حمل ریلی کالاهای فله به شلمچه آغاز شد

مراسم افتتاحیه پروژه حمل ریلی کالاهای فله برای صادرات از مرز تجاری شلمچه برگزار شد.

حمل ریلی کالاهای فله به شلمچه آغاز شد

ظهر امروز آئین افتتاح اتصال ریل راه آهن به پایانه تجاری شلمچه برای توسعه صادرات سیمان اروند از مرز بین المللی شلمچه با تخلیه بار کلینکر فله از قطار باربری در محوطه پایانه لجستیکی اروند با مسئولان انجام شد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای منطقه آزاد اروند، در این مراسم اظهار کرد: ایران امسال ۱۲ میلیون تن صادرات کلنیکر داشته است و منطقه آزاد اروند نیز با اختلاف کم، رتبه سوم را در صادرات کلینکر کشور دارد و در حال حاضر حدود ۳۰ درصد صادرات کلینکر کشور از منطقه آزاد اروند انجام می‌شود.

سید علی موسوی با بیان اینکه عراق اولین شریک تجاری کشور ایران بوده است، افزود: بر همین اساس با اتصال خط ریلی و آغاز پروژه می‌توان انتظار افزایش میزان صادرات کلینکر را به میزان ۶۰ درصد داشت و شرکت‌های سیمانی دیگری نیز برای صادرات از شلمچه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بر اهمیت اتصال خط ریلی برای صادرات کلینکر از طریق ریل آهن تأکید کرد و گفت: با اجرای این پروژه می‌توان انتظار داشت میزان صادرات کلینکر از منطقه آزاد اروند به سه میلیون تن برسد که این امر باعث می‌شود میزان آلودگی در شهر در اثر انبارداری و حمل کلینکر کاهش یابد.

محمد حاج، نایب مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان در این مراسم گفت: منطقه آزاد اروند با ۱۵.۷ درصد صادرات در جایگاه سوم قرار دارد که با راه‌اندازی خط ریلی بی‌شک به رتبه‌های بالاتر دست خواهد یافت.

بنا به گفته وی شرکت سیمان خوزستان ۱۷ میلیون تن صادرات سیمان و کلینکر داشته است و تنها در هفت ماهه نخست امسال میزان صادرات این شرکت از مرزهای مختلف هفت میلیون و ۷۵۹ بوده است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها