انتشار بیانیه رسمی ماهان ایر درباره تعرض جنگنده آمریکایی تا ساعاتی دیگر

مقام مطلع در هواپیمایی ماهان گفت: بیانیه رسمی درخصوص تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری این شرکت در آسمان سوریه تا ساعاتی دیگر منتشر می شود.

انتشار بیانیه رسمی ماهان ایر درباره تعرض جنگنده آمریکایی تا ساعاتی دیگر

یک مقام مطلع در شرکت هواپیمایی ماهان گفت: با اخذ اطلاعات و اسناد پروازی و مستندات دیگر، درحال تنظیم بیانیه رسمی درخصوص تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری این شرکت در آسمان سوریه هستیم.

این مقام مطلع افزود: آنچه مسلم و قطعی است، آن است که هواپیمای مسافربری ماهان در مسیر پروازی بین المللی و در ارتفاع مجاز مشغول به حرکت بوده و همه استاندارد‌های لازم پروازی را رعایت کرده بود و از جمله جهت یاب این هواپیما که همه مشخصات پروازی و نوع هواپیما را به رادار‌های غیر نظامی منطقه ارسال می‌کند، روشن بوده است.

وی تصریح کرد: قطعاً این اقدام آمریکا، اقدامی خصمانه یا تحریک آمیز بوده است و بزودی در بیانیه رسمی این شرکت، جزئیات و نحوه پیگیری حقوقی این اقدام برای اطلاع عموم مردم اعلام خواهد شد.

این مقام مطلع همچنین از رسانه‌ها و عموم مردم خواست از هرگونه گمانه زنی و ایجاد شبهه و شایعه درخصوص نوع بار یا مسافران این هواپیما پرهیز کنند.

شب گذشته یک فروند هواپیمای مسافربری ماهان که از فرودگاه امام خمینی به مقصد بیروت در پرواز بود با ایجاد مزاحمت از سوی دو فروند جنگنده آمریکایی مواجه شد که از یکی از پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه مدیترانه در آسمان سوریه در پرواز بودند؛ این دو جنگنده به قدری به هواپیمای مسافری ماهان نزدیک شدند که خلبان ایرانی این هواپیما تصمیم گرفت برای حفظ ایمنی پرواز و مسافران، اقدام به کاهش ارتفاع کند. در اثر این کاهش ارتفاع تعدادی از مسافران لبنانی به دلیل نبستن کمربند دچار مصدومیت شدند ولی مسافران ایرانی میان مصدومان نبودند.

هواپیمای ماهان پس از بازگشت از بیروت در ساعت ۲:۴۵ بامداد در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست.

منبع: صداوسیما

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بهنام
    0

    ترامپ برای پیروزی در انتخابات نیاز به یک ماجراجویی دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها