله منطقه‌ها و محله‌های لوکس و گران‌قیمت بخش اروپایی استانبول می‌توان به منطقه بشیکتاش که بهترین منطقه استانبول است، منطقه بی‌اوغلو، منطقه ساری یر و باکرکوی اشاره کرد. در کنار این‌ها، منطقه بیلیک دوزو، اسن یورت، کوچوک چکمه، اوجیلار و محله‌های نزدیک به فرودگاه آتاتورک، املاک ارزان‌تری را به خریداران ملک و خانه ارائه داده‌اند. سرمایه‌گذاری در بخش آسیایی استانبول: مانند بخش اروپایی، تعدادی از بهترین مناطق استانبول از جمله قاضی کوی، آچار کند، آتاشهیر در بخش آسیایی قرار دارند. از مناطق با قیمت متوسط و ارزان بخش آسیایی استانبول می‌توان به بیکوز، عمرانیه، اسکودار، مال‌ تپه، پتدین، کردکوی و ... اشاره کرد.

سرمایه‌ گذاری در املاک ازمیر

ازمیر، سومین شهر بزرگ در ترکیه است. اینجا پاک‌ترین آب و هوای ترکیه را به خود اختصاص داده است. شاید هیچگاه شما در پشت ترافیک روانی که در خیابان‌های ازمیر جریان دارد، اذیت نشوید. سیستم حمل و نقل عالی، زیرساخت‌های شهری مدرن، املاک باکیفیت و ساخت و سازهای به روز از جمله ویژگی‌های بافت شهری ازمیر است. شما با خرید خانه و آپارتمان در ازمیر ، یک سرمایه‌گذاری چند سر بُرد برای خود رقم می‌زنید. چرا که هم ملک شخصی خود را دارید و برای زندگی می‌توانید در آن ساکن شوید، هم با گذر زمان و افزایش ارزش اراضی ازمیر، سود خواهید کرد و هم اگر نخواهید در آن ساکن شوید، به راحتی با تقاضای زیاد اجاره خانه و آپارتمان در ازمیر، می‌توانید آن را اجاره دهید.

چرا در بازار املاک ترکیه سرمایه گذاری کنیم؟

حتما شنیده‌اید که بزرگترین بازیکن فوتبال جهان، یعنی کریستین رونالدو نیز یک خانه ویلایی در ازمیر خریداری کرده است. تعداد زیادی از چهره‌های مشهور جهان و ثروتمندان داخلی و خارجی در بازار املاک ازمیر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. خرید و اجاره ملک در این شهر در حال رکورد زدن بی‌سابقه‌ی خود است. انتخاب شهر تاریخی و زیبای ازمیر به‌عنوان 6امین شهر از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی، کار و اقامت، بر ارزش آن افزوده است. از جمله مناطق معروف ازمیر می‌توان به منطقه بورنوا، منطقه کناک، منطقه آلسانجاک، منطقه گوزل باغچه، منطقه کارشیاکا، منطقه اورلا و سلچوک یا سلجوق نام برد.

قوانین سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه

خرید و فروش ملک و مستغلات در ترکیه هم با استقبال و هم با محدودیت روبه رو است. بعنوان مثال شما نمی‌توانید بیش از 30 هکتار زمین زمین غیرمنقول در ترکیه خریداری کنید. حداقل میزان سرمایه برای دریافت اقامت این کشور 250 هزار دلار است. درحالیکه با پرداخت هزینه‌های کمتر تا 35 هزار دلار نیز‌ می‌توانید صاحب خانه در ترکیه شوید. مدارک شناسایی و هویتی شما باید به طور کامل و به طور معتبر به اداره مسکن ترکیه ارائه شود. در مناطق نظامی و مناطق ممنوع اعلام شده از سوی دولت، نمی‌توانید ملک خریداری کنید.

خبرهای خوب برای خریداران خانه و ملک در شهرهای ترکیه این است که امکان سرمایه گذاری و خرید سهام در پروژه‌های ساختمانی برای شما وجود دارد. حق کمیسیون املاک شامل خرید مستقیم از سازنده ساختمان نمی‌شود. از طرفی امکان پرداخت اقساطی نیز برای خریداران وجود دارد. دیگر اینکه شما به‌عنوان یک ایرانی مهاجر در شهرهای بزرگ ترکیه از جمله آنکارا، استانبول و ازمیر، هزینه‌های زندگی حتی پایین‌تر از کلان‌شهرهای کشور خودمان خواهید داشت. به طوری‌که در شهر ازمیر، هزینه‌ها حدود 12 درصد کمتر از شهری مانند تهران است. از طرفی به امکانات درمانی، رفاهی، تفریحی، آموزشی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی بالایی نیز دسترسی خواهید داشت.

جمع‌بندی

ترکیه تجربه بودن در جایگاه 6ام اقتصاد برتر دنیا در سال 2013 را دارد و امروز هم در لیست قدرتمندترین‌های اقتصادی قرار دارد. نیروی جوان ترکیه زیاد است، این یعنی هر سرمایه‌گذاری در ترکیه با کمبود نیروی انسانی مواجه نخواهد بود. زیرساخت‌های اساسی کشور ترکیه، چه در بخش حمل و نقل، ارتباطات، انرژی و زیرساخت‌های فنی، کاملا برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی منعطف و آماده است. نه تنها در ترکیه، هر کشوری که زیرساخت‌های جذب سرمایه داشته باشد، با استقبال کشورهای دیگر مواجه خواهد شد. در میان روش‌های مختلف اخذ اقامت ترکیه از جمله ثبت شرکت، پناهندگی، اجازه‌کار، ویزای تحصیلی و ...، خرید خانه و ملک ریسک کمتر و پروسه‌ی آسان‌تری به دنبال خواهد داشت. به طوریکه شما 2 تا 6 ماه بعد از خرید ملک و انتقال سند به نام شما، اقامت را دریافت خواهید کرد. که با تمدید آن در مدت‌ زمان‌های یکساله، سه ساله و 8 ساله، اقامت دائم ترکیه را به دست خواهید آورد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران املاک جینگوبینگو ( https://jingobingo.com/ ) درتماس باشید.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها