شمخانی: تا وقتی دولت سوریه بخواهد، ایران در این کشور حضور دارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ایران در جهت کمک به دولت و ملت سوریه در این کشور است و تا وقتی دولت سوریه بخواهد، هست.

شمخانی: تا وقتی دولت سوریه بخواهد، ایران در این کشور حضور دارد

دریابان علی شمخانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که برخی متاسفانه اهداف دشمنان و تأکید بر اجرای FATF را طلب می‌کنند به عنوان عصو هیات نظارت بر برجام در راستای تامین منافع و عزت ملی چه باید کنیم؟ گفت: این موضوع جدیدی نیست که نسبت به مسائل امنیت ملی ، عناصری در داخل باشند که مدافع یا مخالف یا مروج آن باشند. ما در چهل سال انقلاب این وضعیت را داشتیم. ما نهادهای قانونی روشنی در بحث های امنیتی، قانونی و مشورتی و غیره داریم که هر کدام در این مسیر وظایف خود را انجام می‌دهند. امیدواریم در این کشاکش که ایران همه وظایف خود را انجام داده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای چهاردهمین بار آن را تایید کرد بتوانیم آنچه حق ملت است را برگردانیم و انشاالله این محقق می‌شود.

وی در ادامه حضور ایران در سوریه را مبتنی بر درخواست دولت این کشور دانست و گفت: 40 سال است نبرد در دو جبهه ثبات خواهان و بی ثبات خواهان در منطقه در جریان است و امروز کفه ترازو بین این دو مشخص می‌کند بی ثبات خواهان هیچ گاه شکست ندارند و این در منطقه نفت خیز ما کاملا مشخص است. ایران در جهت کمک به دولت و ملت سوریه در این کشور است و تا وقتی دولت سوریه بخواهد هست و این حرف‌های بی فایده و عمل نتانیاهو و سفرهای بیهوده‌اش تاثیری نخواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به اقدامات گروه های تروریستی در پاکستان و اقدامات مورد انتظار ایران از دولتمردان پاکستانی اظهار کرد: این موضوع هنوز در دستور کار است و دولت پاکستان متعهد است از ورود ضد انقلاب از مرزهایش به مرزهای ایران جلوگیری و تضمین کند و ما هم حتما، بدون شک آنچه به عنوان وظیفه مان در صیانت از امنیت مردم ایران است در مرز پاکستان انجام می دهیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها