وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرفوری بیان کرد:

حبس در انتظار سوء استفاده کنندگان از کهنسالان

وکیل پایه یک دادگستری گفت: افرادی که دارای کهولت سن، زیر سن قانونی، مجنون، سفیه، معلولیت جسمی و ذهنی هستند، بیشتر مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

حبس در انتظار سوء استفاده کنندگان از کهنسالان

مصطفی زارعی شرق، وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرفوری بیان کرد: براساس ماده ۵۹۶ قانون مجازات اسلامی، سوءاستفاده از ضعف جسمانی افراد از یک میلیون ریال تا ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی و ۶ ماه تا ۲ سال حبس دارد.

وی ادامه داد: افرادی که دارای سمت قیومیت، وصایت و ولایت افراد ناتوان هستند هر گونه سوءاستفاده از آنها مجازات به ۳ سال تا ۷ سال حبس تشدید پیدا می‌کند.

زارعی شرق هشدار داد: افرادی که کهولت سن دارند، از جانب ورثه برای گرفتن اسناد مالکیت و تجاری مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

این گفتگو را بشنوید:

حجم ویدیو: 10.81M | مدت زمان ویدیو: 00:04:48 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • احمد
    1

    سلام..ما یه خانواده شلوغ هستیم پدر من 94 سال داره بعضی از افراد خانواده زمین و ملک پدرم را چون نسقی بوده پول ابش میدهند الانه میگویند این زمین را بما پدر داده پدر من از سن هفتاد سالگی هوشیار و سرپرستی خودش را از دست داده ایا ما میتوانیم به عنوان وراث شکایت کنیم....این اقایون سواستفاده کرده اند...

  • ناشناس
    1

    بزرگترین سواستفاده کنندگان خدمات درمانی است با حقوقهای بخور و نمیری که میدهد

  • ناشناس
    1

    مردم روبه جون هم دیگه بندازین بااین قوانین املت اب پز

  • ناشناس
    1

    قانون خوبی است واقعا از کهنسالان سو استفاده میکنند من فرزندی رو میشناسم پدرش رو از شهرستان آورده نگه میداره تمام اموالش رو به نام یکی از پسراش کرده که میشه نوه این پیرمرد یعنی دیگه اموال پیرمرد به اون چهار فرزند دیگه نمیرسه حتی بیمه عمرش رو هم به نام نوه جان شده که سی و خورده سن داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها