جدیدترین سلاح سوخو ٢٢ نیروی هوافضای سپاه/ عکس

در مقایسه با پرتاب موشک ابابیل از لانچر زمینی، پرتاب موشک بالستیک آرمان از جنگنده سوخو ٢٢ هوافضای سپاه به واسطه سرعت و ارتفاع بالا خود جنگنده حامل، موجب افزایش چند‌برابری برد موشک می‌شود.

جدیدترین سلاح سوخو ٢٢ نیروی هوافضای سپاه/ عکس

جنگنده‌های سوخو ٢٢ هوافضای سپاه که پیش‌تر از اواسط دهه نود شمسی تست شلیک راکت هدایت‌شونده فجر۴ را آغاز کرده بودند، حالا توانایی شلیک موشک بالستیک تاکتیکی آرمان را دارند.

با توجه به ظاهر این موشک، می‌توان گفت که نمونه هواپایه خانواده موشک ابابیل است که موشک آن آرمان نامگذاری شده است، در مقایسه با پرتاب موشک ابابیل از لانچر زمینی، پرتاب موشک بالستیک از جنگنده به واسطه سرعت و ارتفاع بالا خود جنگنده حامل، موجب افزایش چند‌برابری برد موشک می‌شود.

موشک ابابیل دارای دو نسخه استاندارد و OP با برد ٨۶ کیلومتر است، در تصویر فوق موشک از نوع آرمان استاندارد است و قاعدتا می‌توان انتظار موشک آرمان OP را هم داشت، نمونه‌ای از موشک بالستیک تاکتیکی هواپایه آرمان که در دماغه خود دارای سیکر اپتیکی برای هدایت در فاز ترمینال خواهد بود.

با این وضعیت سوخو ٢٢های هوافضای سپاه برای حمله به اهداف زمینی می‌توانند از موشک تاکتیکی آرمان استاندارد و برای حمله به اهداف دریایی از موشک تاکتیکی آرمان OP بهره ببرند.

1700048_935

منبع: پارتیزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    5

    سوخوی 22 بین هواپیماهای جنگی به "آبگرمکن "شبیه و معروف است .

  • سعید
    3

    سرش بگیر انور سر جدت .

  • ناشناس
    3

    یعنی این هواپیمای خارج از رده واقعا برای کشورها جای نگرانی داره!!!!

  • رابی
    5

    فرقش با جنگنده‌های نسل جدید مثل ۲۰۶ با لندکروز است.

  • مصطفی
    4

    جنگنده وناوشکن اصلابه دردسپاه نمیخوره چون به محض خروج ازحریم هوایی واب های دریایی سریع موردهدف قرامیگیرید کاش این نوع تجهیزات دراختیارارتش قرارمیگرفت

  • ناشناس
    6

    برو بابا مورچه چیه که کله پاچه هم داشته باشه، این قارقار ک مال عراق بوده که به ایران پناهنده شده و سپاه برداشته رنگش کرده بهش میگه جنگنده که تا حالا هم سه تای اونها سقوط کرده

    نظرات شما -
    • مهدی
      8

      امثال تو که به فکر شکمتون هستید این چیزا حالیتون نمیشه تو اصل کاری رو کنار زده به جنگنده چسبیدی؟؟
      این یه موشک بالستیک هواپرتاپ هست که از داخل خاک کشور میشه شلیک کرد و فقط به خاطر هواپرتاپ بودن موشک به جنگنده متصل شده به خاطر همین هیچ خطری جنگنده رو تهدید نمیکنه

  • مصطفی
    1

    سلام.لطفا رنگ هواپیماهای جنگی روتغییر دهید.بسیاربدرنگه رنگش مثل جنگنده‌های قدرتهای بزرگ مدرن باشه.

  • ناشناس
    8

    بعضی‌ها سوادی ندارن درموردهمه چیزنطربدمیدهنداززمان جنگ ایران عراق چندسال میگذره ایران فکرهرنوجنگ افزاری کرده اماده داره بعضی‌ها میگن رنگ کرده یاکپی کرده چه حرفای مسخره ایی😂😂

  • ناشناس
    2

    جدا رنگ کرده قدیمیه دیدیم دست مردم

  • Sia khan
    3

    تا سایپا و ایران خودرو و قارقارکهای روسی را داریم خیال دشمن راحته خودمون نسل خودمون را از کره خاکی نابود میکنیم . والله پرسیدم.

  • مهدی
    0

    هواپزمای امریکایی ۵۰ سال پیش از کار افتاده چه برسه به این پیر روس اینها قاتل خلبان خودشون هستن ، از دو هم میه با ابتدایی ترین پدافند ساقطشون کرد مردم رو نخدونید .

  • ناشناس
    2

    میگ ۲۱ شوروی رو بهش ارتقا دادید کردید سوخو ۲۲ نکشیمون با سوخو ۲۲ . نکنید از این کارا یکم پرستیژ داشته باشید بابا جان

  • مهرداد🙏
    0

    جایگاه نیروی هوایی این نبود و نیست که تو دنیا با این اسباب بازی ها حرفی برای گفتن نداره،شرمنده ایم شهدا (شهداء خلبان،خلبان علی خسروی) که عکس و ماکت هواپیمای فانتوم اف4 ت ، تو شهر ما بغض هر انسان وطن دوستی را میترکونه.

  • اصغر
    0

    با این لگن به جنگ افغانستان هم نمیشه رفت چه برسه به کشورهای عربی و اسرائیل و امریکا

  • محمود
    1

    قابل توجه انهایی که می گویند اینا از رده خارج هست اولا در نقش پشتیبانی زمینی مثل A10 امریکایی قابلیت حمایتی خوبی دارد همانطور که ارتش سوریه در سرکوب تروریست‌های داعشی به خوبی از این جنگنده‌ها استفاده کرد .ثانیا به اعتراف فرماندهان نخبه صهیونیستی ایران با تجهیز این جنگنده‌ها به موشک کروز با پرواز برروی مدیترانه می تواند از این جنگنده مثل یک سکوی پرتاب با سرعت و دقت بیشتر بهرمند گردد و سرزمینهای اشغالی را هدف قرار دهد پس با ارتقای اینا هنوز قابل استفاده و خطرناک هستند.

  • ناشناس
    1

    این همون میگ ۲۱ هستش که چی میگن سوخت ۲۲

  • استاد ریاضی آنالیز
    0

    پیامبر فرمودند: مطمئن باشید ایران و ایرانی در سایه تعالیم قرآنی، تمام مرزهای دانش دنیوی و تمام خوبی های آخرت را فتح خواهد کرد.
    ملت انقلابی که یک روزی در جنگ تحمیلی عراق محتاج سیم خاردار بود اکنون مسلح به "موشک نقطه زن" است که یک ساختمان جاسوسی را از فاصله1200 کیلومتری نابود می کند.امریکا و انگلیس در هر کشوری اراده کنند پایگاه نظامی می زنند ولی بدرستی می دانند حتی اگر اشتباهی به آبهای خلیج فارس وارد شوند تاوان سخت می دهند چه برسد به اینکه بخواهند به فکر کثیفشان غلطی سربزند.
    ایران اسلامی؛ پیش بسوی ابرقدرتی نظامی و اقتصادی و فرهنگی و...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها