چرا دریافت مالیات از خانه‌های خالی به تاخیر افتاد؟

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: تعداد خانه‌های خالی در سطح شهر تهران رقم بسیار بالایی است که اگر در چرخه استفاده عموم باشد تقاضا کاهش و عرضه مسکن اجاره‌ای افزایش می‌یابد و باعث می‌شود اجاره‌ها پایین‌تر آمده و رفاه بیشتری برای مصرف‌کننده فراهم شود.

چرا دریافت مالیات از خانه‌های خالی به تاخیر افتاد؟

محمود علیزاده در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: تعداد خانه‌های خالی در سطح شهر تهران رقم بسیار بالایی است که اگر در چرخه استفاده عموم باشد تقاضا کاهش و عرضه مسکن اجاره‌ای افزایش می‌یابد و باعث می‌شود اجاره‌ها پایین‌تر آمده و رفاه بیشتری برای مصرف‌کننده فراهم شود.

وی ادامه داد: در این روند با شهرداری و وزارت راه و مسکن جلسات متعددی برگزار کردیم و وزارت راه بحث آمادگی سامانه شناسایی خانه‌های خالی را باید انجام می‌داد. در مورد سایر موارد نیز از شهرداری‌ها کمک گرفتیم تا منویات قانون را اجرا کنیم.

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی در مورد علت تاخیر در اخذ این مالیات گفت: چون شناسایی مسکن خالی به راحتی امکان‌پذیر نبود و این نیازمند پیاده‌سازی مکانیزم شناسایی بود که آن امکانپذیر شده است تا براساس قانون اجرا شود.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    با این حساب حتما حتما قیمت مسکن بسیار ریزش میکنه

  • دکتر شوالیه
    0

    به چاقو بگو دسته خودش را ببره ،،،، میگه غلط نکن ده تا دسته دیگه هم به کوری چشمتون ساختم و کنار ش گذاشتم!!!! چشم بصیرت یک درصدی میخاد

  • مهدی
    0

    واقعا شناسایی خانه های خالی سخته مردم. قبول کنید از زدن پهباد و دستگیری ریگی و انهدام عین الاسد و مدیریت چندین کشور سخت تره. مگه شوخیه کمر مسولین تو این زمینه خم شده. مرگ بر امریکا خوبه.

  • ناشناس
    0

    هیچ تاثیری بحال اجاره نشین و نیازمند مسکن نداره فقط دارایی دولت افزایش پیدا میکنه اگه راست میگید این‌مالیات که جمع آوری میشه یکجا برا نیازمندان مسکن بسازید دولتی که واقعا بهت فکر قشر بدبخت بود دولت جناب احمدی نژاد بود که طرح مسکن مهر رقم زد این همه مالیات از ساخت خودرو میگیرند و با مشتری خودرو حساب میشه اونوقت این وضع جاده های کشوره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها